آموزش تغییر سرعت دانلود در مرورگر گوگل کروم

آموزش تغییر سرعت دانلود در مرورگر گوگل کروم
  • 1396/10/14
  • زهرا معبودی
  • 1

مرورگرها دارای دانلودر داخلی هستند که به شما کمک می کنند فایل های مختلفی را دانلود کنید. این دانلودر ها پیش از دانلود به ویروسی بودن و مضر بودن فایل ها دقت می کنند. البته این ابزارها، با ابزارهای دسکتاپ نیز قابل مقایسه اند اما عملکرد همه آن ها در مرورگرهای متفاوت، یکسان نیست. 

گویا آی تی: مثلا کاربران فایرفاکس قادر خواهند بود هر وقت که بخواهند عملیات دانلود را متوقف کنند و دوباره آن را از سر گیرند اما برای کاربران کروم این قابلیت در دسترس نیست.

زمانی که فایلی شروع به دانلود شدن می کند ممکن است تمام پهنای باند شما را در بر گیرد. در چنین شرایطی اگر وضعیت خاص پیش بیاید شما نمی توانید دانلود را متوقف کنید و کار خود را انجام دهید.

تنها روش مقابله با این مشکل این است که سرعت دانلود و وضعیت دانلود را کمی دست کاری کنیم. در این مقاله روش انجام این کار را به شما می اموزیم:

روش کار:

استفاده از این روش برای تنظیمات لازم، اصلا مضر نیست و با انجام آن نیازی به تعلیق کارها نیست. در چنین شرایطی بهتر است که یک پروفایل جدید کروم بسازید و تنظیمات را روی ان اعمال کرده و در نهایت، به سادگی تمام  دانلود ها را از طریق آن انجام دهید.

خب حالا چکار کنیم؟

ابتدا وارد مرورگر کروم شده و یک تب جدید را باز کنید و دکمه  F12  را بزنید.

با انجام این کار، ابزارهای توسعه دهنده وب را باز می کنید که در انتهای مرورگر نمایش داده می شود. این بخش دارای تب های مختلفی است که باید از میان آن ها Network را انتخاب کنید:

Network

وقتی در موقعیت این تب قرار گرفتید، دو سطر مشاهده می کنید که هر کدام حاوی منوهایی است. در سطری که عبارت  Online وجود دارد، روی این گزینه کلیک کنید و منوی کشویی را باز کنید. در این بخش گزینه های مختلفی قابل تنظیم شدن هستند که از میان آن ها ما با fast 3G و  slow 3G کار داریم. این ها گزینه هایی برای تست کردن هستند. لازم است که در این مرحله نیاز به شخصی سازی شبکه دارید بنابراین روی گزینه add کلیک کنید:

با این کار یک پنل جدید به عنوان  Network Throttling Profiles باز می شود. البته فضای موجود در اولین تجربه خالی است. کافی است روی دکمه Add custom profile…’  کلیک کنید

Add custom profile…’

در این جا صفحه ای باز می شود که مطابق عکس زیر لازم است که نامی برای آن انتخاب کنید. در ثانی می توانید سرعت دانلود و آپلود را هم مشخص کنید. حتی می توانید سرعت آپلود را مشخص نکرده اما وضعیت سرعت دانلود را به صورت کیلو بیت بر ثانیه مشخص کنید:

حالا پنل بالا را ببندید و دوباره به تب Network بروید و از منوی باز شونده online پروفایلی را که ایجاد کرده اید مشاهده و آن را انتخاب کنید.

بعد از این می توانید دانلود را شروع کنید و این کار در بازه تنظیماتی انجام خواهد شد که شما همین حالا آن را شخصی سازی کرده اید.

حذف این محدودیت

زمانی که شما این محدودیت میزان سرعت دانلود را مشخص کردید، می توانید با بستن تب مورد نظر محدودیت را بردارید. این محدودیت در حقیقت امر، تنها برای یک تب یا همان تبی که آن را تنظیم کرده اید قابل استفاده است و روی دیگر تب ها در حال حاضر تاثیر نمی گذارد.

اگر نیاز دارید تب را نگهداری کنید، و سرعت را به حالت اولیه برگردانید کافی است که از مسیر های یاد شده نمایه پروفایل را تغییر دهید.

به محض بستن این تب، تنظیمات شما پاک می شود و سرعت دانلود مثل آن چه که از قبل بوده، تنظیم خواهد شد.

توصیه می شود به هنگام نیاز به پهنای باند یا زمانی که افراد مختلفی در حال استفاده از پهنای باند هستند از این روش استفاده کنید. در این باره تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

منبع:  addictivetips.com

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من دو تا فیلم با این مقدار حجم از سایت داخلی دانلود کردم
    ۱۴۰۴ مگابایت برابر با ۱٫۳۷ گیگابایت. در حین دانلود هیچ چیز دیگری باز نکردم. کلا مروگر بستم و فقط IDM اجرا میشد. مطمئن باشید هیچ دانلودی دیگر نبود، تمام آپدیتها نرم افزار و ویندوز غیرفعال بود. بعد از پایان دانلود رفتم دیدم از حجمم دو برابر کم کرده است! در حالی گفته شده سایت سرورش در داخل ایران است و سرویس دهنده آسیاتک نبایست از دانلود از سرور داخلی مضاعف (دو برابر )بیگرد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *