۷ حرکت ( Gestures ) جدید در اندروید که باید بدانید

۷ حرکت ( Gestures ) جدید در اندروید که باید بدانید
  • 1397/1/26
  • زهرا معبودی
  • 0

Gesture ها می توانند به سرعت عمل و البته افزایش کارایی شما در گوشی های هوشمند بیفزایند. از آن جا که این حرکات و Gesture ها اهمیت دارند، شما می توانید به راحتی از این مقاله آموزشی ۷ حرکت جدید را یاد بگیرید.

در این آموزش ضمن معرفی و کار کردن با Gesture ها، نمونه فعال و تصویری آن را نیز ارائه داده ایم. این مطلب را حتما برای دوست خود ارسال کنید.

Gesture شماره ۱: حذف سریع آیکون و ویجت ها از صفحه اصلی

صفحه اندرویدی تمیز می تواند حس خوبی به شما القا کند. اما شاید فکر کنید برای تمیز کردن و یک دست کردن صفحه اندروید نیاز به چیز خاصی داشته باشید. ترفندی که من الان به شما یاد می دهم تقریبا نا شناخته است اما امتحان کردن آن بی ضرر نیست:

بجای اینکه با یک فشار طولانی مدت، ایکون را انتخاب کنید و روی ان تغییراتی اعمال کنید و از منوی باز شده استفاده کنید آن را حذف کنید، کافی است با یک فشار، آن را به سمت بالا پرتاب کنید!

در تصویر بالا مشاهده می کنید که به راحتی می توانید آن را حذف کنید.

Gesture شماره ۲: دریافت سریع منوی Quick Settings

منوی تنظیمات سریع Android به احتمال زیاد ساده ترین راه برای انجام کارهای ساده مانند روشن و خاموش کردن بلوتوث و وای فای، چرخاندن گوشی و مشاهده نوتیفی هاست. اما معمولا برای رسیدن به این منو، باید یکی دو بار انگشت خود را به زحمت بیندازید.

اگر بخواهید با یک انگشت این منو را باز کنید باید دو بار پشت سر هم سوایپ کنید اما اگر از دو انگشت همزمان استفاده کنید بلافاصله منوی تنظیمات سریع را مشاهده خواهید کرد.

Gesture شماره ۳: راه اندازی سریع دوربین

معمولا یکی از ویژگی های مهم اسمارت فون ها دوربین آن ها است که البته هرچه کیفیت این دوربین بیشتر باشد، بهتر است. اما زمانی که می خواهید یک تصویر را شکار کنید معمولا نیاز به راه اندازی سریع آن دارید و به تنها چیزی که فکر نمی کنید کیفیت دوربین است.

در این حالت با هر گوشی که همراه باشید کار ساده این است که دوبار پاور گوشی خود را بزنید تا دوربین فعال شود و صحنه را ثبت کنید.

Gesture شماره ۴: نمای سه بعدی در Maps

استفاده از نقشه ها می تواند راهگشای بسیاری از کاربران باشد اما دید سه بعدی، می تواند به شما بیش از هر چیز کمک کند. دید سه بعدی به شما کمک می کند تصویر نقشه را به طور هوایی دنبال کنید

اگر می خواهید حالت دو بعدی نقشه را به حالت سه بعدی و به عبارتی هوایی تغییر دهید کافی است که با دو انگشت خود روی نقشه سوایپ کنید. خروجی کار شما چیزی شبیه به آن چه در بالا مشاهده می کنید است. وقتی که نقشه ها را به صورت هوایی مرور می کنید می توانید به طور جامع تر محیط را بررسی کنید و در این باره بهترین نتیجه را بگیرید.

این حالت مخصوصا برای استفاده از حالت ماهواره ای نقشه ها، مفید خواهد بود.

Gesture شماره ۵: تایپ سریع با یک دست

اگر از Gboard گوگل استفاده می کنید یک ترفند جالب پیش روی شماست. این روزها که اندازه گوشی ها بزرگ و بزرگ تر می شوند، نوشتن با دست آن هم به صورت تک دستی و یک انگشتی خیلی سخت تر است.

روش کار برای تبدیل کیبرد به کیبردی جمع و جور تر این است که روی علامت کاما یک فشار طولانی وارد کنید و بعد روی شکل آیکونی که برای آن تعریف جدیدی ندارم و روی عکس بالا آن را مشاهده می کنید ضربه بزنید تا صفحه جمع و جور تر شود.

Gesture شماره ۶: انتقال سریع مکان نما در هر جای متن

فرض کنید که ۱۶۰۰ کاراکتر نوشته اید و بعد متوجه می شوید در خط چهارم خطایی در نوشتار داشته اید که باید آن را اصلاح کنید.

برای این که کمتر اذیت شوید، کافی است که ابتدا در محدوده آن اشتباه تپ کنید و بعد روی spacebar ضربه بزنید و با اسلاید کردن، مکان نما را به جایی که می خواهید بکشید. بدین صورت می توانید به راحتی بین خطوط حرکت کنید.

Gesture شماره ۷: چند کلمه با هم حذف کنید

فرض می کنیم که شما، هم اکنون متن طولانی خود را نوشته اید و قبل از اینکه بخواهید آن را ارسال کنید آن را بررسی می کنید. اگر بخواهید چند کلمه را با هم پاک کنید، دقت کنید که نباید بک اسپیس را به صورت ممتد بگیرید چرا که گاهی در طول یکی دو ثانیه تمام آن چه را که نوشته اید پاک می کنید.

برای این کار، ابتدا بک اسپیس را بزنید و سریع به سمت چپ، ضربه بزنید این کار هایلایت کردن را آغاز می کند. سریع کنید انگشت خود را سریع بردارید.

در این بخش راهکارهای دیگری هم وجود دارد اما در این قسمت به همین ۷ حرکت بسنده می کنیم تا بتوانید تجربه کار کردن با اندروید را متفاوت تر دنبال کنید.

شما تا کنون به چه ترفند هایی در این باره دست پیدا کرده اید؟ تجربیات خود را به ما بگویید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *