بررسی اولیه مشخصات گوشی جدید هوآوی؛ Huawei Mate 10

بررسی اولیه مشخصات گوشی جدید هوآوی؛ Huawei Mate 10
  • 1396/7/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هواوی بالاخره در مونیخ آلمان و در طی یک مراسم، اسمارت فون جدید خود، Huawei Mate 10، را رونمایی کرد. البته در طی ایفا ۲۰۱۷، هواوی از پردازنده ی کایرین ۹۷۰ رونمایی کرده بود. پردازنده ای بسیار قوی که بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری مبتنی است. اما نکته ی قابل توجه در کایرین ۹۷۰ این است که هواوی در آن از یک واحد پردازشی که بر شبکه ی عصبی مبتنی است استفاده کرده. این واحد در قیاس با پردازنده تا ۲۵ برابر قدرتش بیشتر است اما در عین حال مصرف انرژی بسیار کمتری دارد، یعنی حتی تا ۵۰ برابر کمتر.

گویا آی تی – به همین سبب هواوی دست به مقایسه ی قدرت پردازش گوشی جدید خود، که از پردازنده ی کایرین ۹۷۰ برخوردار است، با آیفون و گلکسی نوت ۸ زده و اینگونه ادعا کرده است که فرآیند پردازش در آیفون در ۹ ثانیه و در نوت ۸ در ۱۰۰ ثانیه انجام می شود اما این رقم برای میت ۱۰ فقط ۵ ثانیه است. گفتنی است که این فرآیند پردازش در ارتباط با هوش مصنوعی است و بدیهی است که کایرین ۹۷۰ به سبب دارا بودن یک واحد پردازش هوش مصنوعی بهتر می توند این فرآیند را انجام دهد.
افزون بر این، از آن جا که در گوشی های میت ۱۰ از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده شده، این گوشی ها عملکردی سریع تر از سایر گوشی ها دارند. برای مثال، میت ۱۰ که از ۴٫۵ جی سود می جوید، سرعت انتقالی بالغ بر ۱٫۲ گیگابایت در ثانیه دارد. جالب تر آن که میت ۱۰ با استفاده از دو اسلات سیمکارت ۴ جی قادر است که در صورت استفاده ی همزمان به بالاترین سرعت ممکن برسد.
میت 10
قدرت و سرعت بالای پردازش میت ۱۰ تبعات دیگری نیز به همراه دارد. یکی دیگر از این تبعات، عملکرد بسیار خوب سنسور اثر انگشت میت ۱۰ است. سنسور این گوشی در هنگام لمس تنها ۰٫۳۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا قفل گوشی را باز کند.
بر طبق اطلاعاتی که ارائه شده، هواوی میت ۱۰ از صفحه نمایش بدون حاشیه ی ۵٫۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ برخوردار است. این صفحه نمایش از نوع WRGB بوده و قادر به پشتیبانی از تکنولوژی HDR 10 می باشد.
افزون بر این، سنسور اثر انگشت آن نیز با کلید فیزیکی هوم ادغام شده است.

چنان که پیش تر نیز گفته شده بود، میت از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری برخوردار بوده و حافظه ی رم آن ۴ گیگابایتی می باشد. هواوی در مقایسه ای که میان باتری هواوی میت ۱۰ و آیفون ۱۰ انجام داده، مدعی شده است که ظرفیت باتری میت ۱۰ تا ۴۸ برابر ظرفیت باتری آیفون ۱۰ است. گفتنی است که باتری میت ۱۰ در ۳۰ دقیقه تا ۵۸ درصد شارژ می شود.
در میت ۱۰ از شیشه و فلز برای طراحی بدنه استفاده شده است. البته شیشه ای که در جلو و عقب آن به کار برده شده از نوع ۳D بوده و خود هواوی نیز ادعا دارد که شیشه ی استفاده شده در میت ۱۰ یک شیشه ی متفاوت است.
میت ۱۰ از گواهی IP53 جهت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار است و چنان که اسلایدهای خود هواوی نشان می دهند میت ۱۰ در برابر زیر آب رفتن مقاومت آنچنانی ندارد و مقاومتش بیشتر در برابر پاشیدن آب است.
میت 10
در آخر گفتنی است که دوربین دوگانه ی میت ۱۰ از دو سنسور ۱۲ مگا پیکسلی و ۲۰ مگاپیکسلی برخوردار بوده و به سبب دارا بودن پردازش شبکه عصبی از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. به عنوان مثال فرآیند تشخیص چهره و تشخیص اشیاء در دوربین این گوشی در یک آن صورت می گیرد. دوربین اصلی قادر به پشتیبانی از لرزش گیر اپتیکال بوده و دریچه دیافراگم آن f/1.6 می باشد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بوده و دریچه دیافراگم آن f/2.0 است.

خلاصه مشخصات گوشی میت ۱۰

پردازنده: کایرین ۹۷۰
سیستم عامل: اندروید ۸٫۰٫۱
حافظه رم: ۴ گیگابایت
صفحه نمایش: ۵٫۹ اینچ، رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
تراکم پیکسلی: ۴۹۹ پیکسل بر اینچ
کارت حافظه: تا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین سلفی: ۸ مگا پیکسل
باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر
وزن: ۱۸۶ گرم
اثر انگشت: دارد
قیمت نسخه پایه: ۶۹۹ یورو

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *