ابزار جدید گوگل برای موقعیت‌یابی تماس‌های اورژانس

ابزار جدید گوگل برای موقعیت‌یابی تماس‌های اورژانس
  • 1396/7/29
  • زهرا معبودی
  • 0

 

امروز قرار است سیستم جدیدی که به ردیابی دقیق موقعیت تماس‌های اورژانس می‌پردازد فعال شود. ایرلند از اولین کشورهای قاره‌ی اروپاست که سرویس Advanced Mobile Location (AML) روی دستگاه‌ّهای اندرویدی آن فعال خواهد شد.

گویا آی تی: وقتی کاربر شماره‌ی ۱۱۲ یا ۹۹۹ را بگیرد، AML موقعیت دقیق شخص را به صورت یک پیامک مخفی برای اپراتورها می‌فرستد.

این سرویس بالاخره امروز بعد از ماه‌ها آزمایش به طور رسمی منتشر خواهد شد.

وزیر ارتباطات ایرلند، دنیس ناتن (Denis Naughten) که به همراه تیمش بر روی معرفی AML کار می‌کنند، به رادیو RTE Radio One گفت که این سرویس علی الخصوص برای خدمت رسانی اورژانس به مناطق روستایی و دور افتاده کاربرد دارد.

وقعیت‌یابی تماس‌های اورژانس

با توجه به آزمایشات صورت گرفته، نیروهای اعزامی با میانگین خطای ۲۵ متر قادر به یافتن موقعیت دقیق تماس‌گیرنده هستند، اما آقای ناتن می‌گوید: «در برخی موارد دقت خطای موقعیت‌یابی کمتر از ۱۰ متر بوده است.»

 

این سیستم موقعیت‌یاب جدید درون نرم‌افزار موبایل کار گذاشته شده و فعلاً فقط در اختیار کاربران اندروید قرار دارد. اگر کاربران نرم‌افزار خود را آپدیت کنند یا سرویس AML را از گوگل پلی دریافت نمایند، این قابلیت به طور خودکار در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

 

آقای ناتن به نقش سرویس AML در حادثه‌ای که همین امسال برای او رخ داده بود اشاره می‌کند.

 

«تابستان امسال در جاده‌ی Wicklow Way بودم که دیدم پیرمردی از دوچرخه‌اش افتاد زمین، اما نمی‌دانستم دقیقاً کجا هستم؛ تنها شانسی که آوردم این بود که یک فرد محلی به کمکم آمد.»

 

متخصصان می‌گویند این سرویس به قربانیان حملات یا کسانی که به خدمات اورژانسی نیاز دارند و قادر به صحبت کردن نیستند یا موقعیت دقیق خود را نمی‌دانند کمک می‌کند تا آدرس را برای اپراتور بفرستند. کسانی که با اعلام خودکشی تماس می‌گیرند؛ افرادی که به دلیل ناتوانی‌های ذهنی نمی‌توانند آدرس دقیق خود را بگویند؛ توریست‌هایی که منطقه را نمی‌شناسند یا قربانیان آزار و اذیت‌های گوناگون به راحتی می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

 

آقای ناتن می‌گوید: «با فعال شدن رسمی این سرویس، هنگام تماس با اورژانس خیلی سریع‌تر و در عرض ۲۵ ثانیه می‌توانیم با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.»

 

سرویس‌های اورژانس در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰۰ تماس تلفنی را پاسخ می‌دهند. آقای ناتن می‌گوید بیش از ۵۰ درصد از این تماس از تلفن‌های اندرویدی گرفته می‌شود.

 

او گفت امیدوار است که سرویس مذکور به زودی به آیفون بیاید ولی هنوز مشخص نیست که چه زمانی بر روی دستگاه‌های اپلی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

آقای ناتن در پاسخ به نگرانی‌هایی که در رابطه با نقض قوانین حفاظت از اطلاعات وجود دارد گفت این اطلاعات فقط برای مصارف اورژانسی استفاده خواهد شد.

 

«این اطلاعات از حیطه‌ی بخش خدمات اورژانس خارج نمی‌شود و تنها در اختیار سرویس پاسخگویی تلفنی اورژانس قرار می‌گیرد تا آن را برای نیروهای اعزامی بفرستند.»

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *