آیفون جدید خریداری کرده اید که دارای نقص است؟ نگران نباشید!

آیفون جدید خریداری کرده اید که دارای نقص است؟ نگران نباشید!
  • 1396/7/26
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید سری های جدید آیفون از بدنه ی شیشه ای ساخته شده اند و آیفون X هم به این صورت است، ممکن است هنگام کار کردن با آیفون خود باشید که ناگهان از دست شما می افتد و می شکند،این اتفاقی است که برای بسیاری از دارندگان تلفن های همراه می افتد.

گویا آی تی: در ماه اوریل کمیته حمایت از مصرف کنندگان استرالیا (ACCC ) یک سری شرایط را اعلام کرد که اگر این شرایط وجود نداشته باشد شرکت سازنده هیچ مسئولیتی در قبال آن محصول ندارد. برای مثال اگر گوشی شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز تعمیر شده باشد عواقب آن بر عهده خودتان است.

در استرالیا بسیاری از کاربران آیفون از مشکلی رنج می برند که خطای ۵۳ می باشد! این خطا هنگامی رخ می دهد که گوشی شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز تعمیر شده باشد. و به شما اجازه ی بروزرسانی نرم افزار IOS را نمی دهد.  حال سوال اینجاست که چگونه دستگاه این را متوجه می شود؟

جواب خیلی راحت است، وقتی شما آیفون خود را که صفحه آن شکسته است به تعمیرکار غیر مجاز می سپارید، ممکن است قطعه ای که روی گوشی شما قرار می دهند اصلی نباشد و دستگاه آن را شناسایی می کند و دیگر اجازه نمی دهد که شما تحت پشتیبانی اپل باشید.

آیفون شکسته

خب حال چه باید کرد؟

از آنجایی که شکستن صفحه تلفن های همراه در بین کاربران بسیار شایع است، بنابراین برای تعمیر تلفن خود دو راه دارید:

۱- تعمیرکار مجاز

۲-تعمیرکار غیرمجاز

هر دو دارای مزایای خاص خود هستند: تعمیرکاران مجاز اپل دارای تخصص هستند و شما خیالتان راحت خواهد بود که جنسی که روی گوشی شما انداخته می شود اصل است. از سوی دیگر تعمیرکاران غیر مجاز می توانند آن کار را برایتان سریع تر و ارزان تر انجام دهند.

اما سؤال اینجاست زمانی که گوشی شما توسط تعمیرکار غیر مجاز تعمیر می شود و شما با خطا های نرم افزاری مواجهه می شوید آیا اپل شما را پشتیبانی خواهد کرد و مشکل شما حل می شود؟

همانطور که می دانید اگر یکی از شرایط زیر برای گوشی شما وجود داشته باشد طبق قانون، شرکت سازنده نمی تواند به شما کمک کند:

-توسط تعمیرکار غیرمجاز یا خودتان دست کاری شده باشد

-از خرده فروشان خریداری شده باشد

-یا اینکه خرده فروشان آن را گارانتی کرده باشند

ولی بسیاری از کمپانی ها زمانی که گوشی شما تعمیر شده باشد ولی مشکل سخت افزاری نداشته باشد مسئولیت  مشکلات نرم افزاری آن را به عهده می گیرند.

قانون متعلق به حقوق مصرف کنندگان

بر خلاف بسیاری از فروشگاه های اینترنتی،  اپل در سایت خود هم به حقوق گارانتی نسبت به مصرف کننده و هم حقوق مصرف کنندگان نسبت به گارانتی اشاره کرده است. که بهتر است با جزئیات کامل خوانده شود.

برای مثال مدت زمان گارانتی، مواردی که شامل گارانتی می شود و نمی شود و… به زبان ساده در سایت موجود است که به کاربران پیشنهاد می شود بسیار کامل و دقیق آن را بخوانند.

زمان یادگیری است!

موقع آن است که مصرف کنندگان یک سری از مسائل پیرامون حقوق خودشان را بدانند تا در آینده با مشکلات این چنین مواجه نشوند. برخی از کمپانی ها طبق گفته ACCC مانند LG اگر دستگاه شما معیوب باشد در برخی مواقع آن را برایتان جایگزین می کنند که  بسیار مورد اسقبال کارابران قرار گرفت، ولی باید این را هم در نظر گرفت که تحت شرایط خاص این اتفاق می افتد.

بنابراین باید به یاد داشته باشیم که تمامی قوانین ذکر شده در برگ راهنمای گارانتی محصول خود را مطالعه کنیم تا در آینده چنین مشکلاتی برایمان پیش نیاید.

ولی زمانی که تلفن شما توسط خرده فروشان و یا تعمیرکارن غیر مجاز تعمیر شده باشند و شما با خطا های نرم افزاری مواجه  شدید شرکت سازنده موظف است که به مشکل شما تا حد امکان رسیدگی کند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *