آموزش ترجمه متن از روی عکس با گوگل ترنسلیت

آموزش ترجمه متن از روی عکس با گوگل ترنسلیت
  • 1396/12/18
  • زهرا معبودی
  • 1

از زمانی که برنامه های ترجمه روی کار آمده اند کار کردن با سایت های خارجی برای ما خیلی راحت تر شده است. مخصوصا از زمانی که گوشی ها هم هوشمند شده اند، برنامه های مترجم متعددی تولید شده اند و به راحتی از طریق اسمارت فون ها قابل نصب و استفاده هستند. اما ترجمه کردن صرفا تا زمانی که کار با متن قابل کپی سازی داریم، راحت است. 

گویا آی تی: حالا فرض کنید که می خواهیم یک متن طولانی را از روی عکس، پوستر، یا هر چیز دیگری که قابلیت کپی کاری نیست ترجمه کنیم! واقعا آزار دهنده است چرا که باید ابتدا برنامه ترجمه را نصب کنیم و با زبانی که با آن کمتر مانوس هستیم مطالب را یکی یکی بنویسیم و ترجمه کنیم.

اما فرض کنید که به کمک اسکن کردن بتوانیم متن را ترجمه کنیم! واقعا عالی است ولی رویا نیست. امروز طی بررسی هایی که برای سهولت کاربری دنیای مجازی داشتم، متوجه شدم که می توانیم با خود گوگل ترنسلیت از طریق گوشی موبایل متون را ترجمه کنیم ان هم از روی عکس یا هر چیز مشابه آن!

اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

اول از هر چیز نیاز داریم تا برنامه google translate app را نصب کنیم. اگر از پیش این برنامه را روی گوشی خود نصب نکرده اید می توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید:

برای دانلود اپلیکیشن google translate کلیک کنید.

زمانی که اپلیکیشن را نصب کردید و آن را اجرا کردید، در سمت چپ گزینه تشخیص زبان یا detect language را مشاهده می کنید. روی ان ضربه بزنید تا زبان مورد ترجمه را مشخص کنید:

ترجمه از روی عکس

در این قسمت شما با زبان های مختلفی سر و کار دارید که باید زبان مورد نظر را انتخاب کنید. مثلا اگر شما می خواهید از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه کنید باید در این قسمت زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

و اما ادامه تنظیمات:

حالا باید زبان دوم را نیز مشخص کنید. معمولا در این بخش که بخش translate to  نام دارد، زبان مورد نظر خود ( برای مثال فارسی ) انتخاب کنید:

ترجمه از روی عکس

اگر بخواهید متن های نوشتاری خود را ترجمه کنید در بخش ادیتور باید بنویسید تا ترجمه صورت بگیرد. اما ما می خواهیم متون روی عکس ها یا پوستر ها را ترجمه کنیم. برای این کار در سمت چپ درست در زیر قسمت ادیتور می توانید آیکون دوربین را مشاهده و آن را کلیک کنید تا دوربین را باز کنید.

ترجمه از روی عکس

حالا باید دوربین را به گونه ای روی کلمه تنظیم کنید که توسط ترنسلیت گوگل قابل شناسایی باشد. برای مثال من دوربین گوشی را روی کلمه ای اسپانیایی تنظیم کرده ام چرا که زبان اولیه را هم اسپانیایی تنظیم کرده ام و حالا از گوگل ترنسلیت کمک می گیرم که آن را ترجمه کند.

بدین صورت به محض اینکه دوربین تصویر را درک کرد ترجمه مورد نظر را ارائه می کند:

اگر بتوانید از طریق عکس متن مورد نظر خود را ترجمه کنید و کار شناسایی متن را به خود دوربین واگذار کنید بهترین کار را انجام داده اید چرا که درصد خطاها کمتر خواهد بود و خروجی نیز بهتر خواهد بود. اما توجه کنید که می توانید به کمک قلم نوشتاری در اپلیکیشن هم این مشکل را حل کنید.

برای این کار در سمت راست در زیر ادیتور، علامت نوشتار و قلم را کلیک کنید که در زیر نیز جایگاه آن را نشان داده ایم:

بعد از این در بخش مشخص شده با انگشت یا قلم گوشی یا هر چیزی که بتواند ورودی را به خوبی به گوشی برساند، عبارت مورد نظر را بنوسید و از این اپ بخواهید ترجمه را تکمیل کند. مثل زیر:

بدین صورت به خوبی برنامه متن را درک کرده و در بالا به صورت ماشینی هم کلمه اولیه و هم ترجمه آن را آورده است.

گوگل قرار است صد ها ابزار در اختیار کاربران قرار دهد تا به کمک آن بتواند به خوبی سهولت را به کاربران دنیای مجازی هدیه دهد و این نیز یکی دیگر از چیزهایی بوده که گوگل آن را کاملا عملی کرده و کار خیلی از افراد را ساده تر کرده است.

در این باره آیا تجربه یا سوالی دارید؟ در بخش نظرات آن چه دوست دارید بنویسید و این مطلب را در صورت مفید بودن روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *