ابزاری جدید برای چک کردن سالم و پاک بودن ماشین هنگام خرید

ابزاری جدید برای چک کردن سالم و پاک بودن ماشین هنگام خرید
  • 1396/7/29
  • زهرا معبودی
  • 0

شهردار لندن، صادق خان، از ابزار جدیدی به نام Cleaner Vehicle Checker رونمایی کرده که به راننده‌ها کمک می‌کند تا خودروهای پاک‌تری خریداری کنند. این ابزار آنلاین قرار است رسوایی دیزلی موسوم به dieselgate را جبران کند.

گویا آی تی: ماجرا از این قرار بود که بسیاری از شهروندان لندن خودروهایی تحت عنوان خودروهای «پاک‌تر» خریدند اما بعداً معلوم شد که این موتورها آلایندگی بالایی دارند، چون آزمایشات تولیدکنندگان برای شرایط دنیای واقعی آماده نشده بود.

خودروهای پاک‌تر

این ابزار جدید رتبه‌بندی مستقلی دارد که تقریباً همه‌ی استانداردهای جدید یورو ۶ را برای خودروها و ون‌های بریتانیا پوشش می‌دهد. بر این اساس خریداران راحت‌تر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند. شرکت‌ها و سازمان‌های محلی هم با استفاده از سرویسی به نام Fleet Check می‌توانند ببینند خوردوهای موجود در ناوگان آن‌ها چه شرایطی دارند.

 

انتخاب نوع خودروهایی که ساکنان لندن خریداری می‌کنند در میزان آلودگی این شهر تاثیر بسزایی دارد. تحقیقات جدید نشان داده که تقریباً هشت میلیون از شهروندان لندن در مناطقی زندگی می‌کنند که کیفیت هوای آن از استانداردهای سازمان بهداشت جهانی پایین‌تر است.

 

این ابزار یکی از چیزهایی است که در برنامه‌ی شهردار لندن برای بهبود هوای کثیف این شهر قرار دارد. از دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده یعنی ۲۳ اکتبر، طرح جریمه‌ی خودروهای دودزا در مرکز لندن آغاز می‌شود. این جریمه‌ی ۱۰ پوندی شامل همه‌ی اتومبیل‌های دیزلی و بنزینی می‌گردد که با استانداردهای یورو ۴ مطابقت نداشته باشند.

 

صادق خان در این باره گفته بود: «این هوای سمی منشا یک بحران سلامتی شرم‌آور است و رانندگان لندنی باید بدانند که با خرید خودروهای جدید چقدر آلودگی تولید می‌کنند.»

 

«سرویس Cleaner Vehicle Checker با ارائه‌ی اطلاعات دقیق و مستقل به لندن نشین‌ها کمک می‌کند تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشند و به سراغ خودروهای پاک‌تر بروند.»

آلودگی هوا معضلی است که اگر امروز مردم به فکر ان نباشند در آینده ای نه چندان دور، مشکلاتی برای نسل های بعدی ایجاد خواهند کرد که در سلامتی شان تاثیر منفی خواهد گذاشت. نظر شما در رابطه با این تدابیر جدید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *