دو محقق ایرانی توانستند بازوی رباتیک همه کاره بسازند

دو محقق ایرانی توانستند بازوی رباتیک همه کاره بسازند
  • 1396/8/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دو محقق ایرانی موفق شده اند ربات همه کاره ای بسازند که می تواند گستره ی وسیعی از دستورات را اجرا نماید. حسین و صادق طباطبایی محققان دانشگاه های ایلینویز و تگزاس ربات «درنا» را به صورتی ساخته اند که قادر است از کارهای آشپزخانه تا آزمایش های دقیق آزمایشگاهی را انجام دهد.

گویا آی تی – صادق طباطبایی در این رابطه می گوید که ربات درنا بسیار قوی تر از رقبای خود است و دارای قیمتی مناسب تر و دقتی بالاتر نیز می باشد. این ربات می تواند حداکثر ۱٫۱ کیلوگرم وزن را تحمل نماید و دقت آن ۲۵٫۴ میکرومتر است.
این ربات ۵ لولا دارد و قادر است با سرعتی برابر ۱۵۰ درجه بر ثانیه در جهت های عمودی و افقی حرکت نماید. جنس بدنه ی این ربات آلومینیومی است که در صنعت هوا فضا مورد استفاده قرار می گیرد. گذشته از این موارد قیمت مناسب این ربات باعث شده تا بسیاری از علاقه مندان بتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند.
این ربات برای فعالیت نیازی به اطلاعات دشوار و پیچیده ی کامپیوتری ندارد. تنها چیزی که باید برای استفاده از آن در اختیار داشت نرم افزار ساده ای به نام Dorna Lab است. این نرم افزار قادر است تا حرکات این ربات را کنترل و برنامه ریزی نماید.
ربات درنا متن باز است و به همین سبب کاربران حرفه ای می توانند آن را مناسب مقاصد خود دستکاری کرده و ارتقا بخشند.
دوربین عکاسی، ابزارهای حکاکی، انواع گیره و … از جمله ابزارهایی هستند که قابل نصب روی این ربات می باشند. ربات درنا از تابستان سال ۲۰۱۸ با قیمت ۸۹۰ دلار عرضه خواهد شد. گفتنی است که حدود قیمت ربات های مشابه ربات درنا ۵۰ هزار دلار می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *