طراحی اپلیکیشنی برای افراد کوررنگ در تلویزیونهای QLED سامسونگ

طراحی اپلیکیشنی برای افراد کوررنگ در تلویزیونهای QLED سامسونگ
  • 1396/9/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همانطور که می‌دانید طیف وسیعی از تلویزیونهای QLED سامسونگ، به لطف استفاده از یک صفحه نمایش کوانتومی، رنگهای شفافتر و واضحتری را به نمایش می‌گذارند. اما با این وجود نیز برخی افراد که از کوررنگی رنج می برند توانایی دیدن رنگهای این تلویزیونها را به خوبی دیگران ندارند. همین مسئله باعث شده تا شرکت سامسونگ اپلیکیشنی جدید طراحی کند که با نصب بر روی تلویزیونهای QLED، افراد کوررنگ نیز مثل سایر افراد از تنوع رنگی کم نظیر این تلویزیونها لذت ببرند.

گویا آی تی – این اپلیکیشن SeeColors نامگذاری شده و به هر کاربر کمک می‌کند تا نقصهای بصری خاص خود را شناسایی کرده و بتواند تنظیمات لازم را روی تلویزیون QLED سامسونگ اعمال کند.
شرکت سامسونگ در این رابطه اعلام کرده تقریباً هشت درصد مردان و یک درصد زنان جهان مبتلا به کوررنگی هستند که می‌توان گفت روی هم رفته ۳۰۰ میلیون نفر به انواع مختلف این بیماری مبتلا هستند.

SeeColors

Hyeongnam Kim معاون یکی از بخشهای شرکت سامسونگ در این رابطه اظهار داشته است:« به کارگیری اپلیکیشن SeeColors برای تلویزیونهای QLED به کمک آخرین فناوریها و نمایشهای بصری صورت گرفته و این اپلیکیشن با حل یکی از چالش برانگیزترین مشکلات اپتیکی تلویزیونها در جهان، موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.» شرکت سامسونگ در همین راستا و به منظور تعیین سطح و شناخت دقیق انواع مختلف کوررنگی، از مشاوره و راهنمایی پروفسور کلارا ونزل بهره برده است. پروفسور ونزل، آزمایشهای مختلف colorlite و فیلترهای رنگی و مدلسازیهای ریاضی زیادی انجام داد که ماحصل این آزمایشها در اپلیکیشن SeeColor به ثمر نشسته است.
SeeColors

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *