چهار فناوری نوین که استفاده از آنها ایمیل مارکتینگ شما را متحول می کند

چهار فناوری نوین که استفاده از آنها ایمیل مارکتینگ شما را متحول می کند
  • 1396/10/12
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل مارکتینگ هنوز هم تاثیرگذار و پربازده است. ما در این مطلب از مجموعه مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به چهار مورد از نوآوری های فنی اشاره می کنیم که در صورت استفاده درست از آنها در استراتژی های ایمیل مارکتینگ خود به سوی آینده قدم بر خواهید داشت.

 

علیرغم اینکه ایمیل مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی باسابقه به شمار می رود، اما لزومی ندارد که از روشهای قدیمی و بعضاً تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید. امروزه پیشرفت های فنی چشمگیری در حوزه ایمیل مارکتینگ رخ داده است که روشهای استفاده بازاریاب ها از ایمیل را تغییر داده اند.

با بهره برداری از این رویکردهای جدید علاوه بر اینکه به میزان قابل ملاحظه ای در وقت خود و کارکنان تحت امرتان صرفه جویی می کنید می توانید بازگشت سرمایه بیشتری را از تلاش های خود شاهد باشید.

 

اتوماسیون (Automation)

کار اتوماسیون یا خودکارسازی در ایمیل مارکتینگ ارسال پیام در زمان مناسب است. از این طریق ایمیل های مورد نظر شما بر اساس پارامترهای مشخص شده (یا محرک) به طور خودکار ارسال می شوند و دیگر نیازی به انجام کار دستی و تعیین شرایط برای تک تک ایمیل ها نیست. این شرایط می تواند از انتخاب یک زمان خاص از روز تا اینکه آیا کاربر با کمپین های قبلی تعامل داشته یا خیر را در بگیرد.

اتوماسیون فرصت های بی نهایتی (از انتخاب مخاطب مناسب برای هر ایمیل تا ارسال ایمیل های اضافی با توجه به هدف تعیین شده) را برای بازاریاب هایی فراهم می کند که به دنبال بهره برداری از فناوری به عنوان بخشی از استراتژی ایمیل مارکتینگ خود هستند.

اتوماسیون باعث تقویت کارآمدی می شود و در هدایت مشتریان بالقوه در قیف فروش به سمت تبدیل شدن به مشتری بالفعل به شما کمک می کند. با استفاده از اتوماسیون فقط تعداد مراحلی که به صورت دستی باید طی کنید را کاهش نمی دهید، بلکه مراحلی که برای کمپین های آینده باید طی کند را به پلتفرم اتوماسیون یاد می دهید.

ارائه اطلاعات بیشتر به پلتفرم های اتوماسیون باعث کسب نتایج بهتر می شود.

استفاده از برنامه های مناسب و متناسب خودکارسازی برای هر کسب و کار می تواند باعث بهبود نرخ های بازشدن و کلیک و افزایش ترافیک وبسایت شود و مشتریان راغب را نیز به صفحات فرود مورد نظر هدایت کند.

بر اساس نتایج یک بررسی، ایمیل هایی که از طریق اتوماسیون ارسال می شوند به طور متوسط ۷۰٫۵ درصد نرخ بازشدن بیشتر و همچنین ۱۵۲ درصد نرخ کلیک بیشتری نسبت به سایر ایمیل ها دارند.

اتوماسیون محتوای مناسب را در زمان مناسب در اختیار مخاطب مناسب قرار می دهد و می تواند نتایج کمپین های ایمیل مارکتینگ شما را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد. اتوماسیون غالباً در کنار بخش بندی اجرا می شود.

 

بخش بندی (Segmentation)

ایمیل مارکتینگ فقط هنگامی می تواند موثر باشد که ایمیل های شما به دست مخاطبان مناسب برسد. کار بخش بندی فهرست ایمیل مارکتینگ تقسیم بندی مخاطبان به بخش ها یا گروه های مختلف و ارسال متناسب ترین ایمیل ها برای هر گروه است تا به این وسیله، علاقه و تعامل بیشتری را شاهد باشید.

شخصی سازی (personalization) ایمیل ها نیز یکی از مولفه های مهم در بخش بندی است. شخصی سازی می تواند جذبه و اعتماد پذیری محتوا را افزایش بدهد و از این طریق مزایای متعددی را شامل حال ایمیل مارکتینگ شما کند.

معمولاً واکنش مردم نسبت به پیام های متناسبی که با آن احساس نزدیکی می کنند مثبت تر است. لذا، به وسیله شخصی سازی اطمینان پیدا می کنید که کمپین شما آنقدر برای مخاطب هدف اهمیت دارد که وقت بیشتری را روی آن صرف کند.

چالش پیش روی شما برای بخش بندی و شخصی سازی شناخت مخاطب هدف تا اندازه ای است که بتوانید متناسب ترین ایمیل ها را برای وی تهیه و ارسال کنید. اینجاست که اطلاعات و تحلیل گری به کمک شما می آید تا سلایق و رفتار مخاطبان و اینکه به چه محتوایی بهتر واکنش نشان می دهند و دلیل آن را درک کنید.

همینطور که ایمیل های مختلف را برای گروه های گوناگون از مخاطبان خود تست می کنید، اطلاعاتی که از این بررسی ها به دست می آورید را جمع آوری کنید و از آن برای تغذیه اطلاعاتی استراتژی های آینده خود بهره برداری کنید. به یاد داشته باشید که فقط تولید محتوای هدفمند نیست که باعث تقویت ایمیل مارکتینگ شما می شود، بلکه لازم است که درک مناسبی هم از مخاطبان خود به دست بیاورید.

ادغام با CRM

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به بازاریاب ها این امکان را می دهند که تعاملات خود با مشتریان شان را به ساختارمندترین روش ممکن سازماندهی کنند. نتایج یک گزارش نشان می دهد که ۴۵ درصد از بازاریاب های B2B به CRM به عنوان مهم ترین فناوری بازاریابی خود نگاه می کنند.

استفاده از فناوری CRM به عنوان بخشی از استراتژی ایمیل مارکتینگ فرصتی را برای کسب یک چشم انداز کامل از اهداف کسب و کار و نتایج کمپین فراهم می کند.

استفاده درست از بخش بندی در کنار دسترسی همه جانبه به مخاطب هدف در تقویت استراتژی ایمیل مارکتینگ و ایجاد کمپین های موثر به بازاریاب کمک می کند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل متناسب ترین مخاطب برای یک کمپین خاص با استفاده از فناوری CRM ساده تر می شود. در این حالت با ارزشی که مخاطب هدف برای متناسب بودن ایمیل با علایق خود قائل می شود شانس موفقیت کمپین افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، استفاده از فناوری CRM در کنار اتوماسیون نیز می تواند سودمند واقع شود، چرا که کمکی که بازاریاب ها در هنگام تلاش برای هدایت مخاطب به سمت قیف فروش لازم دارند را در اختیار آنها قرار می دهد.

CRM می تواند هم به عنوان یک ابزار ساده برای مدیریت مشتریان بالقوه و بالفعل در کنار ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد، یا اینکه پلتفرم کاملی باشد که ایمیل مارکتینگ، شاخص ها، برنامه ریزی و اتوماسیون را در یک جا در هم می آمیزد.

دیگر موضوع فقط درک مخاطب نیست، بلکه باید بهترین روش برای استفاده از فناوری برای تسهیل تحقق اهداف بازاریابی و فروش را نیز پیدا کنید. فناوری CRM سالهاست که یاور بازاریابی بوده و علیرغم چالش های موجود برای ادغام با ایمیل هنوز هم یک ابزار ارزشمند در استراتژی بازاریابی ایمیلی به شمار می رود.

 

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی یک روند در حال رشد در ایمیل مارکتینگ به حساب می آید و بازاریاب های جسور به دنبال روشهایی برای ادغام آن در بازاریابی خود هستند. هوش مصنوعی با قابلیت خود برای یادگیری از کمپین های قبلی و عملکرد آنها و جرح و تعدیل کمپین های بعدی به تناسب نتایج حاصله پتانسیل بالایی برای بهبود شخصی سازی، بخش بندی و اثربخشی کلی کمپین های ایمیل مارکتینگ دارد.

به عنوان مثال، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که اطلاعاتی از این دست را استنتاج کند:

  • بهترین زمان برای ارسال ایمیل
  • مخاطب ایده آل برای کمپین
  • واکنش های مورد انتظار

به کمک هوش مصنوعی می توانید نرخ بازشدن، کلیک و همچنین تبدیل را افزایش بدهید و از طریق استفاده از فناوری رفتار مخاطب را پیش بینی کرده و بهترین نتایج را کسب کنید.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند به بازاریاب کمک کند تا استراتژی ایمیل مارکتینگ خود (از اهداف گرفته تا قالب و بهینه سازی محتوا) را طراحی کند.

 

حرف آخر

با استفاده صحیح از فناوری های نوین می توانید ایمیل مارکتینگ موثرتر و مثمر ثمرتری را تجربه کنید تا کسب و کار شما به بازگشت سرمایه مطلوبی دست پیدا کند و همگام با پیشرفت های جاری به پیش بروید.

هیچ کس نمی تواند تاثیر چشمگیر فناوری بر ایمیل مارکتینگ را نادیده بگیرد و ظهور روزافزون ابزارهای جدید حاکی از علاقه فعالان این حوزه به فناوری های نوین است.

علیرغم دشواری یادگیری کار با برخی از فناوری های نوین و بهره گیری از آنها در استراتژی بازاریابی، زمان آن فرا رسیده که پتانسیل موجود در بهره برداری از شخصی سازی، بخش بندی، اتوماسیون، ادغام با CRM و هوش مصنوعی برای ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق را درک کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *