۵ تفاوت نه چندان ضروری میان دو گوشی جدید گلکسی A8 و A8+ سامسونگ

۵ تفاوت نه چندان ضروری میان دو گوشی جدید گلکسی A8 و A8+ سامسونگ
  • 1396/10/17
  • زهرا معبودی
  • 0

خبرها حاکی از این بود که سامسونگ دو گوشی جدید با عنوان های سامسونگ گلکسی A8 و سامسونگ گلکسی A8+ را به سری A خود افزوده است. با توجه به اینکه، این دو گوشی دیروز روانه بازار شده اند، ممکن است شما بخواهید بدانید که واقعا هنگام انتخاب بین این دو گوشی، قصد دارید کدام یک از این گوشی ها را خریداری کنید یا اینکه با انتخاب یکی در مقابل دیگری، چه چیزی به دست می آورید و چه چیزی از دست می دهید. 

گویا آی تی: گویا آی تی امروز به بررسی این دو گوشی پرداخت اما در کمال نا باوری متوجه شدیم که این دو گوشی تفاوت بنیانی و اساسی چندانی با هم ندارند. در حقیقت تفاوت های ارائه شده تنها به چند ویژگی ظاهری محدود می شود که در مقابل تفاوت قیمت ها، چندان که باید برای کاربران اهمیت ندارند.

من توانستم فقط و فقط ۵ تفاوت آن هم به صورت غیر اصلی، و سطحی در این دو گوشی مشاهده کنم. اگر این ۵ تفاوت را نادیده بگیرید گوشی گلکسی A8 دقیقا گلکسی A8+ است.

Samsung Galaxy A8 (2018) vs Samsung Galaxy A8+ (2018)

اولین تفاوت: نمایشگر ها

نمایشگرهای این دو گوشی، هر دو از یک تکنولوژی برای ساخت بهره مند هستند و تنها چیزی که به تفاوت آن ها منجر می شود، اندازه آن هاست. گوشی گلکسی A8 دارای نمایشگر ۵٫۶ اینچی است در حالی که برادر بزرگتر آن، یک نمایشگر ۶ اینچی دارد. شما حاضر هستید برای ۰٫۴ اینچ تفاوت چقدر هزینه بیشتری پرداخت کنید؟

دومین تفاوت: اندازه گوشی ها

باید انتظار داشت که حداقل A8+ از نظر اندازه بزرگتر از A8 باشد اما حتی این تفاوت ها قابل چشم پوشی است. گوشی گلکسی A8+ تنها ۱ سانتی متر از نظر طولی و ۵ میلی متر از نظر عرض و یک دهم میلی متر از نظر ضخامت، از گوشی A8 بزرگتر است. به نظر می رسد که این اندازه واقعا قابل چشم پوشی باشد.

سومین تفاوت: وزن گوشی ها

به تناسب تفاوت اندازه نمایشگر ها و حتی تفاوت ۱ سانتی متری گوشی ها، از نظر طول و غیره، باید وزن گوشی ها نیز متفاوت باشد. در این باره خوب است بدانید که اندازه وزن گوشی گلکسی A8+ تنها ۱۹ گرم بیشتر از گوشی A8 است. آیا واقعا این میزان اضافه وزن برای شما اهمیت دارد؟

چهارمین تفاوت: حافظه رم

به نظر می رسد که مهم ترین تفاوت موجود در این دو گوشی بر سر حافظه رم باشد. رم گوشی A8+ به میزان ۶ گیگابایت و رم گوشی A8 به میزان ۴ گیگابایت معرفی شده است.

پنجمین تفاوت: ظرفیت باتری

ظرفیت باتری نیز موضوع مهمی برای بسیاری از کاربران است، با توجه به این موضوع خوب است بدانید که تفاوت این دو گوشی تنها بر سر ۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت ظرفیت است. گوشی گلکسی آ ۸ دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت است که برادر بزرگتر آن با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر، ظرفیت بیشتری دارد.

نکته: بالا بودن ظرفیت در گوشی آ ۸ پلاس صرفا به این معنی نیست که این گوشی مدت طول عمر بیشتری دارد چرا که به همان اندازه که ظرفیت بیشتری دارد، این گوشی دارای نمایشگر بزرگتری نیز می باشد.

یکی از المان های مهم سخت افزاری، پردازنده ها به صورت گرافیکی و پردازش گر دیتا است که هنگام خرید گوشی باید به آن توجه داشت. هنگام خرید محصولات جدید سامسونگ از نوع A8 و A8+ از این بابت اطمینان داشته باشید که سخت افزارهای بکار رفته در دو گوشی عینا شبیه هم می باشد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

از جمله شباهت های دیگر این گوشی می توان به نوع نمایشگر، ورژن اندرویدی، دوربین های عقب و جلو و عملکرد آن ها، تکنولوژی ارتباطات نظیر وای فای و بلوتوث و موارد دیگر است.

توصیه ما به شما این است که اگر تفاوت های یاد شده چندان برای تان اهمیت ندارد، هزینه اضافی صرف نکنید و با خرید یک گلکسی A8 از داشتن یک A8+ نیز بهره مند شوید.

نظر و تجربیات خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع: گویا آی تی 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *