OnePlus 7 ؛ شگفتی دیگری در راه است

OnePlus 7 ؛ شگفتی دیگری در راه است
  • 1397/4/2
  • سینا اشتری
  • 0

شرکت OnePlus به تولید گوشی هایی قدرتمند، به روز و در عین حال ارزان قیمت مشهور است؛ پرچمدار نسل بعدی این شرکت چینی OnePlus 7 نام دارد و با اینکه هنوز مدت زمان زیادی تا معرفی رسمی آن باقی مانده اما پرچمدار بعدی این شرکت از اکنون لرزه به تن رقبا انداخته است.گجت های شرکت OnePlus با داشتن نیمی از قیمت پرچمداران بازار گوشی های هوشمند؛ عملکرد و امکانات مشابهی را به کاربران ارائه می دهند؛ OnePlus 6 آخرین گوشی هوشمند شرکت چینی OnePlus است که تا همینجای کار توانسته تا فروش موفقی را به نمایش بگذارد.

گوشی هوشمند بعدی شرکت OnePlus به احتمال زیاد و طبق روال مرسوم این شرکت OnePlus 6T نام خواهد داشت و نمونه ای به روز شده از OnePlus 6 است.

اما گجتی که در این مطلب قصد صحبت در مورد آن را داریم، پرچمدار نسل بعدی شرکت OnePlus و یا OnePlus 7 است که با طراحی ظاهری و امکانات کاملا جدیدی به بازار عرضه خواهد شد؛ در ادامه شما را در جریان اطلاعات فاش شده و شایعات منتشر شده در مورد این گجت خواهیم گذاشت.

زمان انتشار و قیمت OnePlus 7

چیزی که از آن اطمینان داریم این است که معرفی رسمی OnePlus 7 برای اواسط سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است و با توجه به معرفی رسمی OnePlus 6 در ماه می سال میلادی جاری، انتظار داریم تا معرفی رسمی OnePlus 7 نیز به ماه می سال آینده میلادی موکول شود.

البته همانطور که پیشتر نیز گفتیم OnePlus 6T قبل از OnePlus 7 پا به بازار می گذارد و به احتمال زیاد در ماه نوامبر سال جاری میلادی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.

در مورد قیمت OnePlus 7 اطلاعات زیادی در دست نیست اما با توجه به قیمت پایه ۵۲۹ دلاری در نظر گرفته شده برای OnePlus 6، در بهترین حالت ممکن انتظار قیمت مشابهی را برای OnePlus 7 داریم؛ البته ممکن است شاهد افزایش قیمت OnePlus 7 در مقایسه با گجت های پیشین برند OnePlus باشیم.

هر آنچه که از OnePlus 7 انتظار داریم:

صفحه نمایشی با دقت QHD

شرکت OnePlus همیشه به منظور طراحی و تولید گوشی های هوشمند خود ار آخرین نسل سخت افزار ها و به روز ترین ویژگی ها استفاده کرده است؛ صفحه نمایش، تنها فاکتور موجود در گجت های این برند چینی است که کارشناسان شرکت تا به امروز اعتقادی به ارتقاء آن نداشته اند؛ دقت صفحه نمایش پرچمداران برند OnePlus تا به امروز از Full HD بالاتر نرفته است و به نظر می رسد که این قاعده با معرفی رسمی OnePlus 7 تغییر پیدا کند؛ طبق آخرین شایعات منتشر شده در مورد OnePlus 7 می دانیم که شرکت سازنده برای صفحه نمایش آن، نمونه ای با دقت QHD را در نظر گرفته است.

درگاه کارت حافظه Micro SD

OnePlus 6 در نمونه هایی با حافظه های داخلی متنوعی به بازار عرضه شده؛ و با اینکه نمونه ۲۵۶ گیگابایتی آن اکثر کاربران را از استفاده از کارت حافظه بی نیار خواهد کرد اما عدم پشتیبانی آن از کارت حافظه Micro SD یکی از نقاط ضعفی است که تقریبا در هر مقاله نقد و بررسی این گوشی به چشم می خورد.

طبق اطلاعات در دسترس در مورد OnePlus 7، می دانیم که شرکت سازنده قصد دارد پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD را به آن اضافه کند؛ این موضوع می تواند خبر خوشی برای علاقه مندان به تماشای فیلم و سریال و نیز نصب و انجام بازی های متعدد گرافیکی بر روی یک گوشی هوشمند باشد.

ارتقاء مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار

OnePlus 6 تا حدی در مقابل نفوذ آب مقاومت داشت؛ اما نمی توان از آن به عنوان یک گوشی ضد آب یاد کرد و دلیل این امر نیز عدم توانایی OnePlus 6 در اخذ گواهینامه IP است.

عدم پشتیبانی OnePlus 6 از گواهینامه IP بدین معنی است که شاید این گوشی به هنگام پاشش آب و در صورتی که سریعا و به درستی خشک شود بتواند جان سالم به در ببرد؛ اما قطعا نمی توانید در مواقع بارش باران سنگین آن را از جیب خود در آورده و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

یکی از گزارشات منتشر شده در مورد جزئیات OnePlus 7، به پشتیبانی این گوشی هوشمند از گواهینامه IP68 اشاره کرده و به نظر می رسد که نباید نگرانی ای از بابت نفوذ آب و گرد و غبار به داخل این گجت داشته باشیم.

بهره مندی از بلندگو های استریو

OnePlus 6 تنها یک بلندگو داشت و محل قرار گیری آن هم لبه تحتانی گجت بود؛ در نتیجه علاوه بر صدای Mono و کم قدرت؛ هنگامی که کاربر گوشی را در حالت افقی نگه می داشت ممکن بود با انگشت خود محل خروج صدای گوشی را بپوشاند.

بنا به شایعات اولیه منتشر شده در مورد OnePlus 7 تا اینجای کار احتمال به کار گیری بلندگو های استریو در تولید OnePlus 7 را بسیار بالا می دانیم؛ این ویژگی می تواند پایانی بر تمامی انتقادات مطرح شده در مورد کیفیت و حجم پایین صدای خروجی پرچمداران شرکت OnePlus باشد.

حذف حاشیه Noch بالای صفحه نمایش

OnePlus 6 یکی از چندین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۸ بود که به تقلید از نحوه طراحی ظاهری iPhone X، حاشیه سیاه رنگی ملقب به Notch را در بالای صفحه نمایشش به چشم می خورد؛ اما اینطور که از گزارشات اولیه در مورد OnePlus 7 مشخص است؛ احتمالا شرکت سازنده این حاشیه کوچک بالای صفحه نمایش را در پرچمدار سال آینده خود حذف کرده باشد.

پشتیبانی از شارژ بی سیم

گوشی OnePlus 6 علی رغم برخورداری از قاب پشتی شیشه ای که یکی از پیش نیاز های فناوری شارژ بی سیم است؛ از این ویژگی پشتیبانی نمی کند و انتظار داریم تا این ویژگی به OnePlus 7 اضافه شده باشد؛ بهره مندی OnePlus 7 از ویژگی شارژ بی سیم می تواند قیمت تمام شده این گجت را در مقایسه با پرچمداران فعلی شرکت OnePlus افزایش دهد.

سنسور اسکن اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش

گفته می شود که شرکت سازنده موفق شده تا حاشیه صفحه نمایش OnePlus 7 را به طور کامل حذف نماید؛ خبر دیگری نیز در مورد بهره مندی ای OnePlus 7 از سنسور اسکن اثر انگشت تعبیه شده در زیر سطح صفحه نمایش به گوش می رسد؛ اگر این شایعه صحت داشته باشد دیگر شاهد جاگذاری سنسور اسکن اثر انگشت در قاب پشتی گوشی های OnePlus نخواهیم بود.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *