۱۰ روش جالب برای تغییر تبلت های قدیمی به ابزارهای مفید

۱۰ روش جالب برای تغییر تبلت های قدیمی به ابزارهای مفید
  • 1396/10/10
  • زهرا معبودی
  • 0

در حال حاضر فروش تبلت کاهش پیدا کرده است که می‌توان از دلایل این امر به گوشی‌های هوشمند بزرگ و یا لپ‌تاپ هایی که به تبلت‌های مفیدی تبدیل می‌شوند اشاره کرد. گویا آی تی: اما اگر تعدادی تبلت در منزل دارید که در حال خاک خوردن هستند، می‌توانید به جای فروختن و یا دور انداختن آن‌ها، از این تبلت‌ها استفاده‌های جالب و مفیدی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به چند مورد از این استفاده‌ها اشاره کنیم.

تبدیل آنها به یک دستگاه استریم موزیک و فیلم

در اندروید و iOS اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارد که کار استریم موزیک و فیلم را انجام می‌دهد. با این اپلیکیشن‌ها براحتی می‌توانید سیستم Hi-Fi و یا اسپیکر بلوتوثی که دارید را تقویت کنید. مطمئناً کار با تبلت نسبت به یک ریموت کنترل راحت تر و جذابتراست و از طرفی دیگر هنگامی که در آشپزخانه مشغول به کار هستید فشردن یک دکمه در تبلت نسبت به یک گوشی خیلی راحت‌تر خواهد بود. Pandora و Spotify نمونه‌هایی از این اپلیکیشن‌ها هستند. در اتاق پذیرایی نیز می‌توانید یکی از این تبلت‌ها را با کروم کست و یا روکو (Roku) جفت کرده تا راحت‌تر به Netflix دسترسی داشته باشید.

تبلت

استفاده به عنوان یک ریموت کنترل هوشمند

ریموت کنترل های سری هارمونی لاجیتک در میان عاشقان تلویزیون از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما همین عملکرد را شما می‌توانید با دستگاه تبلت خودتان نیز داشته باشید و این نکته را نیز در نظر بگیرید که صفحه‌ی لمسی تبلت‌ها برنامه ریزی کردن آن‌ها به مراتب آسان‌تر خواهد کرد. حتی اگر یک ریموت هوشمند جداگانه نداشته باشید،  بسیاری از تلویزیون‌ها و سیستم‌های مستقل مانند Android TV، Roku، Fire TV و Apple TV اپلیکیشن‌های ریموت ارائه کرده‌اند. البته به این لیست می‌توانید بسیاری از گیرنده‌های کابلی را نیز اضافه کنید. استفاده از این اپلیکیشن‌ها جست و جو در بین لیست‌های طولانی و کار با رابط کاربرهای پیچیده را بسیار آسان کرده است.

تبلت

یک صفحه برای نمایش ویجتهای کامپیوتر بسازید

اگر یک کامپیوتر دسکتاپ و یا یک لپ تاپ دارید  و برای بازی کردن و یا انجام امور روزانه بارها مجبور شده‌اید که آن‌‍ها را به یک مانیتور متصل کنید، یک تبلت می‌تواند به کمک شما بیاید. اگر تبلت را به برق متصل کرده و بر روی یک پایه قرار دهید می‌توانید از آن به عنوان یک صفحه‌ی جداگانه برای بررسی کردن ایمیل‌ها، یک خبرخوان، یک صفحه مخصوص حساب توئیتر و یا فیس بوک‌تان استفاده کنید، حتی عاشقان بازی‌های کامپیوتری می‌توانند از این دستگاه به عنوان نمایشگر دوم استفاده کرده و با آن آمار مربوط به دمای دستگاه اصلی را کنترل کنند. حتی اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که این توانایی را به شما می‌دهد تا یک صفحه پر از فرامین و کلیدهای کنترلی داشته باشید و از طریق شبکه‌ی بی سیم آن‌ها را به کامپیوترتان ارسال کنید.

تبلت

تبدیل به نمایشگر دوم

بدون اینکه مجبور به خرید تجهیزات اضافه باشید می‌توانید بوسیله‌ی یک دستگاه تبلت زندگی با دو نمایشگر را تجربه کنید. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که این امکان را ایجاد می‌کند تا کامپیوتر تبلت شما را به عنوان یک نمایشگر دوم شناخته و با آن رفتار کند. فرقی نمی‌کند که تبلت را بصورت بی سیم به کامپیوتر متصل کرده‌اید و یا از طریق کابل USB اینکار را انجام داده‌اید (متصل کردن با کابل USB تبلت شما را نیز شارژ خواهد کرد). لازم بذکر است که برخلاف سایر موارد اشاره شده در این مقاله، iOS و iPad پشتیبانی بهتری از این مورد به عمل می‌آوردند، هر چند که با تبلت‌های اندرویدی نیز می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید ولی نه به کیفیت iPad.

تبلت

به عنوان کامپیوتر شخصی مهمان و یا کودکان

مطمئناً تنظیم یک کامپیوتر برای استفاده‌ی مهمانان کمی سخت است، اما بجای آن می‌توانید از یک تبلت که به نوعی یک کامپیوتر All-in-One محسوب می‌شود استفاده کنید. با اینکار دیگر دردسر استفاده از نمایشگر، موس و کیبورد را نخواهید داشت. استفاده از حالت مهمان در تبلت‌های اندرویدی و iPad براحتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون نیاز به تنظیم یک حساب جدید امکان استفاده از دستگاه را در اختیار مهمانان قرار دهید و علاوه بر این از دسترسی آن‌ها به اطلاعات شخصی‌تان نیز نگرانی نداشته باشید. حتی می‌توانید به این مجموعه یک کیبورد بلوتوث و یک پایه اضافه کنید تا کار برای افراد راحت‌تر شود. علاوه بر این فراموش نکنید که امروزه تبلت بین کودکان از محبوبیت خوبی برخوردار است و می‌تواند برای کودکان کم سن و سالی که هنوز کار با کامپیوتر را بلد نیستند شروع خوبی باشد.

تبلت

استفاده به عنوان کنترل کنندهی خانههای هوشمند

اگر از وضع مالی خوبی برخوردار هستید و خانه‌ی خود را با چراغ‌های بی سیم، پرده‌های اتوماتیک و وسایل آشپزخانه‌های متصل به شبکه، هوشمند کرده‌اید، احتمالا اکنون از اپلیکیشن‌هایی بر روی گوشی خود استفاده می‌کنید تا این وسایل را کنترل کنید. تمامی این اپلیکیشن‌ها را بر روی تبلت نصب کنید، تبلت را بر روی دیوار نصب کرده و به برق متصل کنید و در نهایت یک دستگاه دارید که می‌توانید براحتی تمامی منزل خودتان را کنترل کنید. البته شاید بخواهید یک رمز عبور نیز بر روی این دستگاه قرار دهید، مخصوصا اگر محل نصب آن در دسترس کودکان باشد.

تبلت

تبدیل به یک نمایشگر امنیتی یا نمایشگر کودک

تبلت شما به چیپ بی سیم، یک یا دو دوربین و میکروفون مجهز است. این امکانات بدین معنی است که با پیدا کردن یک محل مناسب برای نصب و متصل کردن آن به یک منبع برق می‌توانید از تبلت به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده نمایید. اپلیکیشن‌های زیادی برای اندروید و iOS وجود دارد که تبلت را به یک دوربین بی سیم با قابلیت ضبط تصویر تبدیل می‌کنند، و یا تبلت را به یک نمایشگر کودک تبدیل می‌کنند که می‌تواند در صورت وجود حرکت و یا صدا هشداری را به دیگر دستگاه‌ها ارسال نماید. این راه یک روش عالی برای استفاده مجدد از دستگاه‌های موجود است.

تبلت

تبدیل به یک دستگاه بازی کوچک

این مورد مخصوصا برای iPad در نظر گرفته شده، زیرا تبلت‌های اندرویدی برای اینکه درون این قاب قرار بگیرند استانداردسازی نشده‌اند. این قاب بسیار شبیه دستگاه‌های بازی قدیمی است که در دوران کودکی به دفعات از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. نتیجه کار بسیار جالب است. این کیس دارای یک دسته و تعدادی دکمه است (که بطور مستقیم یا بصورت بی سیم به دستگاه متصل شده‌اند) و از صفحه‌ی iPad نیز به عنوان نمایشگر استفاده می‌شود. تعداد زیادی بازی در App store وجود دارد که مخصوص این گجت ساخته شده‌اند. البته شاید بدون این گجت نیز بتوانید این بازی‌ها را انجام دهید، اما احتمالاً شما نیز قبول دارید که این دستگاه لذت دیگری دارد.

یک سیستم استریو دست ساز برای ماشین

اگر دست به آچار بوده و با قطعات موجود در داشبورد ماشین‌تان آشنا باشید و از طرف دیگر مشکلی با باطل شدن گارانتی قطعات اتومبیل‌تان نداشته باشید می‌توانید قطعه‌ی اصلی استریو ماشین‌تان را با یک تبلت جایگزین کنید.انجام اینکار از محبوبیت بالایی برخوردار است مخصوصا با تبلت‌های کوچکی مانند نکسوس ۷٫ اگر مشتاق به انجام اینکار هستید منابع زیادی در اینترنت موجود است که انجام آن را به شما خواهد آموخت. به این نکته نیز توجه کنید که تماشای ویدئو در هنگامی رانندگی ممنوع است. اینکار بیشتر برای مدیریت موزیک‌ها استفاده می‌شود که در اینصورت نیز باید در حین رانندگی از این مورد با دقت استفاده نمایید.

تبلت

استفاده به عنوان دستگاه کنترل صوتی

اگر از گجت‌هایی مانند آمازون اکو و گوگل هوم خسته شده‌اید شاید به ذهن‌تان خطور کرده باشد که تلفن همراه شما نیز تمامی آن کارها را انجام می‌دهد. تبلت شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوگل و اپل قابلیتی را در دستیارهای صوتی‌شان قرار داده‌اند که با گفتن کلمات “OK Google” و  “Hey Siri” بدون دخالت دست می‌توانید با آن‌ها به تعامل بپردازید و فرمان‌هایی را به آن‌ها ارسال کنید که در اکثر موارد نیز قابلیت‌های مشابهی در هر دوی آن‌ها وجود دارد. معمولا تبلت‌ها از اسپیکرهای ۳۶۰ درجه و یا میکروفون‌های قوی برخوردار نیستند ولی روی هم رفته قابل قبول خواهند بود.

یک نکته در مورد عمر باتری

برای اکثر این اپلیکیشن‌ها، شاید دغدغه‌ی اصلی شما نحوه‌ی مصرف باتری باشد بطوریکه بتوانید به مدت یک و یا دو روز از آن‌ها استفاده کنید. به این مورد توجه کنید که اکثر این پیشنهادات دوره‌ای هستند، به عنوان مثال شما ساعت‌ها از تبلت به عنوان ریموت استفاده نمی‌کنید. در مواردی که به پریز برق دسترسی نداشته و نیازی به متصل بودن به اینترنت ندارید تبلت را بر روی حالت پرواز قرار دهید.اگر از تنظیماتی که به برق کم احتیاج دارد استفاده کرده و اتصال بی سیم را خاموش کنید، با توجه به این موضوع که میزان باتری تبلت‌ها دو تا چهار برابر گوشی‌های همراه است، در اکثر تبلت‌ها می‌توانید بدون شارژر حتی تا یک هفته نیز شارژ داشته باشید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *