رونمایی از موتورهای پرنده برای نیروی پلیس دوبی

رونمایی از موتورهای پرنده برای نیروی پلیس دوبی
  • 1396/7/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پس از رونمایی از تاکسی های پرنده در دوبی، این بار نوبت به موتورهای پرنده ی کوادکوپتری مخصوص نیروهای پلیس است که دوبی را به سرخط اخبار مربوط به تکنولوژی برساند.

گویا آی تی – هاور بایک یا همان موتور شناور پلیس، که در بزرگ ترین نمایشگاه تکنولوژی خلیج فارس، یعنی نمایشگاه GITEX، رونمایی شده، قادر است که با استفاده از نیروی برق خلبانِ پلیس را تا ارتفاع ۵ متری و تا مسافت ۷۰ کیلومتری جابجا نماید. افزون بر این، موتور پرنده ی رونمایی شده قادر است که بدون سرنشین تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر نیز پرواز کند. البته مدت پرواز چیزی حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بوده و می باید موتور پس از این زمان دوباره توسط نیروی برق شارژ شود. البته با استفاده از باتری می توان این زمان را افزایش داد.
هاور بایک پلیس دوبی
این موتور پرنده، توسط روس ها طراحی شده اما به نظر می رسد از ایمنی قابل قبولی برخوردار نیست. با این حال گویا مقامات شهر دوبی قصد استفاده از این موتورهای پرنده برای نیروی پلیس خود را دارند. اما آن ها می گویند استفاده از این موتورهای پرنده فعلاً آزمایشی است و در آینده قرار است در این شهر، یک بخش برای پهپادهای با سرنشین و بخشی دیگر برای پهپادهای بدون سرنشین ایجاد شود. این امر به دلیل آن است که پرواز پهپادهای شخصی بیش تر از ۲ کیلوگرم در بسیاری از مناطق جهان در محدوده ی شهر ممنوع است چرا که خطر سقوط آن ها وجود دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *