چگونه در آیفون ویدیوی اسلو موشن ضبط و ویرایش کنیم؟

چگونه در آیفون ویدیوی اسلو موشن ضبط و ویرایش کنیم؟
  • 1397/1/13
  • زهرا معبودی
  • 0

ضبط ویدیوهای اسلو موشن یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های آیفون است که با کمک آن می‌توانید خلاقیت بی‌نظیر خود را به نحو احسن به نمایش بگذارید.

گویا آی تی: دوربین نسخه‌های جدید آیفون (به خصوص آیفون X) از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار است و ضبط اسلو موشن با آن حتی از خیلی از دوربین‌های DSLR هم بهتر می‌باشد. این ویژگی در دستگاه‌های مختلف با سرعت فریم‌های متفاوت امکان‌پذیر است که می‌توانید آن را از بخش Settings > Camera > Record Slo-mo تنظیم کنید.

در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید ویدیوی اسلو موشن ضبط کنید و چگونه این ویدیوها را ویرایش نمایید.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

دوربین را بر روی آیفون خود باز کنید و از میان حالت‌های موجود Slo-Mo را انتخاب نمایید. برای انجام این کار می‌توانید دو بار به سمت راست سوایپ کنید. حالت Slo-Mo فقط برای دوربین عقب کار می‌کند، بنابراین نمی‌توانید سلفی اسلو موشن بگیرید.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

ضبط اسلو موشن هم مثل ویدیوهای معمولی است. کافی است دکمه‌ی ضبط را لمس کنید تا ضبط شروع شود. در پایان هم دوباره به همان شیوه‌ی معمول ضبط را متوقف کنید.

 

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که ویدیوهای اسلو موشن کلی فضا می‌گیرند (به ازای هر یک دقیقه ویدیو حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ مگابایت). اگر فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما کم است، نباید ویدیوهای طولانی ضبط کنید.

 

ویرایش ویدیوهای اسلو موشن

 

وقتی یک ویدیوی اسلو موشن ضبط می‌کنید، شروع ویدیو با سرعت معمولی است، اواسط آن به صورت اسلو موشن می‌شود، و بعد دوباره در انتهای کار به حالت عادی بر می‌گردد. گاهی اوقات همین حالت پیشفرض کار شما را راه می‌اندازد و مشکلی از این بابت ندارید، ولی بعضی وقت‌ها باید ویدیو را ویرایش کنید.

 

برای انجام این کار به اپلیکیشن Photos بروید و ویدیویی که ضبط کردید را پیدا کنید. سپس از بالای صفحه گزینه‌ی Edit را لمس نمایید.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

بگذارید ابتدا ویرایشگر را برایتان معرفی کنیم. در بالای صفحه پیش‌نمایش ویدیو را می‌بینید (۱). زیر آن، خط زمانی اسلو موشن (۲)، و خط زمانی ویدیو (۳) را دارید. مضاف بر این، دکمه‌های Cancel، Play و Done هم در پایین صفحه دیده می‌شوند.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

کنترل‌های خط زمانی اسلو موشن نشان می‌دهد که کدام بخش ویدیو با سرعت عادی است و کدام بخش به صورت اسلو موشن. آن بخش از خط زمانی که خطوط در آن به هم نزدیک‌تر هستند (در دو طرف این نوار) سرعت عادی را نشان می‌دهند. بخش عریض میانی که خطوط آن فاصله‌ی بیشتری دارد نشانگر قسمت‌های اسلو موشن است.

 

برای این که مشخص کنید چه بخش‌هایی از ویدیو در حالت اسلو موشن باشد، دو علامت کنار ناحیه‌ی میانی را گرفته و به سمت مورد نظر خود بکشید. برای تعیین دقیق‌تر نقاط موردنظر خود می‌توانید از پیش‌نمایش بالای صفحه کمک بگیرید.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

اغلب اوقات، وقتی یک ویدیو اسلو موشن ضبط می‌کنید، در ابتدا یا انتهای ویدیو با نواحی خاصی مواجه می‌شوید که آن‌ها را دوست ندارید. این‌جا خط زمانی ویدیو وارد کار می‌شود. با گرفتن و کشیدن لبه‌های این خط زمانی می‌توانید ویدیو را از ابتدا یا انتها کوتاه کنید. مجدداً می‌توانید از پیش‌نمایش بالای صفحه کمک بگیرید تا ویدیوی نهایی به همان شکلی که می‌خواهید درآید.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

وقتی افکت اسلو موشن را به شکل دلخواه خود تنظیم کردید، دکمه‌ی Done را لمس کرده و گزینه‌ی Save as New Clip را انتخاب کنید تا ویدیویی که ویرایش کردید به عنوان یک فایل جدید در Camera Roll شما ذخیره شود.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

تنظیمات بیشتر

 

اپلیکیشن Photos برای انجام ویرایش‌های ساده بسیار عالی است، اما اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر روی سرعت اسلو موشن داشته باشید (یا چندین بخش از ویدیو را به صورت اسلو موشن درآورید) باید از یک اپلیکیشن شخص ثالث استفاده کنید.

 

اپلیکیشن Slow Fast Slow یکی از گزینه‌های بسیار خوب است که علاوه بر رایگان بودن تبلیغات هم ندارد.

 

در این برنامه با کمک یک شکل موج می‌توانید سرعت ویدیو را تنظیم کنید. هر جا که بالاتر از خط میانی باشد، سرعت حرکت ویدیو سریع‌تر از حد نرمال است. و هر جا که پایین‌تر از این خط باشد، سرعت ویدیو کندتر می‌شود. شما می‌توانید هر یک از این نقطه را بگیرید و به محل موردنظر خود بکشید، یا این که با لمس طولانی صفحه یک نقطه‌ی جدید بسازید.

 

ضبط ویدیوهای اسلو موشن

 

بنابراین اگر می‌خواهید امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید می‌توانید از Slow Fast Slow استفاده کنید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *