معرفی آنتی ویروس های مناسب برای اندروید

معرفی آنتی ویروس های مناسب برای اندروید
  • 1396/8/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در حال حاضر تعداد آنتی ویروس های موجود برای سیستم عامل اندروید بسیار زیاد شده است. اما علی رغم این تعدد، بسیاری از آنتی ویروس های طراحی شده برای اندروید قدرت پایینی برای مقابله بدافزارها دارند و عملاً منابع سیستم دستگاه های هوشمند را به هدر می دهند. شماری از این آنتی ویروس ها نیز خود ضرری بیشتر از منفعتشان به همراه دارند. این در حالی است که برخی از آنتی ویروس ها عملکرد خوبی داشته اند و به نظر می رسد که نصب آن ها بر روی دستگاه های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید مفید خواهد بود.

گویا آی تی – یکی از این آنتی ویروس ها محصول شرکت آواست (Avast) است. Avast Mobile Security نرم افزاری است که می تواند شمار زیادی از بدافزارها را تشخیص داده و آن ها را حذف نماید. مسدود کردن تماس ها، قفل کردن گوشی از راه دور و فایروال از جمله امکانات این نرم افزار در نسخه ی رایگان و البته با تبلیغ آن هستند.
به غیر از شرکت آواست، شرکت های دیگری مانند بیت دیفندر، نورتون، مک آفی، کسپرسکی و … نیز تلاش کرده اند تا آنتی ویروس های پرقدرتی را برای اندروید طراحی نمایند. این نرم افزارها به طور کلی دارای قابلیت های زیر هستند:

• تشخیص بدافزارها
• حذف بدافزارها
• مسدود کردن تماس ها، پیام ها و سایت ها

علاوه بر این امکانات، آنتی ویروس شرکت مک آفی می تواند اپلیکیشن ها را از نظر نشت اطلاعات مورد بررسی دقیق قرار دهد. آنتی ویروس نورتون نیز همانند آنتی ویروس آواست امکان قفل کردن تلفن همراه با استفاده از پیامک یا پس از بیرون آمدن سیمکارت را داراست.

یکی دیگر از آنتی ویروس های مفید برای اندروید ساخت شرکت کره ای AhnLab است. این نرم افزار AhnLab V3 Mobile نام دارد و دارای امکاناتی چون از بین بردن تاریخچه مرورگر، هشدار ضد سرقت، قفل دستگاه هوشمند از راه دور و … می باشد. این نرم افزار در AV-Test قدرت تشخیص ۶٫۹۹ درصد داشته است. این آنتی ویروس اگرچه به اندازه ی دیگر آنتی ویروس های معرفی شده مشهور نیست، اما با این حال به سبب قابلیت های بالای خود و همچنین به سبب آن که از منابع سیستم مصرف پایینی می کند، می تواند گزینه ی مناسبی خصوصا برای دستگاه های هوشمند قدیمی تر باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *