اشتباه اپل موجب دسترسی بسیاری از کاربران به نگارش های قدیمی iOS شد

اشتباه اپل موجب دسترسی بسیاری از کاربران به نگارش های قدیمی iOS شد
  • 1396/10/23
  • رقیه کُرد
  • 0

با نگاهی به تاریخچه اپل متوجه می شویم یکی از سیاست های این شرکت عدم استفاده مجدد از سخت افزارها یا ویژگی های نرم افزاری است قبلا برای مشتریان خود عرضه کرده است. اگر زمانی یکی از سخت افزارها کنار گذاشته شد دیگر شاهد عرضه مجدد آن نخواهید بود و یا اگر سیستم عامل iOS ابزار خود را به روزرسانی نکردید دیگر به هیچ عنوان امکان دانگرید و استفاده از نگارش های قبلی وجود نخواهد داشت. نصب نسخه های iOS روی آیفون مستلزم ”امضا شدن“ و دریافت تائیدیه از سرورهای اپل است. معمولا بعد از عرضه یک نگارش جدید، نسخه قبلی تنها تا چند هفته محدود تائید خواهد شد و بعد از این اپل به طور کلی آن را به طور کامل از رده خارج خواهد کرد.

گویا آی تی – هر چند روز گذشته این شرکت مرتکب خطای کوچکی شد و برای مدتی کوتاه نگارش های مختلف قدیمی iOS را برای نصب، تائید می کرد. تعداد زیادی از کاربران فرصت حذف iOS 11 از روی ابزارهای خود را پیدا کردند. اکثر آنها اقدام به نصب iOS 10 کردند اما طبق نظرات کاربران وب سایت Reddit بعضی از افراد موفق به نصب iOS 9 و حتی iOS 6.1.3 هم شده بودند.

عده زیادی از کاربران نه تنها به خاطر کاهش عمدی سرعت آیفون در زمان خراب شدن باتری دل خوشی از iOS 11 ندارند بلکه شاهد عدم عملکرد مناسب آن روی سخت افزارهای قدیمی تر هستند. بسیاری از کاربران آیفون های با عمر بیش از یک سال به شدت مشتاق نصب iOS 10 و حتی iOS 9 بودند و به همین خاطر با مشاهده خطای اپل سریعا دست به کار شده و سیستم عامل ابزارهای خود را به نسخه های پایین تر دانگرید کردند.

هر چند هم اکنون راه نفوذ بسته شده و سایر کاربران مشتاق به استفاده از نگارش های قدیمی، چاره ای جز ماندن در برزخ iOS 11 ندارند!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *