مشخصات اولین نسخه ی بتا اندروید که ۱۰ سال پیش منتشر شد

مشخصات اولین نسخه ی بتا اندروید که ۱۰ سال پیش منتشر شد
  • 1396/8/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیا می دانستید که اولین نسخه ی بتای اندروید ۱۰ سال پیش منتشر شده و در اختیار عموم قرار گرفته است؟به نظر می رسد که از آن زمان تاکنون حدود یک قرن گذشته باشد و البته اولین نسخه ی اندرویدِ منتشر شده بسیار متفاوت از سیستم عامل اندرویدی کنونی بوده است.

گویا آی تی – گوشی T-Mobile G1 – که در سطح بین الملل با نام HTC Dream شناخته شد – دارای یک رابط کاربری لمسی بود که به رابط آیفون شباهت بسیاری داشت، اما نسخه ای که قرار است سرگی برین از شرکت گوگل آن را منتشر کند طوری بهینه سازی شده است که قابلیت اجرا روی دستگاهی شبیه به بلک بری با یک صفحه کلید را داشته باشد.
اما اولین نسخه اندروید منتشر شده، برای استفاده در یک سیستم صفحه لمسی تنظیم و بهسازی نشده بود.
خوشبختانه گوگل به سرعت متوجه جهت حرکتی که iOS در پیش گرفته بود شد و تصمیم گرفت رابط پلت فرم اندروید را به شکلی مشابه آن تبدیل کند.
جالب است بدانید که رؤیای اندروید از همان ابتدا به شکلی کاملا شفاف ترسیم شده بود: موضوع تنها گوشی گوگل یا G phone نبود، بلکه هدف اصلی ایجاد یک اکوسیستم برای هزاران دستگاه مختلف بود. بیان واضح و شفافِ هدف و مأموریت باعث شد که اندروید به جایگاه کنونی آن برسد و با اختلافی نسبتا زیاد به محبوب ترین سیستم عامل جهان تبدیل شود. در ویدئوی زیر می توانید نگاهی به تصورات اولیه ی گوگل از سیستم عامل اندروید بیندازید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *