می دانی از کدام ورژن macOS استفاده می کنی؟

می دانی از کدام ورژن macOS  استفاده می کنی؟
  • 1397/2/13
  • زهرا معبودی
  • 0

معمولا اپل هر یک سال یک بار ورژنی جدید از سیستم عامل مک خود ارائه می دهد. برای انجام برخی از عملیات نرم افزاری شاید لازم باشد که از ورژن نسخه مک فعال خود مطلع باشید. در این مطلب روشی به شما یاد می دهم که مک فعال روی MacBook, iMac, Mac Mini, یا  Mac Pro خود را شناسایی کنید.

برای دریافت این اطلاعات، در سمت چپ از صفحه خود، آیکون اپل را مشاهده کرده و روی آن کلیک کنید و از میان منوهایی که ایجاد می شود،  About This Mac را کلیک کنید.

شناسایی ورژن مک

وقتی که روی این گزینه که معمولا اولین گزینه از این منو است، کلیک کردید یک پنجره باز می شود که در آن عددی قرار داده شده است. این عدد، ورژن کنونی مک ای است که شما از آن استفاده می کنید.

مثلا به عکس زیر نگاه کنید. این اسکرین شات گویای این است که من از macOS High Sierra نسخه ۱۰٫۱۳ استفاده می کنم و از آن جا که حدودا ۴ بار سیستم مک خود را آپدیت کرده ام و آخرین بار هم از آپدیت امنیتی بهره مند شده ام، این نسخه به صورت ۱۰٫۱۳٫۴ نمایش داده شده است.

شناسایی ورژن مک

یک نکته: شاید شما از ورژن های خیلی قدیمی تر از مک استفاده می کنید. اگر اینچنین است، ممکن است بجای بکار بردن عنوان macOS از عبارت OS X برای شما استفاده شده باشد.

اگر می خواهید آخرین ورژن را همین حالا داشته باشید و سیستم عامل مک خود را آپدیت کنید، کافی است که به Mac App Store بروید. البته باید سیستم شما همچنان تحت حمایت اپل باشد تا این بروز رسانی صورت بگیرد.

خب برای انجام این کار، در پنجره  About This Mac، روی گزینه Software Update کلیک کنید. با انجام این کار عملیات بروز رسانی گام به گام راه اندازی می شود.

یک روش دیگر برای بروز رسانی مک این است که از طریق آیکون های داک، Mac App Store  را پیدا کرده  و روی ان کلیک کنید.

Mac App Store

با استفاده از این بخش می توانید به راحتی آخرین ورژن از macOS را پیدا کنید و آن را دانلود کنید و بعد آن را نصب کنید. اما طبق نکات امنیتی که همیشه گفته می شود، قبل از اینکه شروع به نصب کنید، لطفا از اطلاعات خود یک پشتیبان بگیرید که محتویات خود را از دست ندهید.

آموزش بروز رسانی سیستم عامل مک به نسخه High Sierra

High Sierra ورژنی پر طرفدار از مک است که معمولا برخی دوست دارند از آن استفاده کنند. خب برای اینکه بتوانید نسخه مک خود را به این نسخه بروز رسانی کنید من روش های ساده و گام به گام آن را به شما یاد می دهم.

اول اینکه اطمینان حاصل کنید که قصد تان از بروز رسانی کاملا جدی است.

در درجه دوم، از دیتاهای خود یک بک آپ بگیرید.

و بعد به صفحه بروز رسانی سیستم عامل مک به High Sierra بروید.

دانلود مک های سیریا

خب در صفحه ای که باز می شود در سمت چپ دکمه دانلود را مشاهده می کنید. اینجا یک فایل حجیم قرار دارد. قبل از اینکه شروع به دانلود کنید، میزان ترافیک اینترنتی تان را چگ کنید که بیش از ۶ گیگابایت ترافیک در اختیار داشته باشید. بعد از این، باید دقایقی صبر کنید تا فایل دانلود شود. ( من دیشب برای این کار حدود ۴۰ دقیقه وقت صرف کردم )

بعد از این که نسخه مورد نظر را دانلود کردید، installer به طور اتوماتیک اجرا می شود:

installer سیستم عامل مک

پایین این صفحه دکمه Continue را مشاهده می کنید. روی این دکمه کلیک کنید تا عملیات نصب شروع شود.

بعد از این کار، از شما در مورد کاری که می خواهید انجام دهید و امکانات لازم، سوالاتی پرسیده می شود و اگر اطمینان دارید که همه چیز به درستی پیش خواهد رفت، تنظیمات را ادامه دهید.

در نهایت عملیات نصب که به خوبی پیش رفت، از شما سوال می شود که سیستم را ریستارت می کنید یا نه. باید یک ریستارت صورت بگیرد تا سیستم عامل نصب شده به درستی جا بیفتد و اجرا شود.

ریستارت مک بعد از نصب

بدین صورت می توانید از سیستم عامل جدید لذت ببرید.

برای اینکه مطمئن شوید حالا روی نسخه High Sierra در حال کار کردن هستید، می توانید به ایکون اپل در سمت چپ بروید و با  کلیک کردن روی اولین گزینه از زیر منو های همین آیکون از وجود این سیستم عامل مطمئن شوید.

در این باره خوب است که تجربیات خود را در بخش نظرات بنویسید تا کمکی به دوستانی باشد که در این باره با مشکل مواجه می شوند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *