وداع اولین پیام رسان دنیا با کاربران

وداع اولین پیام رسان دنیا با کاربران
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در سال های اخیر، پیام رسان هایی همچون واتس اپ و تلگرام توانسته اند کاربران بسیاری را به خود جذب کنند. اما جالب است بدانید که بسیاری از این کاربران از اولین پیام رسان جهان اطلاعی ندارند.

گویا آی تی – نخستین پیام رسان جهان به نام AIM توسط شرکت AOL در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد. این پیام رسان در آن دوران حتی توانست از یاهو نیز بیشتر کاربر به سمت خود جذب کند، اما بعد از آن به سبب ظهور اس ام اس، فیسبوک و برخی پیام رسان های امروزی نتوانست آن چنان که باید و شاید خود را در عرصه ی رقابت نگاه دارد. این عدم توانایی در رقابت دست آخر کاری کرد که شرکت AOL 15 دسامبر امسال را تاریخ پایان کار پیام رسان خود اعلام کند.
بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که دو علت موجب عدم پیشرفت این پیام رسان شد: یکی عدم ارائه ی نسخه برای موبایل و دیگری استفاده از پروتکل پیام رسانی پر هزینه.
در هر صورت، جالب است بدانید که بسیاری از سبک های نرم افزارهای پیام رسانی رایج در دنیای امروز را اولین بار پیام رسان AIM به دنیا معرفی کرده است.
به هر حال پیام رسان AIM در ۱۵ دسامبر امسال به پایان کار خود می رسد. این امر را شرکت AOL به واسطه ی پیامی در سایت خود به همگان گفته است: «پیام رسان AIM از هواداران وفادار بسیاری برخوردار است و البته ما هم از همان سال ۱۹۹۷ تا به امروز با تمام تلاش خود سعی در پشتیبانی آن داشته ایم. اما به هر حال ما مایلیم که بر طبق پاسخ درخواست کاربران کار کنیم و به همین سبب عمده ی توجه و تمرکزمان بر ساخت محصولاتی خواهد بود که موجب تحول در زندگی کاربران شود.»
گفنتی است که کاربران پیام رسان AIM تا ۱۵ دسامبر امسال وقت دارند که اقدام به ذخیره ی اطلاعات خود از روی سرورهای آن کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *