بلایی که بر اثر به روز نکردن کامپیوتر به سرش می آید

بلایی که بر اثر به روز نکردن کامپیوتر  به سرش می آید
  • 1396/8/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یک کارشناس امنیت شبکه گفت: بروز نکردن مرورگرها می‌تواند منجر به دسترسی و نفوذ و هک رایانه ما شده و کلیک کردن بر روی برخی لینک ها و فایل‌های آلوده می‌تواند مشکل زا شود.

گویا آی تی – بهروز منصوری در کارگاه امنیت در رایانه های شخصی گفت: جنگ سایبری و امنیت شبکه های رایانه ای می تواند منجر به درگیری نظامی بین کشورها شود.

وی افزود: برخی اوقات سیستم های رایانه ای هک می شود و متاسفانه با مهندسی اجتماعی از طریق ارتباط دو سویه و دریافت اطلاعات شخصی رایانه با گفت وگوهای دو یا چند نفره بدست می آورند.

منصوری تصریح کرد: بروز نکردن مرورگرهای می توانند منجر به دسترسی و نفوذ و هک رایانه ما شود ضمن اینکه کلیک کردن بر روی برخی لینک ها و فایل های آلوده می تواند مشکل زا شود.

وی خاطرنشان کرد: روش نفوذگران هر روز پیشرفته تر از قبل می شود لذا این موضوع می طلبد که ما و رایانه مان هم به روز تر شویم.

این کارشناس امنیت شبکه گفت: هک سیستم های رایانه ای از چندین طریق امکان پذیر است که بدین شرح است: استفاده از فایل exe ، استفاده از فایل pdf و jpg، استفاده از دو فایل مخرب توام با هم، قراردادن کدهای مخرب در میان کدهای سالم، استفاده از لینک های مخرب، دسترسی از راه دور به وسیله مشکل امنیتی یک برنامه، استفاده از لینک های مخرب

وی افزود: نباید از اینترنت های عمومی استفاده کرد چرا که امکان دارد یک هکر به آن شبکه نفوذ کرده و تمامی دسترسی های یک یوزر و یا یوزرها را از آن خود کند.

منصوری تصریح کرد: در مورد امنیت دیجیتال افسانه های قدیمی و اشتباهی وجود دارد که بدین شرح است: من اطلاعات مهمی ندارم که بدرد هکرها بخورد، سرعت دستگاهی که هک شده باشد کم شده و پیغام های خطا نشان می دهد، با نصب فایروال روی دستگاهم دیگر مشکلی نخواهم داشت، اگر به اینترنت وصل نشوم خطری متوجه من نمی شود، حالت خصوصی مرورگر اطلاعات من را مخفی نگاه می دارد، من فقط ایمیل های دوستانم را باز می کنم پس خطری من را تهدید نمی کند، ویروس ها فقط روی ویندوز است، اگر سایتی مشکوک را باز نکنم مشکلی وجود ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *