مصاحبه با مدیرعامل پارس نافع در مورد رایانش ابری

مصاحبه با مدیرعامل پارس نافع در مورد رایانش ابری
  • 1396/9/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

احتمالاً در چند وقت اخیر نام رایانش ابری را بارها شنیده‌اید یا درباره آن مطالبی خوانده اید، شرکت پارس نافع از سال ۱۳۹۴ یکی از مدعیان راه اندازی این تکنولوژی در ایران بوده و تا به امروز توانسته جایگاه ویژه ای در میان کسب و کارهای مبتنی بر وب بدست آورد.

 

گویا آی تی – مدیرعامل شرکت پارس نافع آقای حمید رضازاده اعلام میدارد ما در کنار سال ها تجربه کارشناسان خود نسبت به ارائه سرویس های تخصصی و حرفه ای مبتنی بر (Cloud) با هدف تبدیل سیستم های پر هزینه و غیر قابل اعتماد IT به راه حل های معتبر، قدرتمند و با کیفیت بالا، همراه با توجیه اقتصادی و با بکارگیری تکنولوژی های روز و دانش تخصصی قدم برداشته ایم. این مجموعه با هدف فراهم آوردن زیر ساخت حرفه ای در داخل کشور به دنبال حذف هزینه های گزاف سرورهای اشتراکی و فیزیکال بوده تا بتواند عصری نو در ایران و در صنعت وب جهت تامین نیاز کاربران و رونق کسب و کار آن ها به ارمغان آورد و همچنین بستری باشد برای جذب شرکت هایی که ازاین دست خدمات را از خارج از کشور دریافت میکنند. مجموعه پارس نافع امیدوار است بتواند با ارائه خدمات نوین و تخصصی (Cloud)، در زمره برترین شرکت های تحت وب در سطح منطقه بوده و جایگزین شرکت های خارجی جهت نیاز کاربران تا سال ۱۴۰۰ باشد.

 

ما توانسته ایم خدماتمان را در قالب سرویس هایی به شرح زیر ارائه نماییم:

۱٫ابر خصوصی (private cloud) (به صورت انحصاری در ایران) با وجود ابر خصوصی (Private Cloud) دیگر تهیه سرورهای اختصاصی فیزیکال به واسطه پیاده سازی مجازی سازی و داشتن چندین سرور برای اهداف مختلف (وب، CRM، ایمیل و …) به دلیل هزینه های بالای سخت افزار، دیتاسنتر و نیروی IT متخصص و همچنین عدم اطمینان پذیر بودن یک سرور به تنهایی (down time های بلند مدت به دلیل بروز مشکلات سخت افزاری محتمل) توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

۲٫ سرور ابری (cloud server) با پیاده سازی زیرساخت مناسب در کنار بهره گیری از قابلیت Replication (همانند سازی) مداوم و استفاده از تکنولوژی Clustering (خوشه بندی) امکان ارائه سرورهای اختصاصی ابری قدرتمند در حد و توان سرورهای فیزیکال را به صورتی فراهم آورده ایم که هر یک از سرورهای اختصاصی ابری ارائه شده در حال بهره گیری از منابع چندین سرور فیزیکی (CPU, RAM, I/O و …) می باشد لذا دیگر خرابی های سخت افزاری هیچ تاثیری در سرویس دهی نداشته و همچنین کیفیت سرویس نیز افزایشی ملموس یافته است.

۳٫ایمیل ابری (cloud mail)

* ایمیل ابری سازمانی: یک سرویس ایمیل نیمه اختصاصی با دسترسی، قابلیت و امکاناتی بیشتر و در عین حال محدودیت هایی به مراتب کمتر از سرویس های ایمیل اشتراکی می باشد. امکان ارسال از چند میل سرور داخلی و خارجی با IPهای معتبر در آن لحاظ شده است. کافیست متناسب با تعداد ایمیل اکانت ها و حجم ارسال های مورد نیاز خود هزینه کرده و فارغ از هرگونه درگیری فنی، بهره گیری از سرویس ایمیل پایدار، پرسرعت و مطمئن را تجربه نمایید.

* ایمیل ابری اختصاصی: این پکیج شامل ارائه سرور با منابع متناسب و مجزا به هر کاربر بوده که امکان انجام سفارشی سازی های لازم را نیز (با توجه به نیاز کاربر) دارا می باشند. کاربر دسترسی ادمین به میل دامین خود را از طریق نرم افزار ایمیل مربوطه داشته و در عین حال خدمات مدیریتی سطح بالا (همچون مکاتبه با RBL لیست ها، بررسی مشکلات کلی عدم ارسال، پیاده سازی تنظیماتی جهت ارسال های موفق تر و … در سطح یک Postmaster حرفه ای) توسط پارس نافع صورت می پذیرد.
۴٫میزبانی اختصاصی (Dedicated hosting) این سرویس مناسب کاربرانی است که برای سایت ها یا اپلیکشن های خود به بهره گیری از سرور ابری با منابع اختصاصی به همراه لایسنس کنترل پنل هاستینگ (website panel, Plesk یا DirectAdmin در کنار مدیریت و پشتیبانی فنی در قالب یک پکیچ کامل نیاز داشته تا به سادگی هرچه تمام تر از سرویس اختصاصی خود استفاده نمایند.
۵٫فضای ابری (Cloud space) یک سرویس کاملاً اختصاصی برای کاربرانی که به دنبال فضایی مختص به خود با امنیت بالا برای قرارگیری و به اشتراک گذاری انواع داده های سازمان یا شرکت خود هستند. در این سرویس یک سرور ابری مجزا به همراه نرم افزار owncloud به هر کاربر اختصاص داده می شود. امکان دسترسی از طریق انواع Device ها (موبایل، تبلت، PC و …) با شرایط و قوانین وضع شده توسط خود کاربر و دارا بودن اپلیکیشن های اختصاصی مربوط به IOS, Android و Windows از جمله مزیت های این سرویس می باشد.
۶٫Disaster recovery به حالتی که حادثه ناگوار برای سرور و یا اطلاعات موجود بر روی آن افتاده و این امر باعث شود تا دسترس پذیری و محرمانگی اطلاعات از بین برود disaster می گویند. این طرح استراتژی های بازیابی از فاجعه ها را به صورت گام به گام برای سیستم ها و شبکه های خراب شده را جهت به حداقل رساندن تاثیرات منفی بر فعالیت های شرکت ها فراهم می آورد.
در این راستا پارس نافع با ارایه مشاوره حرفه ای و در نظر گرفتن نیاز های کاربران به ارایه طرح های مناسب اقدام نموده است.
فعالیت های پارس نافع را در چند سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟
با توجه به امکانات موجود و کارشناسان زبده پارس نافع، خدمات قابل توجهی جهت ارائه به کاربران صورت گرفته است. هم گامی با شرکت هایی نظیر مجموعه معظم چاپار، شرکت فرهیخته ابرآروان، عضویت در جامعه رایانش ابری و انجمن کسب و کارهای اینترنتی از جمله اقدامات ارزشمندی است که در طی این چند سال انجام شده است.
توانمندی وقابلیت های پارس نافع شامل چه مواردی می باشد؟
*ارائه مشاوره و راهکارهای تخصصی وکاربردی
*پیاده سازی ، مدیریت وپشتیبانی از سرویس
*استفاده از زیر ساخت ابری حرفه ای
*سفارشی سازی سرویس مطابق نیاز مشتری
*استفاده از SAN storage
*استفاده از سرور های قدرتمند و بروز به عنوان سرور های میزبان
*بهره گیری از دیتا سنتر های معتبر با up time بالا
*پیاده سازی حرفه ای firewall و تفکیک شبکه داخل از خارج
*بهره گیری از تکنولوژی SDD برای بالا بردن DISK I/O
*دارابودن تکنولوژِی کلاسترینگ
*امکان مهاجرت خودکار vm ها در صورت بروز احتمالی خرابی برای سخت افزار
*قیمت های رقابتی با توجیه اقتصادی
*مانیتورینگ ۲۴ساعته وخودکار سرویس ها وپروتکل ها توسط پارس نافع
* همانند سازی مداوم ( replication)
*کاهش تاثیرات خرابی سخت افزار بر روند کسب وکار
*همراهی با مشتری تا زمان انتقال کامل سرویس
مهمترین اهداف آینده پارس نافع چه چیزهایی خواهد بود؟
جناب رضازاده در آخر اضافه میکند، ما در تلاش هستیم با پوشش گسترده تر خدمات و مشاوره های فنی و تعامل با بخشهای مختلف سازمانها و کسب و کارها بتوانیم با انتظارات مشتریان منطبق و حتی از آن فراتر رویم و بیشترین ارزش را برای آنها بیافرینیم.
ما در تلاش هستیم تا در ارائه خدمات رایانش ابری مقام اول در کشور باشیم. این امر به واسطه برند سازی مبتنی بر کیفیت و خدمات جهت بکارگیری تکنولوژی های روز است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *