مکزیک به بازار کریپتوکارنسی در جهان تبدیل می‌شود

مکزیک به بازار کریپتوکارنسی در جهان تبدیل می‌شود
  • 1396/9/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چه شما کریپتوکارنسی را بشناسید و یا خیر، باید بدانید که این ارز رمزنگاری شده در حال فتح بازارهای جهانی است. این نوع از پول دیجیتال و رمزنگاری شده تنها در اینترنت استفاده می‌شود و هرگز وجود فیزیکی ندارد و البته مهمترین خصیصه آن امنیت بالا و ناشناس بودن آن است. کریپتوکارنسی بعد از بیت کوین ایجاد شد و اکنون سرمایه گذاران بسیاری در جهان هستند که به جای سرمایه گذاری روی پول نقد از این طریق سرمایه گذاری می‌کنند، به طوری که به عنوان مثال چندی پیش ارزش بیت کوین حتی از مرز ۵۰۰۰ دلار نیز فراتر رفته بود و اکنون نیز به سرعت درحال افزایش است.

گویا آی تی – اما بزرگترین دلیل روند افتان و خیزان در بازار کریپتوکارنسی، نوسان روزانه قیمت این ارز دیجیتال است، ضمن اینکه مشکل دیگری که پیش روی سرمایه گذاران این حوزه وجود دارد این است که بسیاری از کسب و کارها، این نوع روش پرداخت را به هیچ وجه نمی‌پذیرند. اما راهی ارائه شده که به نظر می‌رسد تا حد زیادی اوضاع را به نفع سرمایه گذاران کریپتوکارنسی تغییر دهد و آن Beluga Pay است.
در حال حاضر شرکتی در کلان شهر گوادالاخارا که به سیلیکون ولی مکزیک شهرت یافته است، مشغول فعالیت در زمینه سیستم فروش جدیدی برای تلفن همراه( mPOS) است تا کاربران کریپتوکارنسی به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و Beluga Pay بتواند در کنار VISA و Mastercard، کریپتو را نیز تحت پوشش خود قرار دهد. هرچند که mPOS در ابتدا برای پذیرش کریپتوکارنسی در مکزیک طراحی شد اما در حال حاضر از ارزهای بیت کوین و Ethereum نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این شرکت مذکور در تلاش است تا دستگاهی به نام Espiral طراحی کند تا تاجران ساکن مکزیک به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.
این شرکت گوادالاخارایی ادعا می‌کند که حجم معاملات آن در سال جاری بیش از ۴ میلیون دلار است و با توجه به اینکه بسیاری از تاجران ساکن مکزیک از mpos استفاده می‌کنند، این حجم معاملات در سال ۲۰۱۸ ممکن است از این نیز فراتر برود.
این شرکت موفق شده برای Espiral و Beluga Pay مجوز جهانی دریافت کند و قصد دارد در سراسر جهان روی افرادی که از انواع مختلف ارز مجازی مانند بیت کوین، BBT و Ethereumاستفاده می‌کنند متمرکز شود. به این ترتیب انتظار می‌رود بسیاری از کشورهای اروپایی، جنوب شرقی آسیا، آفریقا و کارائیب به Beluga Pay روی آورند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *