موفقیت آیفون X برای گوگل گران تمام می شود

موفقیت آیفون X برای گوگل گران تمام می شود
  • 1396/8/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بالاخره می توانید آیفون X، گران ترین تلفن هوشمند دنیا را سفارش دهید. اما باید تا سال نو میلادی برای تحویل گرفتن آن صبر کنید. اپل باید از این قضیه خوشحال باشد که تمام سفارش های آیفون X در عرض تنها چند دقیقه به پایان رسید.

گویا آی تی – رقبای دیگر باید این موفقیت آیفون را تحسین کنند. یکی از این رقبا سامسونگ است که تولید صفحه نمایش های آیفون X – گران ترین قطعه دستگاه جدید – را به عهده دارد. شرکت دیگری که باید هیجان زده بشود گوگل است.
همانند سامسونگ، گوگل یک رقیب جدی برای اپل به شمار می رود. اما بر خلاف سامسونگ، دلیل خوبی برای تنفر از آیفون دارد.
گوگل باید میلیاردها دلار به اپل بپردازد تا مرورگر خود را به صورت پیش فرض در این دستگاه قرار دهد. آخرین برآوردها حاکی از آن است که قسمت جستجوی اپل حدود ۳ میلیارد دلار قیمت دارد و گوگل آمادگی دارد که این مبلغ را بپردازد.
در واقع، گوگل تایید کرده است که هزینه های دریافت ترافیک (TAC) به خاطر “تغییرات توافق بین طرفین” افزایش خواهد یافت و به نظر می رسد که اپل شریک اصلی خواهد بود.
برآورد جدیدی از توافق بین اپل و گوگل نیست و گوگل هیچ وقت نام اپل را در گزارش ۳ ماهه سوم درآمد خود اعلام نکرده است. اما طبق گفته Business Insider، افزایش TAC به دلیل توافق جدید با اپل بوده است.
Colin Sebastian تحلیلگر Baird در یادداشتی به سرمایه گذاران می نویسد:”به دلیل تغییرات به وجود آمده در توافق بین طرفین (احتمالاً اپل) رشد TAC از شتاب رشد وب سایت های گوگل پیشی می گیرد.”

Ben Schachter تحلیلگر Macquarie می گوید در حالی که ارتباط مستقیمی با اپل پیدا نکرده است، این افزایش “در مجموع به خاطر وجود تلفن همراه و اپل است.” وی معتقد است که “این یک تهدید نیست، اما هزینه ای است که به مرور افزایش می یابد.”
۲۳ درصد از درآمد کلی تبلیغات گوگل در ۳ ماهه سوم سال وابسته به TAC است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۲۱ درصد بوده است. گوگل از ۲۸ میلیارد دلار درآمد در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۷ خبر داد که تقریباً یک چهارم آن به خاطر TAC بوده است.
درگزارشی از بلومبرگ که مدتی پیش منتشر شده بود به سرمایه گذاران گفته شد که باید در مورد TAC گوگل نگران باشند. به همین دلیل است که گوگل به تولید سخت افزار روی آورده است. با این حال سری پیکسل ۲ نشان داد که گوگل هنوز برای رقابت با اپل آماده نیست.
نکته جالب این است که به نظر می آید درآمد اپل از شرکتی که اطلاعات کاربران را به تبلیغ کنندگان می فروشد هر روز بیشتر و بیشتر می شود؛ در حالی که اپل در سال های گذشته این روش را مورد انتقاد قرار می داد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *