اشتراک گذاری مکان کاربر در واتس اپ فعال شد

اشتراک گذاری مکان کاربر در واتس اپ فعال شد
  • 1396/8/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

واتس آپ در رقابت با سایر بستره های پیام رسانی قابلیت به اشتراک گذاری زنده مکان کاربر را فعال می کند.

گویا آی تی – به اشتراک گذاری مکان کنونی که در آن قرار دارید با دیگران، راهی عالی برای فرار از بازخواست های ناخوشایندی است که بعضا با آن مواجه می شوید؛ برای مثال گاهی اوقات پدر و مادرها برای این مساله فرزندان خود را بازجویی می کنند و البته اگر به تازگی نامزدی یا ازدواج کرده اید هم تحقیق و تفحص های شریک زندگی تمامی ندارد! اما این ویژگی کاربردهای دیگری هم دارد و حال اپلیکیشن واتس آپ در ارائه این سرویس وارد عرصه رقابت با همتایان خود یعنی پیام رسان فیس بوک و iMessage شرکت اپل شده است؛ البته واتس آپ تغییر جالبی در این ویژگی اضافه کرده که قطعا موجب رضایت بیشتر کاربران خواهد شد.
این ویژگی به زودی در گوشی های اندرویدی و همچنین آیفون فعال خواهد شد و نحوه دسترسی و استفاده از آن هیچ تفاوتی با شیوه کنونی ارسال مکان ندارد. اما هم اکنون نه تنها می توان مکان فعلی که در آن قرار دارید را روی نقشه سنجاق کنید بلکه می توان به دیگران اجازه دهید که شما را برای مدت زمانی معین (که خودتان تعیین می کنید) زیر نظر داشته باشند (نسخه ای از این ویژگی سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفته بود).

به نظر می رسد ۱۵ دقیقه، یک ساعت و ۸ ساعت سه مدت زمانی باشند که می توان آنها را انتخاب کرد؛ البته در صورت رسیدن به مقصد یا تمایل به مخفی سازی حرکات می توان این ویژگی را به صورت دستی غیرفعال کرد.
سرویس های Snapchat و Foursquare نگارش های خاص خود از ویژگی به اشتراک گذاری زنده مکان را دارند اما به نظر می رسد واتس آپ با محبوبیت بسیار زیادی که دارد توجه همگان را بیشتر به این ویژگی کاربردی جلب کند.

به نظر می رسد یکی از موارد کاربرد این ویژگی که بسیار مفید هم هست حصول اطمینان از رسیدن شخص به خانه (یا هر مقصد مورد نظر) باشد. تعداد معدودی اپلیکیشن ایمنی وجود دارد اما این روش، راهی ساده تر برای زیر نظر داشتن کسانی است که امکان همراهی آنها تا مقصد را ندارید. ضمنا به اپلیکیشنی بسیار محبوب و چند بستره ای واتس آپ اضافه شده و برای بهره گیری از آن محدود به استفاده از پلیکیشن پیام رسانی فیس بوک یعنی Messenger نیستید. هر چند واتس آپ همچنان زشت ترین اپلیکیشن پیام رسانی محسوب می شود اما چاره چیست؟!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *