رازهای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ از طریق صفحات فرود

رازهای رشد فهرست ایمیل مارکتینگ از طریق صفحات فرود
  • 1396/10/30
  • مهدی پیوندی
  • 0

همانطور که بارها و بارها ذکر کرده ایم، ایمیل مارکتینگ ابزار قدرتمندی است که به دلیل بازگشت سرمایه بالایی که ارائه می دهد همچنان محبوبیت خود را در نزد بازاریاب ها حفظ کرده است. اما برای اینکه بتوانید از این کانال بازاریابی مقرون به صرفه حداکثر بهره برداری را داشته باشید لازم است که رشد تعداد مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود را در اولویت قرار دهید. یک فهرست ایمیل مارکتینگ قوی کلید تعامل با مشترکان از طریق اینباکس آنها خواهد بود. طبیعتاً هر چه پیام خود را به افراد بیشتری برسانید، فروش بیشتری را هم تجربه خواهید کرد.

ساده به نظر می رسد؟ شاید، اما بهترین روش برای ایجاد یک فهرست قوی و بلندبالا چیست؟ ما در گذشته به موارد متعددی اشاره کرده ایم که به شما برای جذب مشترکان بیشتر و هدفمندتر کمک خواهند کرد. در عین حال، شاید بتوان ادعا کرد که هیچ چیزی مانند یک صفحه فرود (Landing Page) جذاب نمی تواند خریدار بالقوه را به ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ شما متقاعد کند. ما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به چهار راز صفحات فرود اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند تا تعداد مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

 

  1. سادگی و نظم در ارائه محتوا

احتمالاً اولین چیزی که هر بازدیدکننده ای در بدو ورود به صفحه فرود شما مشاهده می کند عنوان یا تیتر آن است. استفاده از فونت های بزرگتر برای به چشم آمدن متن مورد نظر مفید واقع خواهد شد. در انتخاب کلمات به اصل دقت و سادگی توجه کنید. به جای استفاده از عبارت های تصنعی و کلیشه ای از جملات ساده و واضحی استفاده کنید که منافع موجود در ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ شما را آشکارا روشن می کنند.

علاوه بر این، سایر مولفه های بصری صفحه فرود شما نیز باید جذاب و تر و تمیز باشند. چیزی که اهمیت فراوانی دارد این است که هیچ یک از تصاویر موجود در صفحه نباید حواس کاربر را از مهم ترین چیزی که در صفحه وجود دارد، یعنی «محدوده ثبت نام» پرت کند. از استفاده از تصاویر پر زرق و برق یا جلف دوری کنید و از تصاویر ساده ای استفاده کنید که به سرعت لُود یا بارگذاری می شوند.

در مورد متنِ محتوای خود همیشه به یاد داشته باشید که سادگی و دقت نوشته می تواند مزایای ثبت نام و فعال کردن اشتراک را به خوبی برای کاربر روشن کند و در نتیجه، شما را زودتر به سرمنزل مقصود برساند. صفحه فرود خود را وقف نشان دادن منفعت و ارزشی کنید که ایمیل های شما برای مخاطب به ارمغان خواهند آورد. شاید افزودن اهداف شرکت یا مرور کاری که انجام می دهد و همچنین محتوایی که رنگ و بوی بازاریابی دارد منطقی و مناسب به نظر برسد، اما در واقع تمرکز بازدیدکننده را از روی ثبت نام و فعالسازی اشتراک از بین می برد. تمرکز محتوای صفحه را روی اشتراک در فهرست حفظ کنید و تا جایی که امکان دارد منافع ثبت نام را روشن کنید.

 

  1. فراخوان به عمل های هدفمند

موثرترین روش برای جذب مشترکان جدید از طریق صفحه فرود استفاده از یک فراخوان به عمل خاص و دقیق است. استفاده از بیش از یک فراخوان به عمل می تواند باعث از دست رفتن تمرکز مشتریان بالقوه شما شود و احتمال پیش روی وی به سوی ثبت نام و فعالسازی اشتراک را کاهش خواهد داد. انتخاب یک فراخوان به عمل ساده و دقیق موجب حفظ تمرکز کاربر بر روی هدف اصلی از وجود صفحات فرود می شود: «ثبت نام در فهرست ایمیل مارکتینگ».

علاوه بر این، انتخاب کلمات مناسب نیز می تواند یک عبارت امری موجز را به یک مشوق قدرتمند تبدیل کند. علیرغم اینکه استفاده از جملاتی مانند «همین الآن ثبت نام کنید!» می تواند حس فوریت و اضطرار ایجاد کند، اما روش ثبت نام یا اینکه چرا کاربر باید ثبت نام کند را روشن نمی کند. بازدیدکنندگان از صفحه را به کمک چند کلمه دقیق و هدفمند متقاعد کنید تا دست به کار شوند. به عنوان نمونه، «دریافت نکات مفید بازاریابی از طریق ایمیل!»

به علاوه، لازم است که یک دکمه جذاب که مشتریان بالقوه را نسبت به ثبت نام تشویق می کند بیشتر از هر چیز دیگری در صفحه فرود به چشم بیاید. یک مستطیل نسبتاً بزرگ که رنگ روشن داشته باشد می تواند گزینه مناسبی باشد که توجه بازدیدکننده را به خود جلب می کند. استفاده از علائم جهتی برای تاکید و جلب توجه به سوی فراخوان به عمل نیز می تواند سودمند باشد، اما در هر صورت صفحه فرود را نباید زیاد شلوغ کنید. فقط هر گاه که از یک فرم برای دریافت اطلاعات استفاده می کنید، لازم است که کاری کنید که برجسته به نظر برسد و کاملاً به چشم بیاید.

 

  1. شواهد و قرائن

افزودن گواه و شواهدی دال بر علاقه مشتریان کنونی تان به ایمیل ها یا محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید و سودمندی آنها می تواند یکی از متقاعدکننده ترین روش ها برای جذب مشترکان جدید باشد. در واقع، با قراردادن نظرات مشتریان بالفعل به مشتریان و مشترکان بالقوه نشان می دهید که با بهره برداری از ایمیل ها یا محصولات و خدمات شما واقعاً چه چیزی نصیب آنها خواهد شد. علاوه بر این، اگر بتوانید افراد تاثیرگذار در حوزه فعالیت خود را متقاعد کنید تا محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند و تجارب مثبت خود را بیان کنند نظر مشترکان بسیار بیشتری را جلب خواهید کرد. اگر امکان قراردادن عکس آنها در حین استفاده از تولیدات شما نیز وجود داشته باشد هم که نور علی نور خواهد بود.

آیا آمار و ارقامی را در اختیار دارید که حاکی از منافع و مزایای آنچه که ارائه می دهید باشند؟ اعداد و ارقام تاثیرگذار خود را نیز در صفحه فرود به نمایش بگذارید. از جمله آماری که ذکر آنها سودمند خواهد بود می توان به تعداد مشترکین، آمار استفاده از محصول و تعداد لایک ها و دفعات به اشتراک گذاری اشاره کرد.

 

  1. تست مستمر

تنها راه برای کسب اطمینان از اینکه صفحه فرود شما تاثیرگذار است و همچنین شناسایی ایرادهای احتمالی آن تست و امتحان کردن آن است. تصاویر و طرح و متن، همگی متغیرهایی هستند که بر نرخ تبدیل صفحه شما تاثیر می گذارند. با جرح و تعدیل این متغیرها و ایجاد چندین نسخه مختلف از صفحه فرود خود می توانید نرخ کلیک هر یک را به آسانی اندازه گیری کنید تا متوجه شوید که کدامیک بهترین عملکرد را دارد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *