بررسی مشخصات شورولت کامارو LE1 شش سیلندر ۲۰۱۷

بررسی مشخصات شورولت کامارو LE1 شش سیلندر ۲۰۱۷
  • 1396/9/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شورولت کامارو LE1 از برخی اصلاحات مکانیکی و ظاهری برخوردار است. اصلاحات مکانیکی همچون سیستم تعلیق کامارو SS با کمک فنرهای تقویت شده، نگهدارنده های زیر شاسی عقب، رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی، بهبود سیستم خنک کننده ی موتور، بهبود گیرباکس، کالیپر ترمز جلو برمبو، بهبود دیفرانسیل، سیستم دو حالته اگزوز و … . اما برخی اصلاحات ظاهری موجود در این خودرو نیز عبارتند از: یک اسپویلر لبه ای روی درِ صندوق عقب، یک اسپیلتر زیر سپر جلو، یک جلوه ی مشکی روی درِ موتور و … .

گویا آی تی – از نکات مثبت این خودرو می توان به عملکرد بسیار راضی کننده ی سیستم تعلیق و فنرها اشاره کرد. غربیلک فرمان هم به خوبی چرم دوزی شده و می تواند رضایت راننده را جلب کند. با این حال، برخی نکات منفی نیز در این خودرو وجود دارند، نکات منفی ای که در دیگر محصولات خانواده ی کامارو نیز به چشم می خورند. فی المثل، شیشه جلو آن چنان گسترده نیست و برای راننده دیدی محدود را به ارمغان آورده. همچنین ستون ها بیش از حد ضخیم اند.
به هر حال، نکته ی مثبت دیگری که در ارتباط با این خودرو باید به آن اشاره کرد، شتاب جانبی آن است. شتاب جانبی این خودرو ۰٫۹۸ جی است که در مقایسه با شتاب ۰٫۹۱ جی مربوط به کوپه شش سیلندر رقم مناسب تری است.

وزن کامارو شش سیلندر به نسبت کامارو هشت سیلندر تقریباً ۹۸ کیلوگرم سبک تر است و همچنین می تواند در پیچ های تند و متوالی، عملکرد سریع تر و بهتری داشته باشد.
تعادل خودرو هم مثبت ارزیابی شده، هر چند که در محیط های خیس ممکن است اندکی موجب آزار شود. به گیرباکس نیز می بایست اشاره شود. کامارو از گیرباکس ۶ سرعته دستی برخوردار است، گیرباکسی با عملکرد خوب و قابل قبول.

پیشرانه ی کامارو شش سیلندر، ۳٫۶ لیتری است و از شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر ۵٫۲ ثانیه ای برخوردار می باشد. این در حالی است که پیشرانه ی کامارو هشت سیلندر، همین زمان را صرف طی کردن سرعت ۰ تا ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت می کند. به نظر می رسد در کل خرید نسخه ی هشت سیلندر به نسبت نسخه ی شش سیلندر، عمل عاقلانه تری باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *