چگونه نوتیفیکیشن پیامک‌های اندرویدی را بر اساس محتویات آن‌ها تغییر دهیم؟

چگونه نوتیفیکیشن پیامک‌های اندرویدی را بر اساس محتویات آن‌ها تغییر دهیم؟
  • 1396/11/16
  • زهرا معبودی
  • 0

سیستم نوتیفیکیشن اندروید بدون شک یکی از بهترین ویژگی‌های این سیستم عامل است. ولی آیا نمی‌شود آن را بهتر کرد؟ شما می‌توانید به کمک اپلیکیشنی به نام Converbration نوتیفیکیشن پیامک‌های خود را بر اساس محتویات آن‌ها به سلیقه‌ی خود عوض کنید.گویا آی تی: این اپلیکیشن مدعی است که نوتیفیکیشن‌ها را هوشمندسازی می‌کند، چون سیستم آن را (حداقل برای پیامک‌ها) به سطح کاملاً جدیدی از شخصی‌سازی می‌برد. این برنامه برای تغییر الگوهای لرزشی یا صوتی نوتیفیکیشن پیامک‌ها از محتوای آن‌ها استفاده می‌کند، و این به نوبه‌ی خود بی‌نظیر است.

Converbration سعی می‌کند تا انعکاس‌دهنده‌ی محتوای پیغام باشد. مثلاً اگر سوالی از شما پرسیده شود الگوی لرزشی یا صوتی نوتیفیکیشن به شکل پرسشی خواهد بود. پیام‌های کوتاه ویبره و صدای کوتاه، و پیام‌های بلند الگوهای طولانی‌تری دارند. البته مدتی طول می‌کشد تا به این سیستم عادت کنید، ولی با این کار حتی بدون نگاه کردن به موبایل هم می‌توانید بفهمید که پیامک دریافتی چیست.

اما این همه‌ی ماجرا نیست، چرا که کنترل‌های این اپ بی‌اندازه تغییرپذیر هستند. در حقیقت تمام کارکرد برنامه همین است: مجموعه‌ای از امکانات شخصی‌سازی برای سایر نوتیفیکیشن‌ها. بعد از نصب Converbration راهنمایی ظاهر شده و دستورالعمل ساده‌ای را برای اعطای دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها و خواندن پیامک‌ها در مقابل شما قرار می‌دهد. این دو مجوز برای عملکرد صحیح برنامه لازم هستند، پس اگر دوست ندارید این دسترسی‌ها را به اپ مذکور بدهید، از خیر این برنامه بگذرید.

 شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

وقتی عملیات نصب و راه‌اندازی تمام شد، نمایی کلی از هدف اصلی برنامه به همراه چهار مثال سریع از انواع نوتیفیکیشن‌های مختلف به شما نشان داده می‌شود. در این بخش با استفاده از صداها و ویبره‌ها مختلف می‌توانید آن‌ها را آزمایش کنید.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

اکنون می‌توانید صفحه‌ی اصلی برنامه را ببینید که یک دکمه‌ی بزرگ Settings در آن قرار گرفته است. ولی اصل قضیه از همین جا شروع می‌شود.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

با لمس این دکمه کنترل Converbration در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما با توجه به این که امکانات این اپلیکیشن بسیار زیاد است، ما در این جا فقط به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی شِمای کلی هر دسته‌بندی می‌پردازیم. چون سایر جزئیات بیشتر مبتنی بر سلایق شخصی است و خودتان باید آن‌ها را امتحان کنید.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

اولین گزینه Notification Style است که با کمک آن می‌توانید به شکل کلی‌تر از Converbration استفاده کنید. در این بخش برای صداها (Sounds) فقط یک گزینه وجود دارد و برای عملکرد خود از یک صدای مشخص استفاده می‌کند. سایر گزینه‌ها برای الگوهای لرزشی است که تمرکز اصلی اپلیکیشن روی آن‌ها قرار دارد. تنظیمات پیشفرض برنامه بر روی Quick می‌باشد که منطقی‌ترین حالت است. اگر می‌خواهید بر روی اپلیکیشن کنترل کامل داشته باشید، از گزینه‌ی Custom استفاده کنید.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

بخش بعدی Context & Emotion است که به شما اجازه می‌دهد تا نحوه‌ی واکنش برنامه نسبت به محتوای پیام‌ها را مشخص کنید. از این قسمت می‌توانید واکنش‌های مدنظر خود را در برابر پیام‌های اضطراری، سوال‌ها، حس‌های مثبت و منفی، پیام‌هایی که برای محل کار مناسب نیست، پول، و واکنش‌های بله یا خیر تعیین نمایید.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

به علاوه می‌توانید پیام‌های تکراری یا پیام‌هایی مثل ok یا lol را نادیده بگیرید. خوشبختانه برنامه آن قدر باهوش است که خودش تفاوت‌ها را تشخیص دهد.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

در بخش Custom Filters می‌توانید برای کلمات یا عبارات خاص فیلترگذاری کنید. یا آن‌ها را نادیده بگیرید، یا حتی برایشان الگوهای لرزشی ویژه اختصاص دهید.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

بخش Sleep Mode به شما اجازه می‌دهد تا با مشخص کردن ساعت‌های مدنظر خود Converbration را غیرفعال کنید تا بتوانید آسوده بخوابید یا کمی از فشار بی‌امان ویبره‌ها راحت باشید. البته برای این حالت هم گزینه‌ای تحت عنوان still notify if urgent وجود دارد که اجازه می‌دهد تا پیام‌های اضطراری را به صورت معمولی دریافت کنید.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

و در آخر گزینه‌ی System Settings را می‌بینید که با کمک آن خیلی سریع می‌توانید Converbration را فعال یا غیرفعال کنید، و از سایر گزینه‌ها استفاده نمایید؛ مثلاً تنظیمات Converbration را در Android Wear اعمال کنید یا این گزینه‌ّها را نسبت به حالت سایلنت موبایل در اولویت قرار دهید.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

علاوه بر این در گوشه‌ی راست پایین صفحه دکمه‌ای وجود دارد که با ارسال یک نوتیفیکیشن آزمایشی به شما اجازه‌ی بررسی تنظیمات اعمالی را می‌دهد.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

البته گفتنی است که نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن به صورت ماهانه تنها از ۵۰۰ نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کند. اگر استفاده‌ی بیشتری دارید باید نسخه‌ی پولی برنامه را بخرید. هزینه‌ی طرح یک ماهه‌ی این برنامه ۰٫۹۹ دلار، سه ماهه ۱٫۹۹ دلار و یک ساله ۳٫۹۹ است.

شخصی سازی نوتیفی از طریق محتوا

Converbration در مجموع روش منحصر به فردی است که اگرچه ایده‌آل نمی‌باشد ولی گزینه‌های خوبی را برای شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌های اندرویدی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای مثال من ترجیح می‌دهم به جای شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها بر اساس محتویات پیام آن‌ها را بر اساس مخاطبین ویرایش کنم. چون این که بدانم چه کسی پیام داده از این که بفهمم محتوای پیام چه بوده برایم مهم‌تر است ولی انتشار این برنامه هم به خودی خود شایسته‌ی تقدیر می‌باشد.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *