۶ نکته برای ترغیب مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ به بازکردن ایمیل های بازاریابی

۶ نکته برای ترغیب مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ به بازکردن ایمیل های بازاریابی
  • 1396/7/26
  • مهدی پیوندی
  • 0

با توجه به اینباکس های شلوغ و مملو از ایمیل، چگونه می توانید خودتان را از رقبا متمایز کنید؟ در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به ذکر چند نکته مهم و موثر برای افزایش نرخ بازشدن ایمیل یا open rate ایمیل های بازاریابی می پردازیم.

 

علیرغم اینکه برای پیگیری و نظارت بر نتایج کمپین های ایمیل مارکتینگ چندین روش وجود دارد، اما یکی از اصلی ترین راه ها برای ارزیابی اثربخشی این دسته از کمپین ها، نظارت بر نرخ بازشدن ایمیل یا open rate است. طبیعتاً اگر کسی ایمیل شما را باز نکند، گام های بعدی مورد نظرتان را هم برنخواهد داشت.

البته با در نظر گرفتن افزایش قابل توجهی که در ارسال ایمیل های بازاریابی شاهد هستیم، بازنشدن بخش اعظم این ایمیل ها نباید تعجب آور باشد. در چنین شرایطی، بازاریاب ها باید تلاش کنند تا خودشان را از رقبا متمایز کنند.

خوشبختانه روشهای بسیار موثری برای افزایش تاثیر برنامه های ایمیل مارکتینگ وجود دارد که در هر بخشی از کمپین ایمیل مارکتینگ خود که باشید می توانید از آنها استفاده کنید:

 

استفاده از فرآیند ثبت نام دو مرحله ای

در طول فرآیند ثبت نام برای اشتراک در فهرست ایمیل مارکتینگ از ثبت نام دومرحله ای استفاده کنید که به منظور تایید اشتراک به یک عمل دوم از جانب کاربر نیز احتیاج دارد. از آنجایی که کاربران برای تایید اشتراک خود باید به شکل داوطلبانه یک کار اضافی را هم انجام بدهند، از نظر بسیاری از صاحب نظران این بهترین راه برای اطمینان از رضایت آنها و همچنین تاکید بر آن است و از این طریق، فقط کاربرانی جذب می شوند که واقعاً به قرار گرفتن در فهرست شما علاقمند هستند. در این شرایط، فهرست باکیفیتی را ایجاد می کنید و احتمال بازشدن ایمیل های بازاریابی شما به صورت ریشه ای افزایش پیدا می کند.

به ستوه آوردن مخاطبان همیشه به کاهش نرخ بازشدن ایمیل منجر می شود، بنابراین بهتر است که فرمی را به کاربران ارائه نکنید که گزینه های ثبت نام آن از قبل انتخاب شده باشد و کاربر احساس کند که این انتخاب به او تحمیل شده است. علاوه بر این، به هیچ عنوان اجازه ندهید که یک شرکت ثالث از طرف شما به مشترکان تان ایمیل ارسال کند.

 

از همان ابتدا تاثیرگذار باشید و خودتان را نشان بدهید

اطمینان پیدا کنید که به محض اینکه یک کاربر فرآیند دومرحله ای ثبت نام را تکمیل کرد یا با فاصله کمی از آن یک ایمیل خوشامدگویی را دریافت می کند که سبک و سیاق رابطه ای که قرار است ایجاد شود را مشخص خواهد کرد.

متاسفانه غالباً کاربران در تصمیم گیری های خود به شکل متلوّن و دمدمی مزاجی عمل می کنند یا اینکه حافظه کوتاهی دارند. بنابراین، هر چه بیشتر در ارسال اولین ایمیل خود تاخیر کنید، احتمال اینکه مشتری بالقوه برندتان را فراموش کند یا علاقه خود را از دست بدهد بیشتر خواهد شد.

 

امکان انتخاب تناوب و تعداد ایمیل های دریافتی را برای مشترکان ایمیل مارکتینگ خود فراهم کنید

حتماً برای مشترکان خود یک صفحه تنظیمات اشتراک در نظر بگیرید تا از طریق آن بتوانند میزان تناوب و تکرّر ایمیل هایی که دریافت می کنند را مشخص کنند. از این طریق، خطر حذف شدن ایمیل ها، علامتگذاری شدن آنها به عنوان اسپم و مواردی از این دست به حداقل می رسد و روی تعامل و نرخ بازشدن نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

برای تهیه عناوین با کیفیت بیشتر وقت بگذارید

با توجه به محدودیت تعداد نویسه (کاراکتر) های بخش عنوان، نوشتن عناوین با کیفیت بدون توجه به کمّیت دشوار است. ایجاد یک تعادل خلاقانه و متقاعدکننده در این پارامترها به زمان و تأمل نیاز دارد.

با توجه به این امر، لازم است که وقت بگذارید و متن و عناوینی را به رشته تحریر در بیاورید که مشتری را به خواندن ایمیل و پیگیری ایمیل های بعدی علاقمند می کند. در عین حال باید توجه داشته باشید که اگر ایمیل شما بیش از حد مرموز یا مبهم باشد نادیده گرفته خواهد شد.

استفاده از عناوین واضح و دقیق باعث افزایش میزان تعامل و بازشدن ایمیل ها می شود. معمولاً عناوین سه کلمه ای به مذاق کاربران خوش می آیند، اما محض اطمینان، برای اینکه مطمئن شوید که مشترکان خاص شما از چه نوع از عناوینی استقبال می کنند از تست های دوبخشی (A/B Test) استفاده کنید.

 

ایمیل های خود را با بخش بندی شخصی سازی کنید

ارسال ایمیل های شخصی سازی شده به گروه های مختلف فهرست ایمیل مارکتینگ به جای ارسال یک ایمیل کلی به کل مشترکان فهرست می تواند میزان تعامل و نرخ بازشدن ایمیل را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

البته شاید این یک کار طاقت فرسا به نظر برسد، اما امروزه سرویس دهندگان ایمیل مارکتینگ ابزارهایی را ارائه می کنند که امکان تقسیم بندی اعضای فهرست به گروه های مختلف بر اساس میزان تعامل، عادتهای کاربری، ویژگیهای جمعیتی و موارد متعدد دیگری را به سادگی فراهم می سازند.

 

روی مشترکان خود نظارت داشته باشید و آنهایی که تعاملی از خود نشان نمی دهند را حذف کنید

در حالیکه شاید به نظر برسد که داشتن یک فهرست پر و پیمان از مشترکان ایمیل مارکتینگ سودمند است، اما در عمل چیزی که بیشتر سودمند است داشتن فهرستی است که کاربران آن با ایمیل های شما فعالانه تعامل انجام می دهند. مشترکانی که ایمیل های شما را باز نمی کنند، با تخریب sender reputation یا شهرت فرستنده تان به برنامه شما لطمه می زنند. همه اینها به این معنی است که فهرست کوچکتری از مخاطبان فعال از فهرست شلوغی که حاوی کاربران بی توجه و غیرفعال باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

از روشهای موثر بالا به عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید و به نظارت، ارزیابی و استفاده از تست های دوبخشی ادامه بدهید تا خیلی زود تمایزی که لازمه موفقیت در کمپین های ایمیل مارکتینگ است را ایجاد کرده و نرخ بازشدن ایمیل های خود را افزایش بدهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *