اینترنت غیرحجمی برای موبایل نیست!

اینترنت غیرحجمی برای موبایل نیست!
  • 1396/8/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه مصوبه “اینترنت غیرحجمی” مربوط به تلفن همراه نمی‌شود، گفت: در زمینه خدمات همراه براساس پولی که مشترک پرداخت می‌کند جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم اما در خدمات ثابت وضعمان خوب نبود.

گویا آی تی – حسین فلاح جوشقانی در تشریح مدل “اینترنت غیرحجمی” برای سرویسهای ثابت اظهار کرد: از این پس براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، خدمات اینترنت ثابت (اتصال از طریق سیم مسی یا فیبرنوری) فارغ از حجم مصرفی و براساس زمان محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه مصوبه اخیر ارتباطی به خدمات همراه ندارد و تنها شامل مشترکان حوزه ثابت می‌شود، گفت: این تصمیم براساس مطالعاتی که روی بازار کشورمان و بازار کشورهای دیگر داشتیم، اتخاذ شد و دلیل ورودمان به این موضوع هم این بود که وضعیتمان در حوزه خدمات ثابت مطلوب نبود.

وی افزود: با توجه به اینکه در تمام دنیا خدمات اینترنت اپراتورهای همراه به صورت حجمی ارائه می‌شود و از نظر فنی هم امکان ارائه به صورت غیرحجمی را ندارند، ما هم در مصوبه اخیر اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ثابت را مدنظر قرار دادیم.

او خاطر نشان کرد: البته مصوباتی پیش از این برای خدمات اپراتورهای تلفن همراه تعیین شده بود که امکان رقابت در قالب آن مصوبه را با اپراتورهای ثابت دارند.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات ثابت، در همه جای دنیا مدلهای غیرحجمی تعریف شده است و مردم پرداخت هزینه را برای اتصالی دارند، انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: باید به استحضار برسانم که در زمینه خدمات اپراتورهای همراه و تعرفه آنها، براساس پارامترهای سنجشی که در دنیا وجود دارد جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم اما در حوزه ثابت وضعیتمان چندان خوب نبود؛ مردم راغب به خدمات ثابت نبودند و لذا با این تصمیم به سمت تحریک تقاضا رفتیم تا مردم منفعت بیشتری ببرند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *