چگونه خطای “۰X80070005” را در ویندوز ۱۰ رفع کنیم؟

چگونه خطای “۰X80070005” را در ویندوز ۱۰ رفع کنیم؟
  • 1396/9/3
  • مهری ایران دوست
  • 0

اگرچه ویندوز ۱۰ با فاصله بهترین سیستم عاملی است که تاکنون ساخته شده است، این سیستم عامل هم نقص های خود را دارد. مانند هر نرم افزار دیگری این نقص ها ممکن است باعث ایجاد شکاف های امنیتی شود و مشکلاتی را ایجاد کند. یکی از این نمونه اشکالات، خطای “۰X80070005” در استور ویندوز ۱۰ است که با هر بار باز کردن استور از سوی کاربران، خود را نمایان می کند.

– همانطور که پیش تر اشاره شد، این خطا بدون اینکه منشأ آن مشخص باشد نمایش داده می شود و می تواند مشکل ساز هم باشد. اهمیت رفع این ارور در آن است که این خطا به کاربران ویندوز ۱۰ اجازه نمی دهد هیچ برنامه ای را حذف یا به روز رسانی کنند. خوشبختانه، یکی از کارکنان شرکت مایکروسافت سه روش سریع را پیشنهاد کرده است که می تواند به کاربران کمک کند تا از دست این خطا خلاص شوند.

روش اول:

کاربران ویندوز ۱۰ باید با مشاهده ی این ارور به طور همزمان دکمه ی ویندوز و “W” یا R را فشار دهند. پس از آن، باید عبارت “Date and Time” را تایپ کرده و گزینه ای را که نشان داده می شود انتخاب کنند. حالا باید تاریخ و زمان تنظیم شود.علاوه بر این، کاربران نباید فراموش کنند که دکمه ی “Change Time Zone” را نیز بررسی کنند.

روش دوم:

اگر روش اول این خطا را اصلاح نکرد، جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا این کارمند مایکروسافت بیان کرده است که پاک کردن حافظه ی پنهان استور (Store Cache) می تواند این مشکل را رفع کند.

به این ترتیب، توصیه می شود کاربران ویندوز ۱۰ به طور هم زمان دکمه ی windows و R را فشار دهند، که با این کار پنجره ی Run باز خواهد شد. سپس تنها کاری که باید انجام دهند تایپ کردن “WSReset.exe” در پنجره ی Run و فشردن دکمه ی Enter است.

روش آخر:

با انجام توصیه های فوق کاربران باید موفق شده باشند که خطای استور ویندوز ۱۰ را رفع کنند. با این حال ممکن است افرادی که از پروکسی استفاده می کنند هنوز هم تحت تأثیر این مشکل باشند. در این شرایط، غیر فعال کردن اتصالات پروکسی عاقلانه ترین کار خواهد بود.

برای غیر فعال کردن اتصال پروکسی در اینترنت اکسپلورر، آیکون چرخ دنده را در گوشه ی سمت راست و بالای این برنامه انتخاب کنید. در ادامه گزینه ی “Tools” و سپس “Internet Options” را انتخاب کنید.

در پانل Internet Options کاربران باید وارد سربرگ “Connections” شوند که آن ها را به بخش “LAN Settings” هدایت می کند. کاربران باید در این بخش تیک مربوط به گزینه ی “Use a proxy Server for your LAN” را بردارند. به این ترتیب اتصال به پروکسی غیر فعال می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *