روش هایی برای سفارشی کردن مرورگر فایرفاکس کوانتوم

روش هایی برای سفارشی کردن مرورگر فایرفاکس کوانتوم
  • 1396/9/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

زمان زیادی از عرضه ی نسخه ی بهبود یافته ی مرورگر فایرفاکس Quantum نمی گذرد. چنان که خودِ موزیلا گفته است، این مرورگر پر سرعت ترین مرورگر فایرفاکس است، به گونه ای سرعت آن چیزی حدود دو برابر نسخه ی اصلی فایرفاکس می باشد. فایرفاکس کوانتوم امکانات متعددی دارد. از جمله آن که به کاربر این امکان را می دهد که تنها با استفاده از یک کلیک بتواند صفحه ی مورد علاقه ی خودش را در اکانت Pocket ذخیر کند. افزون بر این، فایرفاکس Quantum قابلیت استفاده از حالت شب دارد، افزونه های رایگان فایرفاکس در آن قابل استفاده هستند و همچنین به نسبت گوگل کروم، استفاده ی کمتری از رمِ لپتاپ می شود.

گویا آی تی – اما آن چیزی که در ارتباط با مرورگر فایرفاکس کوانتوم به بحث ما مربوط است، نحوه ی سفارشی سازی آن است. در این نوشته قصد ما بر آن است که برخی روش ها برای سفارشی سازی این نسخه از فایرفاکس را ارائه دهیم. اما پیش از معرفی این روش ها، ابتدا می بایست گفته شود که هر یک از این روش ها برای سفارشی سازی مرورگر فایرفاکس صرفاً برای نسخه های جدید کارآ هستند و نه نسخه های قدیمی. لذا پیش از انجام فرآیند سفارشی سازی، بهتر است از آپدیت بودن مرورگر خود اطمینان حاصل کنید. برای این منظور، یعنی کسب اطمینان از آپدیت مرورگر می توانید مسیر زیر را طی کنید:
Menu> help> About Firefox
در صورت آپدیت نبودن نسخه ی مرورگرتان، خود به خود نصب آپدیت انجام می پذیرد. بعد از نصب آپدیت، ابتدا بر روی منوی سمت راست بالای صفحه کیک کنید. پس از آن با انتخاب گزینه ی Customize تصویر زیر نمایان می شود:
سفارشی کردن مرورگر کوانتوم

برای سفارشی سازی یا همان Customize مرورگر فایرفاکس کوانتوم، سه روش وجود دارد:
۱- در صورت باز کردن پنجره ی سفارشی سازی دو فضای خالی در کنارین آدرس مرورگر شما نمایش داده می شوند. این امکان برای شما وجود دارد که هر کدام از گزینه هایی که بر روی صفحه نمایش داده شده است را در آن جا وارد کنید. همچنین شما می توانید هر کدام از این دو فضا را با کشیدن به سمت بیرون حذف کنید. یا حتی می توانید آیکون های آن ها را نیز تغییر دهید.

۲- در مرورگر فایرفاکس کوانتوم امکان اضافه کردن دکمه های جدید به نوار اصلی مرورگر وجود دارد. فی المثل شما می توانید دکمه ی Forget را به آن قسمت اضافه کنید و از این دکمه برای پاک کردن History خود استفاده نمایید. یا می توانید یک دکمه ی Email Link به آن قسمت اضافه کنید. هر کدام از دکمه ها با استفاده از یک درگ اند دراپ به آن قسمت اضافه خواهند شد.

۳- گزینه ی دیگری که در هنگام سفارشی سازی برای شما وجود دارد Themes می باشد. شما می توانید با کلیک بر روی این گزینه به برخی تم های تازه ای که فایرفاکس به کاربران خود ارائه داده است دسترسی داشته باشید. البته برای دست یافتن به تم های بیشتر می بایست در همان قسمت بر روی گزینه ی Get More Themes کلیک نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *