روش‌های نوین تبلیغات و تجربه موفق برندهای بزرگ در فضای دیجیتال با فیلیپ

روش‌های نوین تبلیغات و تجربه موفق برندهای بزرگ در فضای دیجیتال با فیلیپ
  • 1397/5/14
  • گویا آی تی
  • 0

به گزارش گویا آی تی به نقل از خبر گزاری ایلنا در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ عطاءاله عبدالغفاری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درباره زمینه فعالیت آژانس دیجیتال مارکتینگ فیلیپ اظهار داشت: زمینه فعالیت ما تبلیغات در فضای دیجیتال است و عملا فیلیپ یک آژانس فول سرویس دیجیتال مارکتینگ با محوریت خلاقیت در تولید محتوای خلاقانه برای فضای وب و شبکه‌های اجتماعی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال آنلاین و سوشال است.

لازم است بگویم که اخیرا کمپین‌های ما در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب بسیار موفق بوده است و این مهم در سایه ایده های خلاقانه، خلاقیت محتوایی، انتخاب مدیای صحیح و اجرای مناسب کمپین در همکاری نزدیک با کارفرما و سایر تیمهای مرتبط به دست آمده است. مثلا در ایام جام جهانی برای برندهای چیلیوری، نت برگ، روغن لادن و پچ‌پچ ، کمپین‌های موفقی را کار کردیم که با توجه به اینکه زمان زیادی از جام جهانی نگذشته من این پروژه‌ها را مثال می‌زنم چون احتمالا برای مخاطب بیشتر قابل لمس است چون به تازگی با آنها درگیر بوده است.

وی افزود: کمپین تیمتوبساز پچ‌پچ کمپین بسیار موفقی بود که تصویر بازیکنان تیم ملی ایران داخل بسته‌های محصول قرار گرفته بود و مردم با جمع کردن عکس‌ها و قراردادن آنها داخل آلبومی که در فروشگاه‌ها وجود داشت و یا ثبت کد کارت‌ها در وب‌سایت یا به وسیله اس‌ام‌اس، می‌توانستند در قرعه‌کشی جوایز پچ‌پچ شرکت کنند. موفقیت این کمپین در سایه همکاری صمیمانه کارفرما با این شرکت و همچنین با همکاری تنگاتنگ و شبانه روزی چندین تیم اجرایی و محتوایی دیگر از جمله ماهورنگار و… بصورت موازی به دست آمد.

به عنوان مثال در کمپین تیمتوبساز علاوه بر تبلیغات در فضای وب، تبلیغات اینستاگرام از ۲ مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ و پیجهای پر مخاطب اینستاگرام انجام شد که در کنار ایده خلاقانه و تولید محتوای جذاب، همکاری اینفلوئنسرهای ایسنتاگرامی به بهترین شکل اتفاق افتاد و باعث شد که کمپین از سوی مردم و اصحاب رسانه مورد توجه بسیار زیادی قرار گیرد.

عبدالغفاری تصریح کرد: تا آنجا که بنده مطلع هستم به جز کمپین‌های همراه اول و پچ‌پچ، مابقی کمپین‌هایی که در رابطه با جام‌جهانی برگزار شد، قرارداد مستقیم با فدراسیون فوتبال نداشتند. لذا این هوشمندی کارفرما بوده که به ظرافت‌های قانونی و مشکلاتی که ممکن است بعدا در فضای عمومی و فضای وب و یا ممیزی‌های سازمانهای دیگر پیش بیاید توجه شده است. البته لازم بذکر است که توجه به این جنس حواشی قانونی و عُرفی در همه فعالیتهای تبلیغاتی فیلیپ از جمله تولید محتوا و انتخاب مدیا مورد نظر بوده و هست.

 

مدیرعامل آژانس دیجیتال مارکتینگ فیلیپ تاکید کرد محوریت فعالیت یک آژانس تبیلغات دیجیتال تمام سرویس (full service digital marketing agency in Iran)، خلاقیت است اما ضمن اینکه لازم است جلوی خلاقیت را نگیریم و اجازه دهیم ایده‌های خوب به اذهان کارکنان بیاید تا به نتایج مناسب برسیم، ضروری است که ضمن اشراف به گلوگاههای قانونی، دقت داشته باشیم که پروژه ها دچار مشکلات و دست اندازهای قانونی نشود.

عبدالغفاری همچنین گفت: کمپین دیگری که در دوره جام جهانی برگزر گردید، کمپین چیلیوری و نت‌برگ با نام چیلی‌کاپ بود که علاقه‌مندان با شرکت در پیش بینی نتایج بازی های جام جهانی امتیاز کسب نموده و در قرعه کشی روزانه یک اپل واچ شرکت می نمودند که کمپین بسیار موفقی اجرا شد. در این کمپین علاوه برفضای وب و سوشال، تبلیغات محیطی هم انجام شده بود و یکی از مهمترین ویژگی های این کمپین هارمونی مناسب مدیاهای مختلف (محیطی، سوشال، وب، پارتنرهای کمپین و…) بود که با هوشمندی و همکاری کارفرمای محترم پروژه، بیشترین هماهنگی و بازدهی از همه مدیاها به دست آمد. در این راستا آژانس فیلیپ برای حداکثر کردن هارمونی رسانه های مختلف محتوای تبلیغات اینفلوئنسرها، شبکه های اجتماعی و سایر تبلیغات آنلاین را یکارچه با سایر بخشها و مدیاهای کمپین برنامه ریزی نمود.

به علاوه در این کمپین ۸ کسب‌وکار دیگر برای ارائه تخفیف خدمات خود حضور داشتند که گردونه شانس این کمپین کد تخفیف آنها را به مخاطبین کمپین ارائه می نمود. این یک یک ایده خلاقانه منتهی به موفقیت همه جانبه برای همه مشارکت کنندگان کمپین بود و از سوی دیگر شبکه کاربران سایر کسب و کارها را نیز در این کمپین دخیل کرده بود.

در طول ۲۵ شب اجرای فعالیت تبلیغاتی، هر شب قرعه‌کشی به صورت زنده از صفحه اینفلوئنسرها و چیلیوری و نت‌برگ پخش می‌شد. چیلی‌کاپ پروژه بسیار بزرگ و موفقی بود که علاوه بر چیلیوری و نت برگ مجموعه‌های دیگر که وارد همکاری شدند نیز نتیجه بسیار خوبی گرفتند.

 

همچنین با روغن لادن چندین کمپین موفق از جمله لادن زعفرانی، روغن زیتون، سفیرمزه و طرفدارایرانم را انجام دادیم که توفیقات حاصله باعث شده شرکت صنعتی بهشهر به آژانس فیلیپ اظهار لطف داشته و از خدمات ما در خصوص برندهای لادن و بهار استفاده کنند.

وی گفت: در فضای آنلاین در بسیاری از پروژه‌های دیجی‌کالا به خصوص تبلیغات شبکه های اجتماعی همکاری زیادی داریم که البته قبلا در پیام‌رسان‌های محبوب نیز فعالیت مشترک بسیار گسترده ای داشتیم اما اکنون به دلیل محدودیت آنها، در فضای اینستاگرام فعالیت می‌کنیم که البته در این حوزه هم با دیجیکالا همکاری بسیار زیادی داریم.

عبدالغفاری یادآور شد: خدمت جالبی که در یک سال اخیر به سبد خدماتمان اضافه کردیم  و از سوی کارفرمایان با استقبال مواجه شد تولید محتوای تبلیغاتی برای رسانه‌های خود برندها و شرکت‌ها است. ما همیشه به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی خوب در کمپین‌های تبلیغاتی بودیم که کمک زیادی به برندها می‌کرد اما در حال حاضر ترندهای جدیدی ایجاد شده و شرکت‌ها به تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری می‌دهند و از طریق آژانسهای تبلیغات دیجیتال حرفه ای، تعاملات دو سویه بسیار مناسبی در شبکه های اجتماعی و وبسایتها با مخاطبین و مشتریان خود دارند که در حال حاضر در فضای اینستاگرام و وب برای هایپراستار، پلاک، داروکلیک و چندین کسب و کار دیگر تولید محتوا می‌کنیم.

وی همچنین ادامه داد که تیم تولید محتوای فیلیپ علاوه بر فضای سوشال، در دیگر فضاهای آنلاین نیز تولید محتوای خلاقانه و هدفمند انجام می‌دهد که منجر به معرفی بهتر برند، فروش بیشتر و موفقیت محصول در مارکت می‌شود که از جمله آنها تولید محتوای نوشتاری و تصویری برای روغن لادن و بهار بوده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که تفاوت فعالیتهای شما با کمپین‌هایی که مبنایی جز جایزه به مخاطب ندارند چیست، بیان کرد: مثلا برای کمپین “طرفدار ایرانم” روغن لادن نه جایزه‌ای در نظر گرفته شد و نه قرعه‌کشی‌ای در کار بود. فقط ایده خلاقانه‌ای بود که مخاطبان عکس سلفی گرفته و آن را در یک لندینگ پیج وارد می‌کردند و آنجا با برنامه‌ای مبتنی بر face detection پرچم ایران روی صورت‌شان و لوگوی لادن هم زیر عکس قرار می‌گرفت. این کار در حال و هوای جام‌جهانی بسیار جذاب بود و هشتگ آن نیز خوب جواب گرفت و این عکس‌ها به تعداد قابل توجهی روی پرفایل‌های افراد قرار گرفت چون به هر حال پرچم کشور ایران بود. ضمن اینکه در تب و تاب جام جهانی هم قرار داشتیم و شرایط بازی های تیم ملی فوتبال مردم را علاقه‌مند کرده بود.

 

عبدالغفاری افزود: جالب است بدانید این کمپین با بودجه بسیار محدود انجام شد اما بیش از ۵۰ هزار نفر در این حرکت شرکت کردند که موفقیت بسیار بزرگی برای شرکت ما و سایر دوستان و همکارانی که در این پروژه مشارکت داشتند تلقی می گردد که بدون حمایت شرکت لادن و خلاقیتهای تیم مارکتینگ این شرکت امکان نداشت چنین موفقیتی اتفاق بیفتد.

 

مدیرعامل آژانس فیلیپ در این راستا اظهار داشت که کمپین بزرگ ما با عنوان سفیرمزه هم بدون جایزه بود و از مردم خواسته شد که رمز و رازهای آشپزی شهر یا منطقه خود را به همراه عکس غذا در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند و سفیرمزه شهر و دیار خود باشند. این طرح خلاقانه شرکت لادن نیز بسیار موفق بود چرا که اقدامی ملی بود و تعداد قابل توجهی از مردم در آن مشارکت کردند که تا چند وقت آینده هم کتابی نفیس در این خصوص چاپ می‌شود و به لطف مشارکت بی نظیر مردم و حمایت بی دریغ کارفرما، یک اثر فاخر و قابل توجه برای کشور و برند لادن به جای گذاشته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: دلیل جذابیت این کمپین برای مردم این است که علاقه دارند در کارهایی که مربوط به قومیت و منطقه جغرافیایی زندگی‌شان است شرکت کنند که شرکت لادن با درک صحیح این موضوع این حرکت را با همکاری فیلیپ آغاز نمود. مثلا فردی که قومیت خاصی دارد دوست دارد در مورد موضوعی مثل آشپزی، غذاهای قومیت خودش را به دیگران بشناساند. در خصوص سفیرمزه ما با همکاران خود، در کنار شرکت صنعتی بهشهر و با مشارکت مردم عزیز ایران یک حرکت جمعی انجام دادیم و کتابی که بر اساس محتوای تولید شده در این کمپین در حال تدوین است به زودی مجوز انتشار را از کتابخانه ملی گرفته و در آینده ای نه چندان دور چاپ و به عموم مردم عرضه می‌شود.

عبدالغفاری یادآور شد: اگرچه جایزه و کمپینهایی با محوریت جایزه و قرعه کشی می تواند بسیار موفق باشد اما موفقیت این دو اقدام خلاقانه که با حمایت شرکت لادن انجام شد و جایزه‌ای هم نداشت نیز بسیار جالب و قابل تامل است. بنابراین مهم این است که چگونه می‌شود ایده خلاقانه برای درگیر کردن مردم حول محوری که برای برند اهمیت دارد، را شناسایی و پیاده سازی کرد.

 

وی در مورد نمایشگاه الکامپ گفت: این اولین دوره‌ای است که فیلیپ در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و دلیل اصلی آن این است که پلتفرمی در مجموعه ما ساخته شده و کارش این است که مجموعه‌ای از اینفلوئنسر‌ها و رسانه‌ها را دور هم جمع کرده تا به صورت یک پایگاه در زمینه بازاریابی افراد تاثیرگذار عمل کند.

عبدالغفاری خاطرنشان کرد: فیلیپ با بیش از ۲۰۰ اینفلوئنسر و ۷۰۰ صفحه اینستاگرام کار می‌کند. همچنین ما با ۶۰ تا ۶۵ وب سایت برتر در زمینه رپورتاژ آگهی و تولید باز خبری کار می‌کنیم. کارفرمایان ما عمدتا از برندهای بزرگ هستند و اینها ما را به این فکر انداختند که در نمایشگاه حضور داشته باشیم که می‌تواند در بهبود کار ما موثر باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ما هدایت بازار به سمت دیجیتالی شدن تبیلغات است، گفت: برنامه مشخص ما توسعه بازار تبلیغات دیجیتال به نفع همه شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ است و لازم است ما به سمت دیجیتالی شدن و تکنولوژی‌های نو حرکت ‌کنیم. آنچه که مسلم است این است که در حال حاضر مردم نسبت به گذشته کمتر پای تلویزیون یا در معرض تبلیغات محیطی هستند و بیشتر در فضای اینستاگرام و وب حضور دارند. البته تبلیغات محیطی و تلویزیونی همچنان جایگاه خودشان را دارد اما در فضای وب و فضای مجازی هم اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد. فیلیپ بعنوان یک آژانس تمام سرویس دیجیتال خلاق به دنبال این است که حرکت تازه‌ای را در کشور ایجاد کند که همه کمپانی‌های دیجیتال با هم و در این حرکت اکوسیسیتم خوبی را در فضای تبلیغات کشور ایجاد کنیم که بتوانیم در دراز مدت به نفع همه یک بازار بزرگ دیجیتال بسازیم.

عبدالغفاری متذکر شد: نکته خیلی مهم این است که ما آژانس­ها و پلتفرم­های تبلیغاتی دیجیتال در عین حال که در یک فضای رقابتی با هم رقیب هستیم، اما هرکدام به سهم خود از کمپانی‌هایی که در هر صنعتی فعالیت می‌کنند، فارغ از نوع فعالیت و محصولشان، دعوت کنیم که به سمت فضای مجازی و استفاده ازتبلیغات دیجیتال حرکت کنند و در این راستا با استفاده از توان یکدیگر سرویس مناسب به شرکتها ارائه کنیم تا در دراز مدت اعتماد همه محیط کسب و کار سنتی و مدرن را به این صنعت جلب نماییم.

چنین رویکردی دو نتیجه بسیار تامل برانگیز دارد. اول اینکه باعث میشود بازار بزرگتر شود و جای فعالیت برای همه ما باز تر باشد و دوم اینکه موجب همدلی و نزدیکی شرکتهای رقیب در این صنعت میشود که زمینه ساز انجام کارهای بزرگ و حرکات جمعی خواهد بود. همانطور که قبلا اشاره کردم موفقیت فعالیت های ما با همکاری کارفرمایان و سایر تیمهای فعال در این صنعت حاصل شده که تکرار این رویکرد در سایر فعالین صنعت تبلیغات آنلاین قطعا موجب موفقیت همه جانبه خواهد بود.

وی در پایان افزود که از نظر اینجانب جلب اعتماد کارفرمایان محترم که زمینه ساز تجربه ارزشمند این شرکت در همکاری با بسیاری شرکتها و برندهای بزرگ نظیر دیجیکالا، هایپراستار، لادن، بهار، پچ پچ، نت برگ، چیلیوری، بیمیتو، روکولند، بیسفون، سامان، اسنوا، کشمون، نکست هالیدی، ایزی پز، تیک ایت، پلاک، دلینو، رمیکس، پیلوت، مدیاهمراه، وایز، مای اپس و… شده، نتیجه این رویکرد بوده و موفقیتهای حاصله در سایه همکاری کارفرمایان، استفاده از ایده های خلاقانه و همچنین همکاری با شرکتهای همکار فعال در صنعت تبلیغات آنلاین به دست آمده است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *