چگونه به عنوان یک فروشنده دوباره از زمین بلند شویم و به روزهای اوج بازگردیم؟

چگونه به عنوان یک فروشنده دوباره از زمین بلند شویم و به روزهای اوج بازگردیم؟
  • 1396/10/10
  • مهدی پیوندی
  • 0

ماه ها و روزهای پایان سال فرصت مناسبی است برای اینکه به عملکرد خود در سالی که در شُرُف پایان است نگاه عمیق و دقیقی بیندازید. متاسفانه همیشه در طی این بررسی به نتایج خوشایندی دست پیدا نمی کنید. چه بسا به این نتیجه برسید که سال خوبی را پشت سر نگذاشته اید و نتایج ایده آلی را کسب نکرده اید. حتی شاید به خاطر عملکرد نه چندان مطلوب تان مورد مواخذه قرار بگیرید و بیش از پیش دلسرد شوید. در عین حال، چیزی که همیشه باید مد نظر داشته باشید این است که همه چیز در زندگی بالا و پایین دارد. همیشه به یاد داشته باشید که هم می توانید چاه شکست را عمیق تر کنید و هم می توانید از شکست پلی به سوی پیروزی بسازید. این که کدام مورد اتفاق بیفتد به خودتان و نحوه برخورد شما با شکست وابسته است.

ما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش فروش گویا آی تی به نکاتی اشاره می کنیم که در هنگام رویارویی با شکست باید آنها را به چراغ راهنمای خود تبدیل کنید تا بتوانید یک سال سراسر شکست را به یک دوره آموزشی برای سال آینده کاری خود تبدیل کنید.

 

از شکست نترسید

شکست را در آغوش بکشید و از آن درس بگیرید. شکست لزوماً به معنی ضعف و ناتوانی شما نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که یاد داشته باشید که چگونه می توانید از زمین برخیزید و دوباره به میدان بازگردید. گاهی لازم است که شکست بخورید تا نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید و انعطاف پذیری و استقامت تان را افزایش بدهید.

 

مقاومت کنید

استقامت به معنی تلاش مُجدّانه در آن هنگامی است که احساس می کنید که دیگر هیچ نیرویی برای شما باقی نمانده است. حقیقت ماجرا این است که درست در همان هنگامی که تصور می کنید که هیچ توانی در بدن شما وجود ندارد منبع عظیمی از قدرت در وجود شما خفته که باید بیدارش کنید. اگر این خواست و تمایل را در خود ایجاد کنید که به جای آنکه با عینک بدبینی به دنیا نگاه کنید به سراغ یک طرز فکر مثبت و رشد محور بروید و یک سوال ارزشمند و مهم برای خود مطرح کنید، امکان حرکت به سمت پیداکردن پاسخ به آن سوال را فراهم خواهید کرد. به عنوان نمونه می توانید این سوال را در نظر بگیرید: «در اینجا چه فرصتی برای یادگیری و آموختن وجود دارد؟» فروشندگان برتر همیشه به دنبال درس گرفتن و آموختن هستند و با همین آموخته هاست که به جایگاه بالاتری دست پیدا می کنند.

 

سختی ها را بپذیرید

با این حقیقت که مشکل و مانع همیشه وجود داشته، وجود دارد و وجود خواهد داشت کنار بیایید. بد نیست که مسیری که برای موفقیت باید طی کنید را تصور کنید و دشواری ها و موانعی که با آنها مواجه خواهید شد را مجسم کنید. از این طریق در موقعیتی که این دشواری ها عملاً ظاهر می شوند راحت تر می توانید آنها را مدیریت کنید. دو مورد را در اینجا می توانید در نظر بگیرید: اولاً به این فکر کنید که ورزشکاران شرکت کننده در رقابت های المپیک چگونه به میدان قدم می گذارند. آنها روی اصول تمرکز می کنند و پیش از آنکه مقامی به دست بیاورند خود را روی سکوی قهرمانی تصور می کنند. دوم اینکه به چیزی فکر کنید که در یک برهه از زمان برای شما دشوار بود یا مشکلاتی را ایجاد کرده بود. چه شد و برای غلبه بر آن چالش چه کردید؟

 

همکاری کنید و مسئولیت پذیر باشید

برای تحقق هر هدفی که دستیابی به آن ارزشمند است به تلاش فراوانی نیاز دارید. به سایر افراد منظم، مسئولیت پذیر و با پشتکاری که در شرکت فعالیت می کنند مراجعه کنید و یک گروه تشکیل بدهید. بهترین ایده های تان را با هم در میان بگذارید و روی هم حساب کنید. هر هفته در یک ساعت و روز مشخص جلسه بگذارید و گفتگو کنید. خواهید دید که همه چیز عوض می شود. در چنین حالتی استانداردهای خود را بالاتر می برید، ایده های بهتری برای عملی کردن پیدا می کنید، شجاع تر و جسورتر می شوید و بالقوه های زندگی و توانمندی در فروش تان را بالفعل می کنید.

 

بیاموزید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید

در دوره های آموزشی که به دردتان می خورد شرکت کنید. به دنبال مربی یا استادی باشید که بتوانید از تجربیات وی استفاده کنید. مهارت ها و توانایی های خود را تقویت کنید. از این طریق کمتر اشتباه می کنید و حتی در هنگامی که اشتباه می کنید راحت تر می توایند از زمین برخیزید، درس بگیرید و به حرکت رو به جلوی خود ادامه بدهید. همیشه و در همه حال به نیاز همیشگی و دائمی به یادگیری باور داشته باشید. همینکه بدانید که هیچ وقت به اندازه کافی نمی دانید انگیزه کافی برای رشد و پیشرفت را پیدا خواهید کرد. از دیگران بخواهید که تجربیات خود را در اختیار شما قرار بدهند. بسیاری از فروشندگان مجرب آماده کمک به شما هستند، اما باید از آنها درخواست کنید.

 

صبر داشته باشید

سختی کشیدن خوشایند نیست. انسان به طور طبیعی مایل است که از سختی و عذاب فرار کند. اما در غالب موارد چالش ها همان موقعیت هایی هستند که بیشتر از هر کلاسی می توانند برای شما آموزنده باشند. داشتن صبر و شکیبایی کافی برای تأمل و ارزیابی ایرادات نه تنها به شما کمک می کند تا از شرایط دشوار به سلامت عبور کنید، بلکه به شما کمک خواهد کرد تا مهارت بیشتری پیدا کنید و دیگر در چنان شرایطی قرار نگیرید.

 

حرف آخر

شما به عنوان یک فروشنده نمی توانید با دشواری و شکست روبرو نشوید. در عین حال، همیشه به یاد داشته باشید که سختی ها ماندگار نیستند، همه شکست می خورند و هر کسی که شکست می خورد بازنده نیست. چیزی که اهمیت دارد درسی است که از مواجهه با شکست ها و سختی ها می گیرید. چیزی که مهم است این است که پس از هر شکست دوباره از زمین برخیزید و با یک عزم راسخ به ادامه کار خود مشغول شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *