اقدامات لازم در صورت داغ کردن گوشی

اقدامات لازم در صورت داغ کردن گوشی
  • 1396/11/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

لپتاپ ها و کامپیوترهای رومیزی از فن یا همان سیستم خنک کننده برخوردار اند و به این ترتیب در صورت فعالیت صحیح سیستم خنک کننده در آن ها، شاهد داغ شدنشان نیستیم. اما گوشی های هوشمند فاقد سیستم خنک کننده اند. البته آن ها نیز به هنگام داغ شدن با بستن برخی برنامه ها و همچنین غیر فعال کردن برخی گزینه ها، خود را از داغ شدن می رهانند. اما با این حال، گاه ممکن است داغ شدن گوشی ادامه یابد و حتی داغ تر از آن چیزی که هست شود. در این صورت، خود شما به عنوان کاربر گوشی می بایست برخی اقدامات را انجام دهید و از افزایش دمای گوشی جلوگیری کنید تا از آسیب رسیدن به آن پیشگیری شود.

 

 

در این نوشتار، به معرفی اقداماتی می پردازیم که به هنگام داغ شدن گوشی تان می بایست انجام دهید.

 

الف) در صورتی که مشکل از باتری باشد

چنانچه باتری گوشی تان متورم شده و یا آن که گوشی تان بی دلیل و به صورتی غیر عادی داغ می شود، مشکل از باتری است. در این صورت برای جلوگیری از آسیب به گوشی، باید گوشی را خاموش کنید و به هیچ وجه اقدام به شارژ آن نکنید. سپس سعی کنید آن را به دست تعمیرکار دهید تا در صورت تشخیص معیوب بودن باتری، اقدام به تعویض باتری کنید.

 

ب) در صورتی که داغ شدن به هنگام شارژ شدن رخ دهد

به هنگام شارژ شدن گوشی، عموماً دمای گوشی اندکی افزایش می یابد. این مورد، طبیعی است و به سبب فرآیندهایی می باشد که در درون باتری در حال انجام اند. اما در صورتی که به هنگام شارژ شدن، احساس کردید که گوشی داغ شده است می بایست آن را از شارژر جدا کنید زیرا به احتمال زیاد مشکل از شارژر گوشی است. پس از این سعی کنید از شارژری دیگر استفاده کنید. اگر باز هم مشکل پابرجا بود می بایست گوشی را به نزد تعمیرکار ببرید.

 

ج) در صورتی که مشکل از فعالیت سنگین باشد

به هنگام کار کشیدن از گوشی افزایش دمان آن موردی غیر عادی نیست. اما گاه ممکن است به هنگام کار با یک نرم افزار گوشی بیش از حد داغ شود. این به معنای آن است که سخت افزار گوشی شما قدرت و کشش اجرای آن نرم افزار و یا باتری را ندارد. برای پیشگیری از این مشکل یا می بایست قید اجرای آن نرم افزار و یا بازی را بزنید و یا آن که اقدام به آپگرید گوشی کنید.

 

د) در صورتی که مشکل مربوط به آپگرید باشد

معمولاً پس از آپگرید گوشی، فرآیندهایی در آن صورت می گیرند که موجب افزایش دمای آن و افزایش مصرف باتری می شوند. این افزایش دما، عموماً تا یک هفته به طول می انجامد. پس می توان گفت که افزایش دمای گوشی پس از آپگرید تا یک هفته امری طبیعی است. اما اگر بیش از یک هفته به طول انجامد، بهتر است گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید تا مشکل احتمالی برطرف شده و گوشی آسیب نبیند.

 

سخن آخر

عموماً زمان هایی که CPU داغ می شود، دمای گوشی نیز افزایش می یابد. البته این به معنای آن نیست که هر زمان که دمای گوشی افزایش می یابد مشکل مربوط به داغ شدن CPU است بلکه موارد بالا هر یک می توانند موجب داغ شدن گوشی شوند.
در کل داغ شدن گوشی را جدی بگیرید و آن را امری طبیعی ندانید. داغ شدن گوشی، هیچ ضرری هم نداشته باشد حداقل موجب کاهش عمر باتری می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *