تبلت Microsoft Surface Go ، ارزان ترین عضو خانواده Surface

تبلت Microsoft Surface Go ، ارزان ترین عضو خانواده Surface
  • 1397/4/20
  • سینا اشتری
  • 0

تبلت Microsoft Surface Go به عنوان یک گزینه ارزان ‌قیمت به خانواده سرفیس اضافه شد. در ادامه به معرفی و نقد و بررسی اولیه این گجت می پردازیم.

کارشناسان شرکت مایکروسافت اخیرا ویژگی ظرافت و حمل و نقل پذیری بیشتر را در مرکز توجه طراحی محصولاتشان قرار داده اند و نمونه بارز این مسئله طراحی گوشی هوشمندی از سری Surface در میان سایر گجت های این غول دنیای فناوری است.

شرکت مایکروسافت به تازگی تبلت Surface Go خود را معرفی کرد، این تبلت سبک‌ترین، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین تبلتی است که این شرکت تاکنون عرضه کرده است.

ضخامت تبلت Surface Go تنها ۸٫۳ میلیمتر بوده و وزنی معادل ۵۲۰ گرم دارد. این تبلت ۱۰ اینچی مایکروسافت برای رقابت با مدل ارزان آیپد شرکت اپل تولید شده و دانشجویان را هدف اصلی فروش خود قرار می‌ دهد.

تبلت Surface Go مایکروسافت از یک پردازنده اینتل Pentium Gold 4415Y بهره می‌ برد و در دو مدل با حافظه های داخلی  متفاوت به بازار عرضه خواهد شد.

ارزان‌ ترین نسخه تبلت سررفیس گو ۳۹۹ دلار قیمت دارد و به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است، این در حالی است که نسخه ۵۴۹ دلار این محصول حافظه رمی ۸ گیگابایتی داشته و از  ۲۵۶ گیگابایت حافظه اس اس دی  استفاده می کند.

هدف مایکروسافت از تولید تبلت Microsoft Surface Go

از زمان عرضه سری محصولات سرفیس مایکروسافت بسیاری از کاربران به علت قیمت بالا توانایی خرید این محصول را نداشتند. همچنین اکثر کاربرانی که علاقه زیادی به خرید و استفاده از گجت هایی لوکس و آخرین مدل دارند نیز توان پرداخت قیمت های گران محصولات سری سرفیس شرکت مایکروسافت را نداشته و از همین رو محصولات مشابهی از دیگر برند های موجود در بازار را انتخاب می نمایند. علاوه بر این کاربران دانشجو را باید در نظر گرفت؛ آنها یک دیوایس سبک با کارایی عادی و سطح قدرت سخت افزاری معمولی نیاز دارند که بتوانند آن را به راحتی جا به‌ جا کنند و به تکنولوژی LTE هم مجهز باشد. با توجه به موارد ذکر شده و تعداد زیاد کاربران جای گرفته در این مجموعه کاربری، مایکروسافت تصمیم گرفت محصولی طراحی کند که به تمامی این نیاز ها پاسخ‌ گو باشد و امضای کیفیت یک سرفیس مایکروسافت را نیز با خود یدک بکشد. لازم به ذکر است که تقریبا تمامی شرکت‌ های رقیب مایکروسافت در عرضه محصولات تکنولوژی خیلی زودتر از این‌ ها به فکر کاربرانی با نیاز های دانشجویی افتاده و گجت هایی را متناسب با نیاز آنها طراحی نموده اند. البته مایکروسافت تنها دانشجو ها را در تبلت Surface Go خود هدف قرار نداده است؛ و کاربران معمولی نیز می‌ توانند تقریبا تمامی نیازهای روزمره خود را با استفاده از تبلت Microsoft Surface Go برآورده کنند. علاوه بر این می‌ دانیم قولی که مایکروسافت در رابطه با جا به‌ جایی ساده و سبک‌وزن بودن محصولات سری Surface خود داده بود در بسیاری از موارد موفق نبوده و گجت های سری سرفیس به سبک‌وزنی سایر تبلت‌های ظریف و سبک موجود در بازار نیستند. به این ترتیب و با توجه به عوامل ذکر شده مایکروسافت تصمیم می‌ گیرد محصول جدید خود را با نام تجاری تبلت Surface Go طراحی و به بازار تکنولوژی عرضه کند؛ تبلتی که تا کنون نیز جای خالی‌ اش در میان دوست‌ داران محصولات مایکروسافت احساس می‌ شد.

مدیران شرکت مایکروسافت در رابطه با این محصول جدید گفته‌ اند که در طراحی تبلت Surface Go از تجربه پیشین و مربوط به تبلت  Surface 3 و نیاز مبرم کاربران به تکنولوژی LTE استفاده کرده‌ اند.

اطلاعات دقیق‌ تر در رابطه با تبلت Microsoft Surface Go

صفحه نمایش سرفیس گو از قلم هوشمند شرکت مایکروسافت پشتیبانی کرده و ۴۰۹۶ سطح فشار مختلف را می‌ شناسد. دقت صفحه نمایش سرفیس گو ۱۲۰۰ * ۱۸۰۰ پیکسل بوده و دارای نسبت ابعاد تصویر ۳:۲ است.

تبلت Microsoft Surface Go را می‌ توانید با استفاده از کانکتور مایکروسافت و یا درگاه USB-C 3.1 شارژ کنید. باتری استفاده شده در سرفیس گو با توجه به پردازنده کم‌مصرف اینتل Pentium Gold و نسخه ویندوز ۱۰ اس قادر است تا ۹ ساعت استفاده را به شما تضمین دهد.

Windows 10 S یک نسخه ساده‌تر از ویندوز ۱۰ بوده و تنها راه نصب برنامه‌ ها در این ویندوز استفاده از مایکروسافت استور است. با این که ویژگی ذکر شده در عمر باتری به شدت تاثیر دارد کاربر در صورت اصرار می‌ تواند به صورت رایگان ویندوز خود را به نسخه کامل ارتقا دهد.

محصولات جانبی تبلت Microsoft Surface Go

هنوز مشخص نیست که محصولات جانبی این تبلت جدید به صورت جهانی عرضه می‌ گردند یا خیر. کاور ساده این تبلت در رنگ‌ های قرمز، آبی و نقره‌ ای به قیمت ۹۹ دلار و کاور آلکانتارا (Alcantara) به قیمت ۱۲۹ دلار عرضه خواهند شد.

یک ماوس کوچک و زیبا مناسب برای حمل آسان نیز برای این تبلت طراحی شده که در همان رنگ‌ های قرمز، آبی و نقره‌ ای به قیمت ۳۴٫۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. ماوس، کاور و قلم تبلت Surface Go به گونه‌ا ی طراحی شده‌ اند که با رنگ‌ بندی مناسب نمای جذابی به این تبلت جدید شرکت مایکروسافت بدهند.

پیش‌ خرید این تبلت از ۱۱ ژولای (اواخر تیر) آغاز خواهد شدو  انتظار داریم تا اواسط ماه آگوست (شهریور) تحویل آنها به مشتریان آغاز شود. مدت زیادی تا عرضه جهانی تبلت Microsoft Surface Go زمان باقی نمانده و انتظار داریم تا اویل پاییز شاهد ورود آن به بازار کشورمان باشیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *