شارژر بی سیم، ابتکاری نو در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین

شارژر بی سیم، ابتکاری نو در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین
  • 1396/8/1
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه هواپیماهای بدون سرنشین در سراسر جهان برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما متأسفانه تجهیزاتی مانند دوربین، GPS و سایر قطعاتی از این قبیل در آنها باعث تخلیه سریع باتری می‌شود و از سوی دیگر، یقیناً تعویض باتری آنها نیز کاری بسیار زمان بر و پردردسر است؛ اما خبر خوش اینکه پد فرود شارژر بیسیم برای حل این مشکل طراحی شده است.

گویا آی تی – WiBotic Power Pad، یک ایستگاه فرود ۳ فوت در ۳ فوت و مجهز به یک شارژر داخلی است که تقریباً می‌تواند به هر هواپیمای بدون سرنشینی متصل شود و جالبتر آنکه شرکت سازنده ادعا کرده است این پد در برابر تغییرات آب و هوایی نیز بسیار مقاوم است و می‌تواند در هر نقطه ای از کره زمین نصب شود. بدین ترتیب بدون حضور و کمک انسان، هواپیماهای بدون سرنشین سریعاً به صورت خودکار شارژ می‌شوند و به پروازهای منظم خود ادامه می‌دهند.
شارژ بی سیم پهپادها
Power Pad برای پروازهای طولانی بسیار کاربردی است؛ مثلاً اگر مأموریت یک هواپیمای بدون سرنشین بررسی مساحت بزرگی از زمین باشد، می‌تواند چندین و چند بار متوقف و به طور منظم شارژ شود.
البته هیچ خبر موثقی درباره قیمت و زمان ورود این پد به چرخه تولید در دست نیست، اما در عین حال شرکتهای متعددی که به کاهش زمان تعویض باتری در هواپیماهای خود نیاز دارند، به خرید آن علاقه نشان داده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *