خداحافظی واتس آپ با برخی از تلفن های همراه در سال ۲۰۱۸

خداحافظی واتس آپ با برخی از تلفن های همراه در سال ۲۰۱۸
  • 1396/10/10
  • رقیه کُرد
  • 0

واتس آپ در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی پشتیبانی از برخی تلفن های همراه را متوقف خواهد کرد. این روزها استفاده از رسانه های اجتماعی برای تعامل با دنیا اجتناب ناپذیر شده و واتس آپ یکی از اپلیکیشن های برتر در این زمینه محسوب می شود. اما اگر متوجه شوید تلفن همراه شما تا چندی دیگر قادر به استفاده از این پیام رسان اجتماعی نخواهد بود چه واکنشی نشان خواهید داد؟

گویا آی تی – البته که از شنیدن چنین خبری حسابی ناراحت خواهید شد اما متاسفانه باید اعلام کنیم این خبر واقعیت دارد و به زودی این اپلیکیشن روی بعضی از تلفن های همراه نصب نخواهد شد. این اتفاق از اولین روز سال ۲۰۱۸ میلادی شروع خواهد شد.

طبق گزارشات وب سایت Mirror شرکت واتس آپ در اوایل سال جاری میلادی این خبر را اعلام کرده بود.

اما دلیل این کار واتس آپ چیست؟ این سرویس پیام رسانی از این پس قصد دارد همه توان خود را روی پلتفرم های iOS و اندروید متمرکز کند. این امر موجب محروم شدن برخی از سیستم عامل ها از اپلیکیشن مذکور خواهد بود.

اظهارات رسمی واتس آپ در این مورد:

”با نگاهی به هفت سال آینده علاقه مندیم توان خود را روی پلتفرم های سیاری که اکثریت مردم استفاده می کنند متمرکز کنیم.“

امیدواریم جز کاربران محصولات شرکت بلک بری نباشید زیرا کلیه محصولات این شرکت که از سیستم عامل های BlackBerry OS یا BlackBerry 10 استفاده می کنند در سال ۲۰۱۸ دیگر قادر به استفاده از واتس آپ نخواهند بود.

شرکت بلک بری در سال ۲۰۱۷ استفاده از سیستم عامل اندروید را در دستور کار قرار داد اما تلفن های همراه قدیمی این شرکت همچنان از سیستم عامل خود این شرکت استفاده می کنند.

علاوه بر این واتس آپ با هر تلفن همراهی که سیستم عامل ویندوز ۸ مایکروسافت (یا نگارش های قدیمی تر) روی آن نصب باشد هم سازگار نخواهد بود. مایکروسافت چندی پیش به شکست خود در حوزه سیستم عامل های موبایل اعتراف کرد و از این رو عدم پشتیبانی از واتس آپ در سیستم عامل این شرکت نباید شما را متعجب کند.

واتس آپ که از سال ۲۰۰۹ تا این لحظه میلیون ها کاربر را به هم پیوند داده ویژگی های جدیدی مثل رمزگذاری پیام ها و تماس ویدئویی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

واتس آپ به خاطر پشتیبانی از پلتفرم های گوناگون تبدیل به محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسانی در جهان شده است.

اگر چه واتس آپ بیش از یک میلیارد کاربر دارد اما بسیاری از آنها از تلفن های همراه قدیمی استفاده می کنند. تغییرات در فناوری ها باعث شده واتس آپ همواره به دنبال ارتقای امنیت اپلیکیشن خود باشد و به همین خاطر مجبور به متوقف کردن پشتیبانی از مدل های قدیمی تلفن های همراه شده است.

واتس آپ اذعان کرده اعلام این خبر برای مدیران شرکت بسیار دشوار بوده اما این کار درست ترین تصمیم برای ادامه روند برقراری ارتباط ایمن با دوستان، اعضای خانواده و … برای کاربران سراسر جهان است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *