معرفی بیماری های ناشی از استفاده از موبایل

معرفی بیماری های ناشی از استفاده از موبایل
  • 1396/8/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به نظر می رسد که هیچ راهی برای گریز از تکنولوژی در جهان امروز وجود ندارد. تکنولوژی نه تنها سیطره ی خود بر زندگی انسان ها را کم نمی کند، بلکه روز به روز بر گستره ی نفوذ خود بر زندگی آدمیان نیز می افزاید. با تمام مزایایی که تکنولوژی می تواند برای ما انسان ها به همراه داشته باشد، برخی بیماری ها هستند که ممکن است در پی استفاده از گوشی ها و وسایل ارتباط جدید در انسان ها به وجود آیند. این بیماری ها را در زیر معرفی خواهیم کرد. با گویا آی تی همراه باشید.

۱- خواب نامنظم و تبعاً ابتلا به دیگر بیماری ها

هر یک از گوشی های من و شما در هنگام خواب نیز در کنار محل خوابمان هستند. این امر به دلایل مختلفی می تواند اختلال خواب و تبع آن بیماری های مزمن را برای ما به همراه داشته باشد.

۲- کمر درد

هر بار که، چه از طریق پیامک و چه از طریق پیام رسان ها، در حال چت کردن هستید، فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد می شود. این امر می تواند موجب سایش گردن، شانه ها و ستون فقرات شود و رفته رفته کمر درد و دیگر بیماری های مربوط به ستون فقرات را سبب گردد.

۳- بیماری های پوستی

برخی پزشکان بر این اعتقادند که رابطه ای مستقیم میان نور آبی نمایشگر و چروک های پوستی وجود دارد. ظاهراً اشعه های تولید شده از نمایشگر می تواند به بافت پوستی نفود کند و برخی بیماری های پوستی را در پی داشته باشد.

۴- بیماری های چشمی

نور نمایشگر گوشی علاوه بر تأثیرات سؤ بر روی پوست، می تواند بیماری های چشمی را نیز به همراه داشته باشد.

۵- بیماری های مربوط به دست

افزون بر موارد فوق، استفاده ی مدام از گوشی ها و تبلت ها می تواند موجب ابتلا به بیماری های مربوط به دست همچون التهاب انگشتان و … شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *