ساخت مغز مجازی برای اولین بار در جهان

ساخت مغز مجازی برای اولین بار در جهان
  • 1396/8/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همواره شناخت مغز به عنوان یک عضو پیچیده یکی از دغدغه های دانشمندان بوده است. این عضو حیاتی بدن رمز و رازهای بسیاری دارد که هنوز هم که هنوز است بسیاری از آن ها کشف نشده اند. اما به تازگی برخی پژوهشگران مؤسسه ی علم مغزی Allen قادر به ساخت ابزاری شده اند که می تواند جرقه های امیدی برای شناخت مغز روشن سازد.

گویا آی تی – همواره شناخت مغز به عنوان یک عضو پیچیده یکی از دغدغه های دانشمندان بوده است. این عضو حیاتی بدن رمز و رازهای بسیاری دارد که هنوز هم که هنوز است بسیاری از آن ها کشف نشده اند. اما به تازگی برخی پژوهشگران مؤسسه ی علم مغزی Allen قادر به ساخت ابزاری شده اند که می تواند جرقه های امیدی برای شناخت مغز روشن سازد.
این پژوهشگران قادر به ساخت سلول های مجازی مغز شده اند. این سلول ها، که بر طبق نمونه های واقعی ساخته شده اند، می توانند به مثابه ی ابزاری مهم و کارآمد برای مطالعه بر روی مغز انسان مورد استفاده قرار گیرند.
این سلول های مجازی از روی بخشی از مغز ساخته شده اند که به واسطه ی یک عمل جراحی از آن جدا شده است. این بخش به افکار، آگاهی و حافظه ی انسان مربوط است. بنابراین مطالعه بر روی آن اگر به خوبی پیش رود می تواند خبرهای خوبی را در آینده به همراه داشته باشد.
گفتنی است که در فرآیند ساخت این سلول های مجازی، ۳۶ بیمار و البته صدها سلول مغزی دست داشته اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *