چگونه در اینستاگرام بوسیله‌ی قابلیت Type استوری‌های متنی قرار دهیم

چگونه در اینستاگرام بوسیله‌ی قابلیت Type استوری‌های متنی قرار دهیم
  • 1396/11/17
  • زهرا معبودی
  • 1

به کمک بروزرسانی‌های جدید اینستاگرام اکنون قادر هستید تا بدون نیاز به دوربین استوری‌های متنی با فونت‌های متنوع و پس‌زمینه‌های رنگارنگ قرار دهید. این ویژگی شبیه به نوشته‌های کوتاه در فیس بوک است ولی با این تفاوت که دارای پس زمینه‌ی رنگی و تعداد زیادی قابلیت شخصی سازی است.

گویا آی تی: درون گزینه‌های شخصی سازی بر خلاف فیس‌بوک که فقط یک نوع فونت در اختیار شما قرار می‌دهد، ۵ نوع فونت مختلف وجود دارد و حتی برخی از آن‌ها نیز این ویژگی را در اختیار شما می‌گذارند که به آن‌ها هایلایت اضافه کرده و یا آن‌ها را کمی تغییر دهید. علاوه بر این‌ها رنگ‌های بسیار متنوعی اعم از ساده و یا بصورت طیف نیز وجود دارد که می‌توانید برای نوشته‌ها یا پس زمینه انتخاب نمایید.

تمام این‌ها فقط گوشه‌ای از امکانات این ویژگی جدید است. انتخاب‌های بسیار زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها شما را غافلگیر می‌کنند. در ادامه شما را با ویژگی حالت “Type” برای استوری اینستاگرام آشنا خواهیم نمود. شاید در آینده‌ای نزدیک این ویژگی را هنگام ارسال‌های عادی نیز در اختیار داشته باشیم ولی تا آن موقع این ویژگی فقط در قسمت استوری در دسترس است.

گام نخست

انتخاب Type و پس زمینه

در صفحه‌ی خانه برای دسترسی به دوربین استوری بر روی آیکون دوربین در گوشه‌ی سمت راست در بالای صفحه کلیک کنید و یا اینکه صفحه را به سمت راست بکشید.سپس در قسمت چپ نوار تنظیمات، که در پایین صفحه قرار دارد، بر روی Type کلیک کنید و یا صفحه را به اطراف بکشید تا این گزینه انتخاب شود.

چهار فونت مختلف در اینجا وجود دارد، Modern،  Neo، Typewriter و Strong. برای جابجا شدن بین فونت و انتخاب هر یک می‌توانید بر روی نام آن‌ها در بالای صفحه کلیک کنید. (فونت پنجم نیز مخفی است که در گام شش در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد). هر یک از این فونت‌ها حالت مخصوص و پس زمینه‌های مربوط به خودشان را دارند. با کلیک بر روی اسم فونت‌ها بین آن‌ها جابجا شده و آن‌ها را ببینید.

استوری متنی در اینستاگرام

استوری متنی در اینستاگرام

گام دوم

متن‌تان را بنویسید

برای اینکه شروع به نوشتن کنید، بر روی گزینه‌ی “Tap to type” در مرکز صفحه ضربه بزنید. می‌توانید در حین نوشتن نیز فونت‌ها و رنگ‌ها را تغییر دهید و همینطور می‌توانید با زدن بر روی Enter در کیبورد گوشی به خط بعد بروید. بعد از اتمام نوشتن بر روی فلش زیر نوشته ضربه بزنید. برای شروع مجدد نیز می‌توانید بر روی علامت ضربدر در بالای صفحه ضربه بزنید.

استوری متنی در اینستاگرام

گام سوم

تراز کردن یکسری از فونت‌ها
فونت‌های Modern و Neo تنظیمات اضافه‌ای ندارند، ولی Typewriter و strong یکسری گزینه‌ی بیشتر در اختیارتان قرار می‌دهند. Typewriter گزینه‌ای در گوشه‌ی چپ در بالای صفحه دارد که با ضربه بر روی آن می‌توانید نوشته‌تان را تراز کنید. بصورت پیش فرض نوشته چپ چین است ولی با زدن ضربه بر روی گزینه‌ای که نام بردیم می‌توانیم نوشته را وسط چین و یا راست چین کنید.

 استوری متنی در اینستاگرام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گام چهارم

هایلایت کردن یکسری از فونت‌ها

فونت‌های Typewriter و Strong گزینه‌ای را برای هایلایت متن دارند. بر روی دکمه‌ای که علامت A و چند ستاره دارد ضربه بزنید و خواهید دید که متن شما هایلایت خواهد شد. اگر از فونت Strong استفاده می‌کنید رنگ هایلایت بسته به رنگ پس زمینه‌ی شما خواهد بود.

 استوری متنی در اینستاگرام

 

 

 

گام پنجم

اضافه کردن عکس به پس زمینه

اگر میخواهید در پس زمینه‌ی نوشته شما یک تصویر قرار داشته باشد، بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید. تصویری که دوربین شما نشان می‌دهد بصورت نیمه شفاف در پس زمینه‌ی عکس ظاهر می‌شود. اگر میخواهید جهت دوربین (دوربین عقب یا سلفی) را تغییر دهید بر روی فلش دوطرفه کنار آیکون دوربین ضربه بزنید. با ضربه زدن بر روی دکمه‌ی شاتر، علاوه بر گرفتن عکس متن شما نیز نهایی خواهد شد. اگر کماکان میخواهید متن را تغییر دهید بر روی متن ضربه بزنید تا بتوانید آن‌را ویرایش نمایید.

استوری متنی در اینستاگرام

گام ششم

تغییر رنگ متن

شما می‌توانید رنگ متن‌های معمولی و هایلایت شده را بعد از اتمام نوشتن متن تغییر دهید. در این مرحله به راحتی می‌توایند با ضربه زدن بر روی متن رنگ آن را تغییر دهید.

بر روی هر یک رنگ‌هایی که در پایین صفحه می‌بینید کلیک نمایید تا رنگ متن به آن رنگ تغییر یابد. سه ردیف رنگ برای انتخاب در دسترس شما قرار دارد که برای دیدن آن‌ها می‌توانید ردیف‌ها را به یک طرف بکشید. علاوه بر این می‌توانید از قطره چکان استفاده نمایید تا یک رنگ از داخل خود تصویر انتخاب کنید.

استوری متنی در اینستاگرام

نکته : انتخاب فونت‌ مخفی Classic

با ضربه زدن بر روی متن می‌توانید آن‌را حذف نمود و یا متن دیگری به آن اضافه نمایید، همچنین می‌توانید در صورت نیاز فونت را تغییر دهید بدین معنی که برای انجام اینکار نیازی به بازگشت به مراحل قبل نیست، می‌توانید در همین مرحله اکثر کارهای نهایی را بر روی متن اعمال کنید.در این قسمت یک فونت مخفی بنام Classic وجود دارد که با ضربه زدن بر روی فونت‌ها می‌توانید آنرا پیدا کنید. این فونت دو نوع هایلایت در اختیار شما قرار می‌دهد و در کنار آن گزینه‌ی تراز را نیز داراست. هنگامی که متن شما نهایی شد بر روی Done کلیک کنید.

استوری متنی در اینستاگرام

گام هفتم

تغییر مکان و یا پاک کردن نوشته‌ها

بعد از ضربه زدن بر روی فلش پایین صفحه و یا انتخاب گزینه‌ی Done، قادر خواهید بود که نوشته‌ها را براحتی در صفحه جابجا کرده، تغییر اندازه دهید و حتی آن‌ها را کج کنید. برای اینکه نوشته‌ها را بطور منظم کنار هم قرار دهید یک خط راهنما نیز در صفحه ظاهر خواهد شد.

اگر به این نتیجه رسیدید که متن‌تان را دوست ندارید، براحتی آن‌را به پایین صفحه و بر روی آیکون سطل زباله بکشید و آنجا رها کنید. اینکار باعث می‌شود متن پاک شده وشما بتوانید از ابتدا کار را آغاز کنید.

استوری متنی در اینستاگرام

گام هشتم

شخصی سازی بیشتر متن

البته شما به این ویژگی‌ها محدود نیستید و می‌توانید شکلک، نقاشی، یک فریم، و یا یک متن دیگر به استوری موجود اضافه کنید. تمام چیزهایی که به یک استوری معمولی اضافه می‌کنید اینجا نیز در اختیار شما قرار دارد.

نظر شما در رابطه با این قابلیت جدید چیست؟ آیا می تواند مثل سایر قابلیت های اینستاگرام مورد توجه واقع شود؟ دیدگاه و سوالات خود را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام.
    چرا نمیشه متن رو مرتب نوشت؟ یعنی از سمت چپ و راست توی یه خط قرار بگیرن و کوتاه و‌ بلند نباشن. وسط چین رو نمیگماااا. وسط‌چین هم از چپ و راست نامرتبه. سطرهاش کوتاه و بلند میوفتن☹️☹️.تازه، گوشیمم اندرویده.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *