فناوری جایگزین پسورد در راه است

فناوری جایگزین پسورد در راه است
  • 1396/8/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پسوردها، کلمات رمز یا کلمات عبور اگرچه کاربرد بسیاری در دنیای دیجیتال دارند، با این حال در اغلب موارد فرایند امنیتی ضعیفی به حساب می آیند. بر همین اساس شرکت های اینتل و لنوو تلاش دارند تا فناوری ای را ایجاد نمایند که با کمک آن یک فرایند احراز هویت در داخل کامپیوتر تعبیه شده و در نتیجه نیاز به استفاده از پسورد از بین برود. این فناوری با استانداردهای اتحادیه ی FIDO(Fast Identity Online) سازگار است و در آخرین کامپیوترهای شرکت لنوو، مانند یوگا ۹۲۰ استفاده شده است. این فناوری با Intel Online Connect که در نسل های هفتم و هشتم پردازشگرهای هسته ای به کار رفته است نیز کار می کند.

گویا آی تی – پسوردها، کلمات رمز یا کلمات عبور اگرچه کاربرد بسیاری در دنیای دیجیتال دارند، با این حال در اغلب موارد فرایند امنیتی ضعیفی به حساب می آیند. بر همین اساس شرکت های اینتل و لنوو تلاش دارند تا فناوری ای را ایجاد نمایند که با کمک آن یک فرایند احراز هویت در داخل کامپیوتر تعبیه شده و در نتیجه نیاز به استفاده از پسورد از بین برود. این فناوری با استانداردهای اتحادیه ی FIDO(Fast Identity Online) سازگار است و در آخرین کامپیوترهای شرکت لنوو، مانند یوگا ۹۲۰ استفاده شده است. این فناوری با Intel Online Connect که در نسل های هفتم و هشتم پردازشگرهای هسته ای به کار رفته است نیز کار می کند.

با استفاده از این فناوری کاربران با استفاده از دو روش می توانند به صورت آنلاین احراز هویت نمایند. یکی از این روش ها از اثر انگشت استفاده می کند. در این روش کافی است تا کاربر انگشت خود را بر روی محل مخصوص تعبیه شده در لپ تاپ لنوو بکشد تا بتواند با ایمنی هر چه بالاتر به وب سایت هایی وارد شود که با این فناوری سازگاری دارند.
در روش دوم احراز هویت با استفاده از این فناوری، به کاربر اجازه داده می شود تا یوزرنیم و پسورد خود را در وب سایت های مورد نظر مانند گوگل، دراپ باکس و … وارد نماید. پس از این مرحله سرویس هویت کاربرد را مورد تأیید قرار می دهد و از وی درخواست کلیک کردن بر روی یک دکمه برای ورود را ارسال می کند. در حقیقت در مرحله ی دوم فرد پس از وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود به صورت مستقیم و اتوماتیک احراز هویت نمی شود.
اتحادیه ی FIDO تحت پشتیبانی شرکت هایی مانند سامسونگ، مایکروسافت گوگل و … است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *