تبلیغات در گوگل ادوردز را باید همین امروز شروع کنید!

تبلیغات در گوگل ادوردز را باید همین امروز شروع کنید!
  • 1397/1/10
  • زهرا معبودی
  • 0

بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است و اگر می‌خواهید برای بالا رفتن رتبه سایت‌تان با سئو تلاش کنید؛ بگذارید قبل از هرچیز به شما هشدار بدهیم که از رقبا جا نمانید! سئو فرآیند ارگانیک و طبیعی برای بالا بردن رتبه سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل است اما به دست آوردن رتبه خوب، زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.

گویا آی تی: اما اصلا چرا بالا رفتن رتبه سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل اهمیت دارد؟ چون اگر خود شما به دنبال محصول یا سرویسی باشید، به احتمال زیاد اولین کاری که می‌کنید، جست‌وجو کردن آن محصول یا سرویس در گوگل است. برای استفاده بردن از این فرصت ما فکر می‌کنیم همین امروز باید تبلیغات در گوگل شروع کنید.

تبلیغات در گوگل ادوردز را باید همین امروز شروع کنید

گوگل ادوردز چیست؟

ادوردز، سیستم تبلیغاتی فوق پیشرفته شرکت گوگل است. احتمالا برایتان پیش آمده که کلمه‌ای را جست‌وجو کرده و در نتایج آن، کلمه AD را در کنار برخی نتایج دیده باشید. این نتایج معمولا یا در بالاترین بخش صفحه و یا در بخش پایینی نتایج قرار دارند. صاحبان کسب‌وکارهایی که تبلیغ‌شان را دیده‌اید، هرکدام متن تبلیغ، تیتر و لینک تبلیغ را خودشان انتخاب کرده و با توجه به کلمات کلیدی که مشخص کرده‌اند، تبلیغا‌ت‌شان را ساخته و منتشر کرده اند.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چطور برخی تبلیغات در بالا و برخی دیگر در پایین قرار دارند؟ همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، تبلیغ در گوگل نوعی تبلیغات کلیکی به حساب می‌آید. یعنی شما به ازای هر کلیک روی تبلیغ‌تان، مبلغی از بودجه حساب کاربری ادوردز‌تان کم می‌شود. حال با توجه به نرخی که به ازای هر کلیک مشخص کرده‌اید، جایگاه شما در نتایج جست‌وجوی گوگل مشخص می‌شود. البته قیمتی که رقبای کلمات کلیدی شما در تبلیغات ادوردزی‌شان مشخص کرده‌اند هم در تعیین نرخ هر کلیک برای شما و همینطور جایگاه‌تان تاثیرگذار است اما نکته اینجاست که تمام فرآیند تعیین قیمت توسط شما انجام می‌شود و این یعنی گوگل ادوردز، انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.

تعیین نرخ هر کلیک به میزان دلخواه، تنها بخشی نیست که پلتفرم گوگل ادوردز از خود انعطاف نشان می‌دهد. شما می‌توانید حتی جنسیت جامعه هدف خود را هم محدود کنید و برای مثال تبلیغات خود را فقط به زنان یا فقط به مردان نشان دهید. فاکتور‌های دیگری برای محدود کردن جامعه هدف مخاطبین شما مثل سن و یا زبان وجود دارد. همه این موارد یعنی با گوگل ادوردز شما می‌توانید جامعه هدف خود را به خوبی تعیین کنید و تبلیغات‌تان را فقط به همان افرادی که در واقع می‌توانند مشتری بعدی شما شوند، نشان دهید.

جدا از این موارد، شما می‌توانید زمان مشخصی را برای تبلیغات خود مشخص کنید؛ یعنی مثلا مشخص کنید همه روزه بین ساعت‌های ۱۲ ظهر تا ۸ شب تبلیغ شما نمایش داده شود. این مورد نیز می‌تواند به تاثیرگذار بودن تبلیغ شما کمک شایانی کند. برای مثال اگر کافه یا رستورانی هستید که منوی صبحانه عالی تدارک دیده‌اید و برای آن می‌خواهید تبلیغات بگیرید، می‌توانید تعیین کنید تبلیغ شما فقط در ساعات مشخصی از صبح نمایش داده شود.

حال یک سوال مطرح می‌شود؛ زمانی که تبلیغات‌مان را شروع کنیم، تا چه زمانی می‌توانیم آن را ادامه دهیم؟ این مورد نیز به خود شما بستگی دارد. تبلیغات شما تا زمانی که بودجه حساب کاربری ادوردزتان تمام شود، ادامه خواهد داشت. مبلغ بودجه نیز با توجه به قیمت هر کلیک و تعداد کلیک‌ها کسر خواهد شد. گاهی ممکن است هر کلیک برای شما ۵۰ سنت تمام شود، گاهی ممکن است به یک دلار برسد و اگر در حیطه کاری شما، رقابت بالایی در ادوردز باشد، قیمت هر کلیک می‌تواند بیشتر از ۲ دلار هم برای شما تمام شود. تنها به شما بستگی دارد که چه بودجه‌ای را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید و تبلیغات خود را شروع کنید. ضمنا شما می‌توانید از طریق صفحه هزینه تبلیغات در گوگل، تعرفه‌های فرنیان برای انجام این کار را مشاهده کنید.

با تمام مواردی که گفتیم و تمام انعطاف پذیری‌های بالای گوگل و البته مکانی که در آن تبلیغ شما منتشر می‌شود، می‌توانیم به سادگی بگوییم گوگل ادوردز بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم تبلیغاتی در دنیای دیجیتال شناخته می‌شود. تبلیغات در یوتیوب نیز با استفاده از پلتفرم ادوردز انجام می‌شود.

 

چگونه شروع کنیم؟

به گفته آژانس فرنیان، با توجه به تحریم‌های موجود از طرف گوگل علیه ایران، نمی‌توان به سادگی حساب کاربری ادوردز ساخته و آن‌را شارژ کرد. اما خوش‌بختانه این آژانس به واسطه دارا بودن حساب بانکی قانونی در خارج از کشور، نه تنها می‌تواند حساب کاربری ادوردز شما را ایجاد کند بلکه به سادگی می‌تواند حساب شما را شارژ کند تا همین امروز تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کنید.

 

فرنیان توانسته گواهی‌نامه‌های مربوط به ادوردز را از گوگل اخذ کند و در این‌کار متخصص و همراه شما خواهدبود. با سپردن کارها به این آژانس شما دیگر نگران هیچ‌چیزی نخواهید بود چرا که آن‌ها تبلیغات گوگلی شما را به بهترین شکل اجرا خواهند کرد و شما تنها هزینه اجرای کمپین و همینطور هزینه مدیریت حساب کاربری‌تان را پرداخت خواهیدکرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *