چطور Open With را به بالای منوی راست کلیک اضافه کنیم؟ ( ویندوز ۱۰ )

چطور Open With را به بالای منوی راست کلیک اضافه کنیم؟ ( ویندوز ۱۰ )
  • 1397/1/27
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز اجازه می دهد تا یک برنامه پیش فرض برای یک نوع فایل تنظیم کنید. اگر میخواهید تمام فایلهای PNG را در IrfanView باز کنید، گزینه ای برای تنظیم آن به صورت پیشفرض خواهید داشت. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید یک فایل PNG دوبار کلیک کرده و آن را همیشه در IrfanView باز کنید. شما همچنان می توانید فایل را در برنامه های دیگر از طریق گزینه Open With در منوی زمینه با کلیک راست باز کنید.

گویا آی تی: Open With خوشبختانه در منوی راست کلیک در ویندوز ۱۰ وجود دارد و شما می توانید با کمی پیمایش آن را ببینید. اما اگر بخواهید فایلی را مکررا با برنامه ای دیگر باز کنید، قطعا گیج می شوید و دوست دارید اولین گزینه در بالای منوی زمینه همان Open With  باشد.

Open With

برای انجام این کار، متن زیر را در داخل Notepad اضافه کرده و بعد آن را با نام OpenWith ذخیره کنید. دقت کنید که پسوند فایل ذخیره شده باید REG باشد.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT*shell.OpenWith]
"Position"="Top"

[HKEY_CLASSES_ROOT*shell.OpenWithcommand]
@="{۰۹۷۹۹AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

بعد از ذخیره سازی این فایل را تحت دسترسی ادمین، کلیک کنید و بعد از باز شدن، هشداری روی صفحه نمایش داده می شود. این هشدار را بپذیرید و بعد، از آن هر بار که بخواهید فایلی را باز کنید، اگر روی آن راست کلیک کنید در منوی زمینه، می توانید گزینه OpenWith را مشاهده کنید.

البته شما هنوز هم می توانید تنظیمات اپ ها را طوری انجام دهید که به محض کلیک کردن روی آن ها، آن ها را با برنامه دلخواه باز کنید، و نیازی به استفاده از این منو نداشته باشید اما اگر روزی به دلیل اختلال یا هر علت دیگری بخواهید به طور جداگانه اپلیکیشنی را با نرم افزار خاصی باز کنید سریع ترین راه پیش روی شما قرار گرفته است.

اگر روزی به این نتیجه رسیدید که به این آپشن نیاز ندارید، می توانید به مسیر زیر بروید و کلیدی که اضافه کرده اید را پاک کنید:

HKEY_CLASSES_ROOT * shell .OpenWith

البته این آموزش برای هر کسی مناسب نیست شاید شما این ترفند را پیاده کنید و هرگز هم به آن مراجعه نکنید اما این آموزش مناسب برای افرادی است که ممکن است بخواهند یک فایل را در نرم افزارهای مختلفی باز کنند و برای دسترسی به این کار، که به کرات انجام می دهند به دنبال ساده ترین و دم دستی ترین راه باشند.

شما ممکن است متوجه شده باشید که پس از اضافه کردن این کلید به رجیستری، گزینه پیش فرض Open With از بین نمی رود ( در عکس بالا Open With قبلی که در میان منوی زمینه بود کماکان وجود دارد ) این کلید هیچ تداخلی با کلید اضافه شده ندارد و به همین علت همچنان پا برجاست اما آن کلیدی که قابل پاک کردن است، همان کلید جدیدی است که اضافه کرده اید.

بدین ترتیب با این ترفند قصد داشتیم به شما کمک کنیم که کاربری راحت تری را تجربه کنید. در این باره دیدگاه های خود و تجربیات خود را برای ما ارسال کنید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *