وان‌پلاس ۵T: تاریخ عرضه، شایعات و هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید

وان‌پلاس ۵T: تاریخ عرضه، شایعات و هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید
  • 1396/8/5
  • زهرا معبودی
  • 0

گذشته به ما نشان داده که تلاش برای پیش‌بینیآینده‌ی شرکت وان‌پلاس بیهوده است. چون همان طور که به یاد داریم نسخه‌ی دوم این موبایل تقریباً هیچ فرقی با نسخه‌ی اول نداشت. این شرکت یک سال بعد از معرفی وان‌پلاس وان دستگاه وان‌پلاس X (موبایلی کوچک، ارزان و شیشه‌ای) و وان‌پلاس ۲ را معرفی کرد. یک سال پس از آن دو دستگاه دیگر به نام‌های وان‌پلاس ۳ و مدل قدرتمندتر وان‌پلاس ۳T را داشتیم، درحالی که خبری از مدل ارزان‌تر نبود.گویا آی تی: تا این جای سال ۲۰۱۷ هم شاهد وان‌پلاس ۵ بودیم که با ظاهری جدید و طلایی، چند ماه پس از عرضه‌ی رسمی منتشر شد و سپس نسخه‌ی محدود و مخصوصی از آن با همکاری طراح فرانسوی، ژان چارلز دو کستل باژاک معرفی شد.

 

اما تلفن‌های هوشمند تا حدی پیش‌بینی‌پذیرتر هستند. با توجه به تمام شدن عجیب موجودی وان‌پلاس ۵ از فروشگاه‌های آنلاین شرکت وان‌پلاس، حالا شایعاتی پیرامون آپدیت بعدی شرکت به وجود آمده که در ادامه می‌خواهیم به بررسی آن‌ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

وان‌پلاس 5T

 

طراحی وان‌پلاس ۵T

 

  • استفاده از نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸:۹
  • رنگ‌های خاکستری و طلایی
  • بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی

 

پیش‌بینی می‌شود که وان‌پلاس برای این دستگاه هم از همان اصول طراحی وان‌پلاس ۵ استفاده کند. بدنه‌ی باریک و رنگ‌های جذاب خاکستری و طلایی هنوز زیبا هستند و کیفیت ساخت بالایی دارند.

 

نخستین شایعات از تصویر لو رفته‌ی تلفن همراه شرکت Oppo نشأت گرفت. بله، درست است؛ اگر توجه کرده باشید دو شرکت Oppo و وان‌پلاس شباهت زیادی به هم دارند، کافی است نگاهی به دو دستگاه وان‌پلاس ۵ و Oppo R11 بیندازید.

 

بنابراین احتمالاً بزرگترین منبعی که برای پیش‌بینی شکل ظاهری تلفن بعدی وان‌پلاس در اختیار داریم، تصاویر لو رفته از Oppo F5 می‌باشد. ما معتقدیم موبایل Oppo F5 که قرار است در اواخر ماه اکتبر معرفی شود، شالوده‌ی کلی وان‌پلاس ۵T را تشکیل می‌دهد. حتی در برخی از گزارشات گفته شده بود که تصویر لو رفته‌ی مذکور در اصل از تلفن وان‌پلاس ۵T بوده است.

 

کمی بعد وبسایت Android Authority هم با انتشار تصویر جدیدی ادعا کرد این عکس از وان‌پلاس ۵T گرفته شده است. آن‌ها معتقدند که این تصویر شکل نهایی تلفن جدید وان‌پلاس را نشان می‌دهد.

 

وان‌پلاس 5T

 

بر اساس این تصویر به نظر می‌رسد که لبه‌ها حذف شده و نسبت صفحه نمایش به ۱۸:۹ تغییر پیدا کرده است. علاوه بر این بدنه‌ی دستگاه به صورت یکپارچه فلزی طراحی شده و حسگر اثر انگشت هم در پشت موبایل قرار گرفته است.

 

با گذشت چند روز از این ماجرا بالاخره بعد از یک سکوت خبری طولانی به چند تصویر جدید دست یافتیم که ادعا می‌شد به وان‌پلاس ۵T مربوط باشد. در حال حاضر هم تصاویر زیادی از منابع کم اعتبار منتشر می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت که همه‌ی این‌ها بخشی از ماشین هایپ شرکت وان‌پلاس بوده است.

 

تاکنون هیچ خبری درباره‌ی ضدآب بودن دستگاه منتشر نشده، قابلیتی که یکی از بزرگترین تفاوت‌های وان‌پلاس با سایر پرچمداران گران قیمت رقباست. علاوه بر این سرنوشت سوکت هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم مشخص نیست اما انتظار داریم که دوباره آن را روی دستگاه ببینیم.

 

نمایشگر وان‌پلاس ۵T

 

  • نسبت تصویر ۱۸:۹
  • رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پنل AMOLED

 

شایعه‌ی صفحه نمایشی با نسبت ۱۸:۹ از وبسایت GizmoChina منتشر شد، بنابراین فعلاً آن را قطعی تلقی نکنید. این خبر هنوز توسط هیچ یک از شایعات رایج و قابل اعتمادتر تایید نشده اما با نسبت تصویر احتمالی Oppo F5 مطابقت دارد.

 

اگر فرض کنیم که وان‌پلاس نسبت تصویر دستگاه خود را به ۱۸:۹ تغییر دهد، این شرکت احتمالاً از خیر رزولوشن QHD گذشته و به همان Full HD بسنده کرده است. در این صورت با توجه به نسبت ۱۸:۹ رزولوشن صفحه ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود و اندازه‌ی آن احتمالاً به ۶ اینچ نزدیک می‌شود. این اتفاق دقیقاً مشابه تصمیمی است که پیش از این شرکت هوآوی درباره‌ی Mate 10 Pro گرفته بود.

 

هنوز هیچ حرفی درباره‌ی نوع صفحه نمایش زده نشده اما از آن جایی که وان‌پلاس ۵ از صفحه‌ی AMOLED استفاده می‌کند، انتظار داریم که ۵T هم به پنل OLED وفادار بماند.

 

وان‌پلاس 5T

 

سخت‌افزار و باتری وان‌پلاس ۵T

 

  • کوآلکام اسنپدراگون ۸۳۵
  • ۶ یا ۸ گیگابایت رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • فناوری شارژ سریع Dash Charge

 

تنها چیزی که با اطمینان از آن خبر داریم این است که وان‌پلاس به استفاده از فناوری شارژ سریع Dash Charge ادامه خواهد داد. هنوز نمی‌دانیم که ظرفیت باتری چقدر خواهد بود، ولی با توجه به این که وان‌پلاس ۵ از یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کرد، شاید موبایل بعدی هم به همین باتری مجهز شود.

 

در زمینه‌ی توان هم ابتدا باید معلوم شود که این موبایل آپدیتی بر دستگاه‌های قبلی است یا دستگاهی جدید می‌باشد. اسنپدراگون ۸۳۵ هنوز بهترین پردازنده‌ی موجود در بازار است، و اسنپدراگون ۸۴۵ هم تا ماه آوریل ۲۰۱۸ به بازار عرضه نمی‌شود. پس اگر وان‌پلاس بخواهد نسبت صفحه‌ی ۱۸:۹ را آزمایش کند، احتمالاً باید شاهد اسنپدراگون ۸۳۵ به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم باشیم.

 

وان‌پلاس 5T

 

نتایج بنچمارک AnTuTu از وان‌پلاس ۵T نشان می‌دهد که این دستگاه از اسنپدراگون ۸۳۵، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند؛ هرچند نتایج و تصاویر مذکور را به راحتی می‌توان جعل نمود.

 

انتظار داریم وان‌پلاس بعدی بدون پشتیبانی از microSD و با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه شود.

 

وان‌پلاس 5T

 

دوربین وان‌پلاس ۵T

 

  • شایعاتی درباره‌ی دو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی
  • تصویری که توسط موسس وان‌پلاس توئیت شده است

 

تا به حال چیزی در خصوص دوربین وان‌پلاس بعدی گفته نشده، اما با توجه به دوربین دوگانه‌ی وان‌پلاس ۵، این احتمال که نسخه‌ی بعدی هم به همین صورت باشد بالاست. منتظر بوکه (افکت مات تصویربرداری)، حالت پرتره و کیفیت بالاتر تصویربرداری باشید.

 

وان‌پلاس 5T

 

پیت لا (Pete Lau)، موسس و مدیرعامل وان‌پلاس، چند وقت پیش توئیتی فرستاده بود که حاوی عکسی با وضوح بالا در شرایط کم نور بود. او در پست خود گفته بود: «تصویری فوق العاده. حتماً توسط یک دوربین خوب گرفته شده. ؛-)» به همین خاطر انتظار داریم که وان‌پلاس ۵T هم مثل وان‌پلاس ۵ دوربینی فوق العاده داشته باشد.

 

نمی‌توان گفت که آیا وان‌پلاس ترکیب دوربین‌های ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی خود را تغییر می‌دهد یا نه. ترکیب فعلی برای مگاپیکسل‌های کمتر با پیکسل‌های بزرگتر تعبیه شده است. قبلاً در سایر دستگاه‌ها هم دیده بودیم که برخی تولیدکنندگان با دوربین‌های ۱۲ مگپیکسلی به نتایج فوق العاده‌ای دست یافته بودند.

 

هرچند نتایج بنچمارک AnTuTu از دو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی خبر می‌دهد، ولی هنوز نمی‌توانیم از صحت این تصویر اطمینان داشته باشیم.

 

تاریخ انتشار وان‌پلاس ۵T

 

بگذارید رو راست بگوییم، تنها چیزی که باعث می‌شود فکر کنیم خبری در راه است این است که موجودی وان‌پلاس به اتمام رسیده (هرچند این دستگاه هنوز در برخی فروشگاه‌ها پیدا می‌شود) و داریم به کریسمس نزدیک می‌شویم. این شرایط معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدکننده تولید کافی نداشته باشد و تقاضای مشتریان را دست کم گرفته باشد، یا به عمد موجودی خود را تمام کرده باشد تا آن را با دستگاه جدیدی تعویض کند.

 

اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر دستگاهی برای خرید وجود ندارد، پس می‌توانیم چشم به راه یک موبایل تازه باشیم. شاید این موبایل ۵T آپدیت شده باشد که برای کریسمس در نظر گرفته شده است.

 

ظاهراً یکی از خرده‌فروشی‌ها به نام Oppomart از این خبرها هیجان زده شده و تلفن مذکور را در لیست پیش فروش‌های خود قرار داده، ولی صفحه‌ی مشخصات دستگاه تناقضات زیادی را در بر می‌گیرد، بنابراین بهتر است فعلاً آن را جدی نگیریم. اما می‌توان امیدوار بود که تا انتهای ماه نوامبر شاهد عرضه‌ی وان‌پلاس ۵T باشیم.

 

منبع نسبتاً معتبر بعدی که البته تا مدت‌ها شایعات پیرامون این دستگاه را رد می‌کرد، ایوان بلاس (Evan Blass) است. او می‌گوید وان‌پلاس ۵T احتمالاً تا اواخر ماه نوامبر معرفی خواهد شد.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *