Vaio S11؛ بازگشت لپتاپ های وایو سونی با قدرتی شگفت انگیز

Vaio S11؛ بازگشت لپتاپ های وایو سونی با قدرتی شگفت انگیز
  • 1397/1/6
  • الهه چگینی
  • 0

از زمانی که شرکت سونی سهام خود در VAIO را به فروش رساند، شاهد عرضه محصول جدید و فوق‌العاده‌ای نبوده‌ایم؛ حتی اگر تعدادی از بهترین کامپیوترهای شخصی با این برند راهی بازار شده باشند. با این وجود شرکت وایو هرگز بازار لپ‌تاپ را رها نکرده و اکنون نیز قصد دارد تا ۲ مدل لپ‌تاپ جدید را با سخت‌افزار خارق‌العاده به بازار عرضه نماید.

گویا آی تی – این نوت‌بوک‌ها وایو S11 و وایو S13 نام‌گذاری شده‌اند. به بیان دقیق‌تر این ۲ دستگاه با وجود بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری در حد یک پرچم‌دار، آلترابوک‌هایی بسیار جمع‌وجور هستند. هر ۲ مدل تنها ضخامتی معادل ۰.۷ اینچ دارند؛ در حالی که وزن آن‌ها به ترتیب برابر با ۱.۹ پوند و ۲.۴ پوند است.

وایو S11 همان‌طور که از نامش مشخص است مجهز به نمایشگری ۱۱.۶ اینچی خواهد بود؛ در حالی که مدل S13 از صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱۳.۳ اینچی استفاده می‌کند. شما می‌توانید این لپ‌تاپ‌ها را در چندین مدل پیکره‌بندی مختلف خریداری نمایید.

از نظر پردازنده شما قادر خواهید بود تا از میان ۲ پردازنده نسل هشتم شرکت اینتل یعنی Core i5 8250U و Core i7 8550U یکی را انتخاب کنید. برخلاف سالیان گذشته، این پردازنده‌ها از ۴ هسته فیزیکی و هشت ترد (thread) تشکیل شده‌اند؛ اما با این وجود به سری HQ تعلق ندارند. همچنین امکان خرید این لپ‌تاپ‌ها با حداکثر میزان رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱ ترابایت وجود دارد. بدیهی است که در این میان صحبت از یک هارد دیسک نیست؛ بلکه منظور ما حافظه‌ای از نوع SSD است.

وایو S11 مجهز به باتری است که می‌تواند تا ۱۵ ساعت شارژدهی داشته باشد؛ در حالی که باتری مورد استفاده در مدل S13 با یک نوبت شارژ تا ۱۲ ساعت دوام خواهد آورد. گزینه‌های ارتباطی این نوت‌بوک‌ها شامل ۳ عدد پورت USB 3.0، یک درگاه HDMI، درگاه خواندن کارت حافظه SD و مودم ۴G LTE (به صورت اختیاری) است.

با وجود این‌که لپ‌تاپ‌های مذکور از کارت گرافیکی اختصاصی بی‌بهره هستند، اما مطمئنا این ۲ مدل در فهرست فوق‌العاده‌ترین آلترابوک‌های سال ۲۰۱۸ قرار خواهند گرفت. خرید این محصولات هزینه زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد؛ چرا که قیمت‌گذاری آن‌ها از ۱۳۶۵ دلار آغاز خواهد شد. احتمالا طی ماه جاری امکان پیش سفارش آلترابوک‌های جدید وایو فراهم می‌شود، اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی پیرامون عرضه آن‌ها در بازار جهانی وجود ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *