نحوه استفاده و ویرایش Live Photos در آیفون

نحوه استفاده و ویرایش Live Photos در آیفون
  • 1396/7/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیفون های جدید می توانند با قابلیت Live Photos (تصاویر زنده) عکس بیندازند، راهی که امکان عکسبرداری از افراد و سوژه های در حال حرکت را ممکن می سازد. Live Photos منعطف ترین راه برای عکسبرداری در آیفون است و این تصاویر به راحتی و با خلاقیت می توانند ویرایش شوند. این مقاله به بهترین نحوه استفاده از تصاویر زنده و تبدیل آن ها از خوب به عالی می پردازد.

گویا آی تی – شاید در آیفون ۶s، آیفون SE و آیفون ۷ با تصاویر زنده آشنا شده اید، اما iOS 11 ویژگی های جدیدی به آن افزوده است (حتی اگر جدیدترین آیفون را در اختیار نداشته باشید). ویژگی های جدید تصاویر زنده به شما امکان تعویض تصویر اصلی Camera Roll را می دهد، همچنین امکان ویرایش و اضافه کردن افکت ها برای پویا کردن یا حالت دادن به عکس ها وجود دارد.
قبل از شروع مقاله، در نظر داشته باشید که باید دستگاه خود را به iOS 11 به روزرسانی کنید. اینگونه می توانید از قابلیت های تصاویر زنده در آیفون خود استفاده کنید.

چگونه با Live Photos عکسبرداری کنیم

هنگامی که یک عکس معمولی می گیرید، اپل قابلیت تصاویر زنده را به صورت پیش فرض روشن گذاشته است. حتی می توانید با زوم ۲x در آیفون ۷ پلاس و ۸ پلاس از آن استفاده کنید. برای اطمینان از عکسبرداری در حالت Live Photos می توانید اپلیکیشن دوربین را باز کنید و مطمئن شوید که آیکون کوچک خورشید مانند در لبه صفحه به رنگ زرد باشد. اگر خاکستری باشد روی آن بزنید و به رنگ زرد در می آید.
هنگامی که روی آن می زنید، LIVE را در وسط صفحه مشاهده می کنید. LIVE همچنین درهنگام عکسبرداری نیز بر روی صفحه ظاهر می شود. با روشن نگه داشتن این گزینه، می توانید چندین عکس بگیرید و آن را روی صفحه مشاهده کنید. هر ضربه روی صفحه، ۱٫۵ ثانیه صدا و تصاویر به هم پیوسته را ضبط می کند. اگر بخواهید می توانید بعداً صدا را خاموش کنید.
برای دستیابی به بهترین نتیجه، مطمئن شوید که آیفون خود را ثابت نگه داشته اید و اجازه بدهید که سوژه شما در بین فریم ها حرکت کند. دیدن تصاویر زنده با تکان های دوربین می تواند آزاردهنده باشد و همچنین باعث ایجاد تاری و محدودیت هایی شود که البته می توانید بعداً آن ها را ویرایش کنید.
این تمام چیزی بود که برای عکسبرداری تصاویر زنده لازم داشتید.

چگونه حالت پیش فرض Live Photo را تغییر دهیم

تصاویر زنده در واقع مجموعه ای از عکس ها و ویدیو در طی ۱٫۵ ثانیه است و گاهی اوقات تصویر پیش فرض انتخاب شده توسط نرم افزار، بهترین عکس نیست. در iOS 11 می توانید عکس پیش فرض نمایش داده شده در Camra Roll را تعویض کنید. بهترین راه این است که قبل از فعال سازی قابلیت Live، یک تصویر واضح به عنوان عکس استاندارد بگیرید.
نحوه تعویض عکس پیش فرض Live Photo در iOS 11
۱- به اپلیکیشن Photos بروید
۲- یک تصویر زنده پیدا کنید
۳- روی Edit بزنید
۴- در قسمت پایین، روی یک عکس دیگر بزنید
۵- روی Make Key Photo بزنید
۶- روی Done بزنید
این عکس در Camera Roll نمایش داده می شود و دیگران نیز هنگام فرستادن تصویر زنده آن را مشاهده می کنند.

چگونه یک تصویر زنده را ویرایش کنیم

بعضی وقت ها تصویر زنده بی نقص است، اما گاهی اوقات لرزش زیاد در ابتدا یا انتهای عکس دیده می شود. معمولاً این امر زمانی اتفاق می افتد که قصد گرفتن تصویر زنده ندارید ولی به یک عکس بسیار جالب می رسید، که باعث می شود تلفن را کنار بگذارید یا آن را بلند کنید.
نحوه کوتاه کردن تصویر زنده یا ویرایش حرکات اضافه
۱- به اپلیکیشن Photos بروید
۲- یک تصویر زنده پیدا کنید
۳- روی Edit بزنید
۴- لبه های عکس را برای ویرایش از ابتدا و انتها بکشید
۵- روی Done بزنید
بخشی از تصویر زنده که می خواهید آن را نگه دارید بعد از این که یکی از اسلایدرها را می کشید داخل قسمت زرد باقی می ماند.

چگونه صدا را در Live Photos خاموش کنیم

هنگامی که یک تصویر زنده خوب در اختیار دارید، اما صدای پس زمینه آن را نمی پسندید می توانید به راحتی آن را خاموش کنید.
چگونه صدای تصاویر زنده را خاموش کنیم
۱- به اپلیکیشن Photos بروید
۲- یک تصویر زنده پیدا کنید
۳- روی Edit بزنید
۴- روی آیکون Speaker بزنید
۵- روی Done بزنید
اگر بخواهید می توانید دوباره این صدا را بازگردانید. البته نمی توانید صدای جدید به آن اضافه کنید، یا باید با آن بسازید یا این که آن را حذف کنید.
چگونه افکت های Bounce، Loop و Long Exposure را اضافه کنیم
در iOS 11 می توانید افکت های Bounce، Loop و Long Exposure را اضافه کنید. این ها افکت هایی هستند که تصاویر زنده شما را جالب تر می کند. البته این ها را نمی توان با دکمه Edit اضافه کرد.
اینگونه می توانید یک افکت به تصاویر زنده اضافه کنید
۱- به اپلیکیشن Photos بروید
۲- یک تصویر زنده پیدا کنید
۳- صفحه را از قسمت پایین به بالا بکشید
۴- روی effect بزنید
۵- روی Done بزنید
شما می توانید فقط یک افکت را به هر عکس اضافه کنید و گاهی اوقات نیز این آپشن ظاهر نمی شود، چرا که روی عکس به خوبی کار نمی کند. اکثر اوقات نیز گزینه Loop را نمی بینیم.

افکت های تصاویر زنده چه می کنند

Loop: تصویر زنده را به صورت مکرر تکرار می کند. بعضی وقت ها یک تکرار یکپارچه است، بعضی وقت ها نیز متوجه آن می شوید.
Bounce: تصویر زنده حرکت می کند، سپس با یک افکت جالب به عقب بر می گردد.
Long Exposure: به آب یا نورها رنگ آبی اضافه می کند و افکت های هنری خلق می کند.
هنگامی که از Loop یا Bounce استفاده می کنید، یک نسخه فیلم مانند در Animated Album مشاهده می کنید که می توانید آن را به اشتراک بگذارید. اگر عکس را به درستی ویرایش کنید، یک Loop دقیق می گیرید. اما نیاز دارید که بارها امتحان کنید.
Long Exposure برای آبشارها بهترین است، اما می توانید آن را روی چراغ های عقب خودرو نیز امتحان کنید. بهترین عملکرد را زمانی دارد که شما از یک تریپاد استفاده کنید یا به گونه ای آیفون خود را ثابت نگه دارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *