آموزش خاموش کردن و ریستارت کردن آیفون X

آموزش خاموش کردن و ریستارت کردن آیفون X
  • 1396/9/29
  • زهرا معبودی
  • 0

یک بار کلیک کردن بر روی دکمه کناری گوشی آیفون X موجب می شود که دستگاه یا قفل شود و یا بیدار گردد. اگر دو بار روی این دکمه کلیک کنید، سرویس Apple Pay فعال و باز می شود. اگر به طور متمادی این دکمه را فشار دهید، سیری فعال می شود. حالا سوالی که پیش می آید این است که چطور گوشی آیفون X را خاموش کنیم؟ 

گویا آی تی: اگر پیش از این نیز شما از گوشی های آیفون استفاده می کرده اید، خوب می دانید که اگر دکمه کناری گوشی را بگیرید، و کمی صبر کنید، Slide to power off روی گوشی نمایش داده خواهد شد که به معنی خاموش شدن گوشی است اما در آیفون X چنین چیزی رخ نمی دهد.

اگر پنج بار روی دکمه کناری ضربه بزنید، سرویس  Emergency SOS فعال می شود. می توان به طرق مختلف دکمه ها را تست کنید و به طور جالبی با فعالیت های تحت این دکمه مواجه شوید.

در IOS 11 اگر به مسیر تنظیمات و بعد General بروید می توانید دکمه Shot down را مشاهده کنید اما این می تواند یک پیشنهاد خوب برای افرادی باشد که هنگام کار کردن با گوشی، دکمه پاور آیفون شان خراب می شود. در حقیقت این یک روش نرم افزاری برای دارندگان آیفون است که با دکمه پاور خراب یا شکسته مواجه می شوند.

shut-down-restart-iphone-x

خاموش کردن آیفون X به کمک دکمه کناری گوشی

اولین کاری که باید کنید این است که دکمه کناری را فشار داده و کمی بگیرید. از آنجا که Siri اکنون با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Side فعال شده است، یک راه جدید برای خاموش کردن آیفون X با دکمه ها وجود دارد. فقط فشار دادن (به عنوان مثال، فشار دادن طولانی).  دکمه Side و هر دو دکمه Volume را همزمان با هم فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. بعد از آن گزینه “slide to power off” را در صفحه خود مشاهده خواهید کرد، درست مثل آیفون های دیگر بعد از مشاهده ی این متن، گوشی خاموش خواهد شد.

یک نکته مهم: دقت کنید که اگر عملیات گفته شده را سریع انجام دهید و رها کنید، به جای اینکه گوشی خاموش شود، از صفحه اسکرین شات گرفته می شود. در اینجا به یمن تداخل برنامه ها و اشتراک دکمه ها شما با روش اسکرین شات گرفتن در آیفون X نیز آشنا شدید.

خاموش کردن آیفون X به کمک دکمه کناری گوشی

Shut Down کردن گوشی آیفون X از طریق تنظیمات

اگر روش اول را دوست ندارید، و نمی خواهید خود را درگیر دکمه ها کنید کافی است از کشوی اپلیکیشن ها به بخش Settings بروید و از آن جا به منوی General رفته و در میان گزینه های این بخش عبارت Shut Down را در انتها پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

Shut Down

با انجام این کار عبارت slide to power off روی گوشی ظاهر خواهد شد. اگر روی این دکمه به سمت راست بکشید، گوشی خاموش خواهد شد.

Shut Down

چگونه گوشی آیفونX را روشن کنیم؟

بعد از این که گوشی را خاموش کردید حتما لازم می شود که آن را روشن کنید. برای این مورد هم دو پیشنهاد عالی داریم.

اول اینکه:

به کمک دکمه ی کناری، می توانید گوشی را روشن کنید. بدین منظور، چند ثانیه دکمه کناری را بگیرید تا گوشی روشن شود. هیچ دکمه اضافی دیگری در این لحظه لازم نیست بگیرید.

دوم اینکه:

اگر باز هم نمی خواهید خودتان را در گیر دکمه ها کنید کافی است کابل را به گوشی وصل کنید و آن را به شارژ بزنید. بدین صورت به راحتی می توانید گوشی را روشن شده در اختیار بگیرید.

این آموزش مهمی بود که بسیاری از کاربران آیفون X دیر تر درگیر آن می شوند و در بدو استفاده توجهی بدان ندارند. نظر شما در رابطه با این گوشی و نحوه کارکرد آن چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات کاربری خود را برای ما بنویسید و این مقاله را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *