تلگرام برای همیشه فیلتر می شود

تلگرام برای همیشه فیلتر می شود
  • 1396/10/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

با توجه به اعلام مسئولین مبینی بر موقت بودن فیلتر تلگرام و اینستاگرام اما امروز در خبرها صحبت از فیلتر دائمی تلگرام داشتیم.

?یک منبع آگاه با اشاره به فیلترینگ ایجاد شده برای اینستاگرام و تلگرام و در پاسخ به این پرسش که فیلترینگ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
گفت: فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل وجود نداشتن نمونه مشابه داخلی، موقتی است و انتظار می‌رود تا محدودیت‌های ایجاد شده برای اینستاگرام تا چند هفته آینده از بین برود و اینستاگرام در وضعیت نرمال قرار بگیرد.

?البته فیلترینگ هوشمند برای این شبکه اجتماعی به صورت جدی دنبال و درنظر گرفته می‌شود.

?وی درباره تلگرام اظهار داشت: مسئولان مجموعه تلگرام با مقامات ایرانی همکاری نکرده‌اند و مشکل در عبور از خطر قرمز ایران توسط یک پیام‌رسان بیگانه با تعداد زیاد کاربر ایرانی است.

?انتظار بر این است که پیام‌رسان تلگرام با وجود نمونه‌های داخلی مناسب و امن حتی نمونه‌های خارجی، به صورت دائمی فیلتر و از دسترس خارج شود. توصیه می‌کنیم مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند سروش استفاده کنند.

 

برای مطالعه مطلب چه مشاغلی از فیلتر تلگرام سود می برند کلیک کنید.

ایلنا

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. جدای از امن یا نا امن بودن شبکه های اجتماعی داخلی مسله خوده اینترنت هست که در موقع لزوم به راحتی قطع میشه و شب ۹ دی همراه اول برای چند ساعت پیاپی قط میشد و در این صورت هیچ گونه نرم افزار شبکه اجتماعی کارساز نیست . در ضمن مسیج های ارسالی با تلفن همراه طبق دستور وزارت اطلاعات تا مدتی در دیتا سنتر شبکه های تلفن همراه نگهداری میشه و در موقع لزوم ازش استفاده میکنن – ضمن اینکه نرم افزار پایش مسیج ها بصورت مکانیزه تمام پیام هارو کنترل میکنه و از ارسال پیامهای حاوی کلمات خاص جلوگیری میکنه و در ضمن اینکه به این طریق کنترل میشه باز هم در موقع لزوم مسیج رو هم قطع میکنن و تا اونجایی که بشه اطلاع رسانی محدود میشه .
    بنظر من شبکه های اطلاع رسانی و خبری طرز استفاده از دود رو برای پیام رسانی در مواقع ضروری آموزش بدن تا بتونیم مانند قبایل سرخ پوست های آمریکایی – پیغام های خودمون رو در مواقع لزوم استفاده کنیم .
    یا اگه دوستان راه حل بهتری دارن پیشنهاد بدن .
    و اما در مورد تلگرام – تلگرام به هیچ وجه نرم افزار امنی نیست و یکی از دلایل اینکه دولتهای بسته ای مانند ایران اجازه استفاده از تلگرام رو به مردمشون میدن بخاطر هک شدن راحت تلگرام هست .
    شما اگر توجه کنید تقریبا تمامی نرم افزارهای امن پیام رسان امکان استفاده از یک اکانت در دو گوشی متفاوت رو حذف کردن و مثلا نمیتونید از یک اکانت واتس اپ روی دو گوشی مختلف استفاده کنید – یعنی بمحض فعال شدن اکانت روی گوشی دوم – خود بخود اکانت گوشی اولی پاک میشه – البته تا سال گذشته میشد یک نسخه از اکانت گوشی خودتون رو روی دسک تاپ کامپیوتر یا لب تاپ داشته باشی که این امکان رو هم حذف کردن و فقط یه کدوم از اینا کار میکنه . درحالی که شما میتونید از یک اکانت تلگرام روی ده ها گوشی نسخه کپی داشته باشی و مثلا وقتی اکانت اصلی مشغول مکالمه هست به راحتی بدون اینکه فرد متوجه بشه نه تنها به اطلاعات گوشیش دست پیدا کنی بلکه مکالمات نیز حتی اگه سکرت چت باشه قابل رویت و استفاده هست .
    برای درست کردن نسخه دوم اکانت تقریبا هر بچه ای به سادگی میتونه با ترفند خاصی نسخه دوم رو درست کنه ( کما اینکه تاحالا بارها اتفاق افتاده و از این طریق به حریم خصوصی افراد دست پیدا کردن و اخاذی کردن ) اما برای دولت محترممون خیلی راحت تره – یعنی فقط کافیه با همکاری اپراتور سیم کارت شخص مورد نظر فقط یک دقیقه تلفنش رو قطع کنن و بلافاصله درخواست ایجاد اکانت رو برای تلگرام بفرستن و درخواست کرد فعال سازی رو به صورت صوتی تنظیم کنن – نسخه دوم ایجاد میشه و بعد از پایان کار تلفن فرد مورد نظر وصل میشه و پیام هشدار تلگرام مبنی بر ایجاد اکانت رو از گوشی فرد مورد نظر پاک میکنن و بعد از اون مالماتش رو رصد میکنن . و پس از پایان کارشون اکانت ایجاد شده رو دلیت میکنن .
    این قابلت تلگرام باعث شده که نرم افزار محبوب دولتهای بسته باشه .
    بنابر این تلگرام برای همیشه مسدود نمیشه .
    البته مسوولین سایت در فکر آموزش استفاده از دود برایجایگزینی پیام رسانها باشند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *