کدام شرکتها را با پول نفت ایران می توان خرید؟

کدام شرکتها را با پول نفت ایران می توان خرید؟
  • 1396/10/12
  • لادن عوائدی
  • 0

با توجه به منبع کلانی کخ ایران از فروش نفت به دست می آورد، شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که کدام شرکتها را با پول نفت ایران می توان خرید؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

اپل Apple

کمپانی اپل با ارزشی معادل ۷۲۵ میلیارد دلار، گران ترین کمپانی دنیاست. ارزش این کمپانی در حدود ۲ برابر ارزش کشور یونان است. با در دست داشتن میانگین درآمد نفتی ایران می توان پس از حدود ۵۲ سال شرکت اپل را خریداری کرد.

گوگل Google

بزرگترین شرکت اینترنتی دنیا، یعنی گوگل با ارزشی برابر با ۳۴۵٫۸۴۹ میلیارد دلار است. این ارزش برابر است با ۱۲۵ تیم ورزشی همانند منچستر. با لحاظ کردن میانگین درآمد نفتی ایران، در حدود ۲۵ سال زمان برای خرید این کمپانی زمان لازم است.

مایکروسافت Microsoft

ارزش شرکت مایکروسافت در حال حاضر برابر است با ۳۳۳٫۵۲۴ میلیارد دلار. البته این ارزش جدا از دارایی های شخصی بیل گیتس است. سرمایه ی شخص بیل گیتس در حال حاضر در حدود ۸۰ میلیارد دلار است. با این حساب در حدود ۲۴ سال و ۱۰ ماه زمان لازم است تا با میانگین درآمد نفتی ایران بتوان مایکروسافت را خرید. سرمایه بیل گیتس نیز خود به تنهایی برابر با ۶ سال میانگین درآمد نفتی ایران است.

سامسونگ Samsung Electronics

سامسونگ بزرگترین شرکت تولید کننده ی تلفن همراه در جهان و یکی از بزرگترین شرکت های تولید لوازم خانگی است. ارزش این کمپانی در حال حاضر برابر است با ۲۱۴٫۰۳۹ میلیارد دلار که برای خرید آن نیاز به ۱۵ سال میانگین درآمد نفتی ایران است. درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۴ میلادی به تنهایی ۴۵٫۴۵ میلیارد بوده است، یعنی ۳ برابر میانگین درآمد سالانه حال حاضر ایران از فروش نفت.

فیس بوک FaceBook

فیس بوک در سال ۲۰۱۵ به عنوان ۲۹ امین کمپانی دنیا از نظر ارزش رتبه بندی شد. ارزش فیس بوک در حال حاضر برابر است با ۱۸۳٫۸۶۰ میلیارد دلار، یعنی چیزی برابر با ۱۳ سال میانگین درآمد نفتی ایران.

اینتل Intel

اینتل بزرگترین کمپانی تولید پردازنده در جهان است. ارزش این کمپانی در حال حاضر ۱۴۸٫۰۹۴ دلار است. برای خرید این کمپانی به حدود ۱۱ سال درآمد نفتی ایران نیاز هست.

والت دیزنی Walt Disney

والت دیزنی از بزرگترین کمپانی های تولید و ساخت انیمیشن در دنیاست. یکی پرفروش ترین انیمیشن های دنیا به نام Frozen با فروش یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۶۹۳ دلار یکی از محصولات این کمپانی است. ارزش کلی این کمپانی در حال حاضر برابر است با ۱۷۸٫۲۶۷ میلیارد دلار، یعنی چیزی در حدود ۱۲ سال درآمد نفتی ایران به صورت میانگین.

کوکاکولا Coca-Cola

اگرچه کوکاکولا دیگر به عنوان برترین برند دنیا شناخته نمی شود، با این حال این کمپانی همچنان دارای ارزش بسیار بالایی است. ارزش کوکاکولا در حال حاضر برابر با مبلغ ۱۷۷٫۱۴۲ میلیارد دلار است. برای خرید این کمپانی به حدود ۱۳ سال درآمد نفتی ایران نیاز هست.

تویوتا Toyota Motor

کمپانی تویوتا به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان خودور در جهان ارزشی برابر با ۲۳۸٫۹۲۴ میلیارد دلار دارد. برای خرید این کمپانی به حدود ۱۷ سال میانگین درآمد نفتی ایران نیاز داریم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *